totoro
Är fulladdad ibland
Ok tog väl i lite för hårt. Dom firar studenten å stannar bilar. Gäller alla folkslag ?
Tror mer på pandemieffekten. Min mamma körde bil förra veckan för typ 1a ggn på ett år. Hon sa det kändes väldigt läskigt, jag fick be henne parkera om när hon kom till mig för hon ställde sig för nära korsningen o lämnade jättelucka bakom sig.Jag har också reagerat på att trafiken verkar värre än vanligt på sistone. Har folk låtit hjärnan gå på semester i förtid eller vad fan är det frågan om?? Jag använder väldigt sällan tutan när jag kör bil, igår fick jag tuta på åtta olika förare för att helt enkelt uppmärksamma dem på att de är på väg att köra in i mig. Framförallt verkar folk helt missa att kolla i backspegeln innan de förflyttar sig i sidled på motorvägen, de bara kastar sig hejdlöst mellan filerna helt utan att reflektera över var andra trafikanter befinner sig. Framförallt uppskattar jag inte lastbilschaufförer som försöker ge plats åt folk som ligger innanför dem på påfarten och ska in på motorvägen. Helt ok om det faktiskt finns plats i vänsterfilen, jävligt mycket inte ok om jag befinner mig i den precis just då
:backasomranelidPraktarslen i morgonrusningen. Övningskör-skyltad bil på motorvägen. Mycket folk i. Missar avfarten med ett par hundra meter. Backar tillbaka mot trafiken...
Jag utgår ifrån att föraren, med sådana färdigheter, aldrig får ett giltigt svenskt körkort. Men hur i h-e "instruktören" fick det, är för mig en gåta...
:backasomranelid
Såg den där Mercan idag, eller någon liknande. Fast framför mig. Jag är på väg söderut, ett par hundra meter innan Eugeniatunneln. Jag ligger i andra filen från vänster, jag ska ner i tunneln. På vänster sida om mig kommer en Merca, inte så mycket fortare än mig. Men framför honom är det stopp då det ligger en bil där. Mercan uppfattar nog kompisen som kommer bakom mig på höger sida för han accar rejält, drar igenom alla filer ut till höger (fyra filer där), med kompisen efter och rundar klungan framför oss och sedan ut i vänsterfil igen, betydligt fortare än övriga trafikanter.Jo, vet inte om jag blir så värst mycket gladare av att starta ett korståg riktat mot alla nästan osannolika idioter ute på våra vägar. Kanske ska jag bara vara glad och tacksam att mina egna ben och armar fortfarande går i någorlunda samlad tropp? Och kanske är det så för en del bilister att hojar ger en betingad reflex som får dem att göra saker de annars inte skulle göra?
Ett exempel: Häromveckan. Essingeleden, lugn eftermiddagstrafik. 70-80 km/t. Ska byta fil. Tittar i spegeln. Tomt. Blinkar vänster. Och kikar så i spegeln igen. Och plötsligt ligger en tokvarvande Merca snett bakom mig. Hade jag inte tittat en extra gång hade jag då varit mosbricka på tomtens motorhuv. Vet inte vart han kom ifrån, men antagligen hade han väl legat i en fil längre ut, sett vad jag skulle göra och tänkte bara vara först. Just for fun. Eller så hade han inte sett mig alls. Skit samma. Men oddsen för att vi tvåhjulingar ska komma oskadda ur den sortens lekar är lika med noll. Det är som det är: Vi slänger in vårt kött och vårt blod i potten för det vi älskar. Bilisten lite kostnader för plåtskador...
Välkommen till min vardag med en stallöverste till frau..
-Du vet att det finns en svinbra funktion som heter ljudlös va? säger jag med isbitar i rösten
*pling* "Åh gud vilken bra kurs åh..
*pling* Ja verkligen!! hjärta hjärta
*pling* Åhhh vilket gulligt föl!
*pling* Ja verkligen!! ....
x en helvetes massa pling
Jag har aldrig blivit inbjuden i den där gruppen, faktiskt.
Exakt det var jag närvarande häromdan utan att vara inblandad på något sätt, fick dock ett riktigt gott asgarv???Jag har också reagerat på att trafiken verkar värre än vanligt på sistone. Har folk låtit hjärnan gå på semester i förtid eller vad fan är det frågan om?? Jag använder väldigt sällan tutan när jag kör bil, igår fick jag tuta på åtta olika förare för att helt enkelt uppmärksamma dem på att de är på väg att köra in i mig. Framförallt verkar folk helt missa att kolla i backspegeln innan de förflyttar sig i sidled på motorvägen, de bara kastar sig hejdlöst mellan filerna helt utan att reflektera över var andra trafikanter befinner sig. Framförallt uppskattar jag inte lastbilschaufförer som försöker ge plats åt folk som ligger innanför dem på påfarten och ska in på motorvägen. Helt ok om det faktiskt finns plats i vänsterfilen, jävligt mycket inte ok om jag befinner mig i den precis just då
Skolavslutning så tar en förälder på sig att köpa blommor till fröken vilket hon meddelar övriga föräldrar på messenger. Vilket så klart är ett bra initiativ men sen...
Sen behagar varenda jävla morsa skicka meddelande när dom har swishat sin femtiolapp så det plingar i telefonen halva veckan utan att man egentligen vill veta.
Så idag när man tyckte att allt borde vara över så delar första mamman en bild på de inköpta blommorna och så drar det plingande helvetet igång igen med alla mammor som ska påpeka hur fina blommorna är.
Samma personer som knappar satan på mobilen vid ratten, på cykeln eller annars vandrandes som vålnader bland oss kan inte tilltala en annan okänd människa i verkligheten.Välkommen till min vardag med en stallöverste till frau..
-Du vet att det finns en svinbra funktion som heter ljudlös va? säger jag med isbitar i rösten
*pling* "Åh gud vilken bra kurs åh..
*pling* Ja verkligen!! hjärta hjärta
*pling* Åhhh vilket gulligt föl!
*pling* Ja verkligen!! ....
x en helvetes massa pling
Jag har aldrig blivit inbjuden i den där gruppen, faktiskt.
Man kan ju ignorera en specifik grupp iofs, om man inte lite smågillar att ha något att vara putt på, då.Jo jag vet att det finns ljudlöst, men en stor del av mina kunder kontaktar mig via messenger.
Ja eller så betalar man skatt..
?
Skoja bara, hörde faktiskt att skattmasen tagit jakt på hovslagare nu.. dom har väl sina "kampanjer" kan man tro. Då kolla dom iaf hur många hästdojjor som var inköpta och hur många som fakturerats samt vad swishstatusen låg på. Säkert lurigt för en del.
Man kan ju ignorera en specifik grupp iofs, om man inte lite smågillar att ha något att vara putt på, då.
Du kan tex göra det tidsbundet, tex, nu ska fanskapet vara tyst en kväll så skummar jag igenom vid morgonkaffet ifall där finns något vettigt, så trycker du in ignorera för 8 timmar.Nu blev det nog överkurs?
Jag trodde att om jag ignorerar tex den här föräldragruppen så ser jag inget alls från dom och det vore ju också lite olämpligt. Då skulle jag tex inte ha betalat 50kr för blommor och dotterns fröken vilket nog inte vore gynnsamt för de framtida relationerna.
Dessutom märker man inte av dom 360 dagar om året.
Men visst ligger det väl kanske nåt i vad du säger. Ibland kan man kanske lite smågilla att betrakta vissa dumheter samtidigt som dom kan var störande.
Man kan inte annat än att tycka synd om slika personer. Förrutom att inte ha pling-appar svarar jag rätt ofta inte när någon ringer och det inte passar mig. Det är bara föräldrarna och brorsan som har prio 1.Samma personer som knappar satan på mobilen vid ratten, på cykeln eller annars vandrandes som vålnader bland oss kan inte tilltala en annan okänd människa i verkligheten.
Oxå egenföretagare. Pension om ca 5 år, gissa om jag ska gå off-grid.Den kopplingen mellan skatt och vilken kanal kunden väljer att kommunicera via förstod jag inte riktigt.
Men dessa millenialls har ju ett mänga gånger fascinerande beteende, dom kan tex skicka ett meddelande på messenger och säga "Jag är där om 10 minuter", "Jag passerar om 15 minuter, är du hemma?"
Står jag med händerna fulla av jobb så är jag iofs sannolikt hemma(dvs på firman) men kanske inte vill smutsa ner telefonen. Eller släppa det jag har i händerna.
Så när man svarar en timme senare har dom redan passerat
Jag irriterar dem genom att tilltala dem!Man kan inte annat än att tycka synd om slika personer. Förrutom att inte ha pling-appar svarar jag rätt ofta inte när någon ringer och det inte passar mig. Det är bara föräldrarna och brorsan som har prio 1.
Oxå egenföretagare. Pension om ca 5 år, gissa om jag ska gå off-grid.
Hellre dö än på jobb!Jag ska jobba tills jag stupar. Alla jag känner som fortsätter jobba efter 65 har hållit sig friska och vitala långt upp i åren medans de som slutar jobba brukar ganska fort bli senila och kort sagt dumma i huvudet.
Jag har ingen som helst publicerad statistik som stödjer min tes men dessa subjektiva betraktelser räcker för mig. Dessutom kan man ju inte bara lägga sig ner och vänta på döden. Möjligen kommer jag styra om lite mer till egna projekt, kanske prisa ut mig från vissa jobb.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|