Idag är jag förbannad därför att...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Du har lossat gods från en 30/40" container med "hard wood" i golvet?
Nä, jag skulle bygga en grej i byggtimmer, men krökte några spikar. Tyckte det var fult med skrot kvar så jag försökte dra ut dem.
Nästa jag krökte tog jag med tigersågen istället.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Förbannade jävla system.
Blev uppringd av vårdcentralen i april för att få Vaccin, tackade ja och fick första sprutan 4:e maj. Några dagar innan den 15:e juni får jag papper på att jag är kallad för spruta 2. Är tvungen att tacka nej då resa redan bokats till Gotland. Får till svar när jag avbokade att jag skulle kontakta Alltid Öppet. De säger att de bara kan boka personer som fått första sprutan efter 10:e maj. Tillbaks till vårdcentralen, de säger igen att jag ska kontakta Alltid Öppet. När jag då påtalar att de sagt att jag ska kontakta VC så blir jag nu uppringd av vaccinbokare. Återigen krockar det med vistelse på Gotland, åker nu på fredag. Trycket är enormt just nu å Destination Gotland, man måste boka långt i förväg för färjorna är fulla nästan varje dag. Då jag frågar om det finns andra tiden är svaret som gamla Mer-reklamen, Nej...
Ringer bokningen för vaccineringen som även de hänvisar till VC. Det blir nog bara en spruta för mig...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Min stulna bil har stått hos försäkringsbolagets verkstad för skadeutvärdering i snart två månader, och verkstan har inte kunnat få igång den. De har skickat in underlag på bilens fel och brister till försäkringsbolaget i flera omgångar men försäkringsbolaget har vägrat att godkänna deras kalkyler och har först nu beslutat att skicka dit en egen besiktningsman för en "second opinion". På något magiskt vis lyckas han få igång bilen, och då tycker plötsligt försäkringsbolaget att en rekond och lite småfix är allt som krävs för att bilen ska vara i samma skick som innan den stals och sen ska jag få tillbaka den. Bilen har aldrig varit svårstartad tidigare så om verkstan nu inte kunnat få liv i den på nära nog två månader är det ju uppenbarligen något som är fel, men det håller alltså inte försäkringsbolaget med om. Dessutom har den långa handläggningstiden gjort att det nu hunnit bli semester och verkstan kommer inte kunna utföra de minimala åtgärder som försäkringsbolaget godkänner förrän tidigast någon gång i augusti. Kommer ha varit av med bilen i över ett halvår vid det laget, och det jag får tillbaka är en misskött biljävel i högst tvivelaktigt skick som inte ens en verkstad lyckats få liv i. Är det verkligen rimligt?? Jag menar, fan vet vilka åtgärder försäkringsbolagets besiktningsman fått vidta för att få igång bilen och fan vet vilket skick den är i rent maskinellt efter tjuvpackets vanvård. Köper inte att en rekond är allt som krävs för att den ska anses vara i lika gott skick som tidigare. Och handläggningstiden känns inte acceptabel för fem jävla öre. Hatar försäkringsbolag :mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Förbannade jävla system.
Blev uppringd av vårdcentralen i april för att få Vaccin, tackade ja och fick första sprutan 4:e maj. Några dagar innan den 15:e juni får jag papper på att jag är kallad för spruta 2. Är tvungen att tacka nej då resa redan bokats till Gotland. Får till svar när jag avbokade att jag skulle kontakta Alltid Öppet. De säger att de bara kan boka personer som fått första sprutan efter 10:e maj. Tillbaks till vårdcentralen, de säger igen att jag ska kontakta Alltid Öppet. När jag då påtalar att de sagt att jag ska kontakta VC så blir jag nu uppringd av vaccinbokare. Återigen krockar det med vistelse på Gotland, åker nu på fredag. Trycket är enormt just nu å Destination Gotland, man måste boka långt i förväg för färjorna är fulla nästan varje dag. Då jag frågar om det finns andra tiden är svaret som gamla Mer-reklamen, Nej...
Ringer bokningen för vaccineringen som även de hänvisar till VC. Det blir nog bara en spruta för mig...
Kolla möjligheten att få dos2 medan du är på Gotland?

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Logga in på 1177.se och kika efter vilka lokaliteter som erbjuder vaccinering in om en radie som är lämplig, även på Gotland. Det är inte bara din förvalda VC som vaccinerar.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Kolla möjligheten att få dos2 medan du är på Gotland?
Funderade på det, men jag tror att systemen får ännu mer spunk om man tar första dosen i en region, och andra dosen i en annan. Blir nog inget vaccinpass då, för då har ingen koll på när man tagit dem. Inte för att jag har tänkt att åka ut och resa, har fullt upp med Tumba/Lisö/Lokrume och jobba.

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Tjejen har sina flyttlådor överallt så det är en form av slalombana inne, och när jag ställt ner ett par hyllor som ska bort får man höra ”ta bort hyllorna så man inte går in i dom”

Man blir så jävla trött

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Funderade på det, men jag tror att systemen får ännu mer spunk om man tar första dosen i en region, och andra dosen i en annan. Blir nog inget vaccinpass då, för då har ingen koll på när man tagit dem. Inte för att jag har tänkt att åka ut och resa, har fullt upp med Tumba/Lisö/Lokrume och jobba.
Spelar det verkligen sån roll tror du? :va Har hört om många som fått vaccin på annan ort än hemorten, trodde det var hugget som...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Man har ju kortet från första sprutan att visa upp när man tar nästa. Det är flera regioner som har protesterat mot vaccinturismen för de får inte fler doser än till sin mängd invånare.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Själv har jag flyttat mellan två landsting mitt i när jag skulle vaccinerats. Nu kan jag inte boka spruta alls där jag bor. Hamnade väl sist i nån kö mellan två stolar och ingen vet hur jag försvann i den svenska sjuka vården. Orka bråka... sjukt att det är olika villkor och bokningssystem med 12 mil i mellan. 1177 fick iaf tokspel när jag flyttat så nu kan jag inte göra nått där när jag loggar in. Detta trots att jag varit folkbokförd här en månad.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Om du visste hur svårt det kan vara "att ringa".
Fann ett nr till nån kommun vaccin samordning, tog mig mod o ringde. Det var stängt. Tog en hel dags energi för mig.
Man måste inte ringa, finns e-tjänst:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Man måste inte ringa, finns e-tjänst:
Om du visste hur svårt det kan vara "att ringa".
Fann ett nr till nån kommun vaccin samordning, tog mig mod o ringde. Det var stängt. Tog en hel dags energi för mig.
Fattar inte hur det kan skilja så mycket på olika kommuner. Här i stan var det inga problem alls att få en tid. Jag ringde på morgonen och fick en telefontid senare på eftermiddagen då jag blev uppringd och fick välja en tid för vaccinering som passade.
Visserligen var det lite märkligt att det inte fanns några tider alls att boka online, men över telefon verkade det finnas hur många lediga tider som helst.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom