I Maj beställde jag takplåt till min altan från en lokal tillverkare, drygt två veckor senare ringer jag och undrar hur det går för min order.
-"Vilken order, nä jag har inte sett något mail"
Så jag beställer muntligt igen direkt i telefon, men han vill offerera takplåten till mig och jag säger att det är jag inte intresserad av, jag vill beställa plåt nu.
dessutom är det en massa svammel om färgen på plåten då dom har tre röda kulörer varav en är tegelfärgad, Den är röd säger jag, inte Tegelfärgad.
-"Ja då har vi två kulörer varav en är ny för i år."
Ja men herregud jag sa ju nyss att det ska matcha mitt 25 år gamla plåttak så då kan det inte vara en kulör som är ny för i år.
-"Jag tycker du kommer in till oss och titta på dom olika färgerna"
Till slut lyckas jag övertyga om att det är den röda som fanns förr och så kommer det en offert med plåt men nu har han även lagt dit skruvar och tätningsband som jag inte ens frågat efter av den enkla anledningen att jag redan har sånt hemma.
Jag beslutar mig i att skita i honom, jag tänker inte ringa och ändra vad som ska ingå i offerten.
Vänder mig till en annan återförsäljare av takplåt och beställer därifrån, när jag inte hör något från dom på nästan två veckor så inser jag att det verkar vara väldigt svårt för lokala företag att läsa mail så jag lägger order online hos Byggmax som har två till tre veckors leveranstid.
Denna order skulle nu tre veckor senare alltså kommit i veckan..... Men nu i tisdags skickade Byggmax ett mail att min order kommer bli 22 dagar försenad..... Va fan!