Idag är jag förbannad därför att...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Mjoh, min ena hoj hade en glatt lysande ABS-lampa och ickefungerande ABS med väven som kikade ut liute blygt genom gummit i bakdäcket. Gick igenom.
Min andra hoj fick 2:a på att den inte hade reflex. När jag besiktade om den på en annan station undrade de varför de inte bara bad mig att knalla över till grannbutiken och köpte en reflex och fick godkänt på plats. Förr hade ju en del stationer till och med reflexer till salu på stationen. :hihi
Jag besiktade min hoj härom veckan och fick en anmärkning på att det saknades reflex. Till skillnad mot dig hade jag turen att vara på en av de där stationerna där det faktiskt jobbar vettiga människor, så jag blev tillsagd att åka bort till Jula (som ligger alldeles intill) och lösa problemet och komma tillbaka. Sagt och gjort, jag var tillbaka på en kvart och fick ett blankt papper utan extra kostnad.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Jag ska jobba tills jag stupar. Alla jag känner som fortsätter jobba efter 65 har hållit sig friska och vitala långt upp i åren medans de som slutar jobba brukar ganska fort bli senila och kort sagt dumma i huvudet.

Jag har ingen som helst publicerad statistik som stödjer min tes men dessa subjektiva betraktelser räcker för mig. Dessutom kan man ju inte bara lägga sig ner och vänta på döden. Möjligen kommer jag styra om lite mer till egna projekt, kanske prisa ut mig från vissa jobb.
Man måste ha nån sysselsättning iaf , styrd helst - man ser skitmånga som jobbat järnet,har 10 mile på banken och sen går dom i pension och suckar inom 10 år - noll glädje

En kille berättade att han köpt en bil för 300 lakan o föreslog att hans farsa skulle tanka bilen full för 1000 pix.

Han var så snål så han slog fel kod 3 gånger o satt o flina medans killen fick tanka , var ju inget problem alls.

På bensinkortet fanns 250 lakan....

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
I Maj beställde jag takplåt till min altan från en lokal tillverkare, drygt två veckor senare ringer jag och undrar hur det går för min order.
-"Vilken order, nä jag har inte sett något mail"
Så jag beställer muntligt igen direkt i telefon, men han vill offerera takplåten till mig och jag säger att det är jag inte intresserad av, jag vill beställa plåt nu.
dessutom är det en massa svammel om färgen på plåten då dom har tre röda kulörer varav en är tegelfärgad, Den är röd säger jag, inte Tegelfärgad.
-"Ja då har vi två kulörer varav en är ny för i år."
Ja men herregud jag sa ju nyss att det ska matcha mitt 25 år gamla plåttak så då kan det inte vara en kulör som är ny för i år.
-"Jag tycker du kommer in till oss och titta på dom olika färgerna"
Till slut lyckas jag övertyga om att det är den röda som fanns förr och så kommer det en offert med plåt men nu har han även lagt dit skruvar och tätningsband som jag inte ens frågat efter av den enkla anledningen att jag redan har sånt hemma.
Jag beslutar mig i att skita i honom, jag tänker inte ringa och ändra vad som ska ingå i offerten.
Vänder mig till en annan återförsäljare av takplåt och beställer därifrån, när jag inte hör något från dom på nästan två veckor så inser jag att det verkar vara väldigt svårt för lokala företag att läsa mail så jag lägger order online hos Byggmax som har två till tre veckors leveranstid.
Denna order skulle nu tre veckor senare alltså kommit i veckan..... Men nu i tisdags skickade Byggmax ett mail att min order kommer bli 22 dagar försenad..... Va fan! :huvet

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det verkar vara brist på de flesta råvaror för tillfället, och det är dessutom sommar, semester och alla villaägare är hemma och snickrar samtidigt som de flesta som producerar byggmaterial är på semester.

Utöver det så är nog byggbranschen den mest bortskämda branschen i Sverige. Dom har ju i princip varit överhettade ända sedan finanskrisen på 90-talet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Mer skit då: i går på väg hem från 2-dagars offroadkörning så tar det tvärstopp på E18 i höjd med Husby. Snirklar mig fram mellan bilarna, och orsaken visar sig i tunneln i höjd med Rinkeby; 6-7 bilar har dubbelparkerat inne i tunneln mitt på E18, och hela gansterligan springer omkring i tunneln och har fest. Med flaskor i händerna och musik på hög volym, och så klart även tillhörande kvinnlig fägring. Och ingen polis hade tagit sig dit på dom ca 20 minuter det tog för mig från att jag rullade in i kön, till att jag kom fram till gangsterpartyt. Är fan skandal...
Det blir en vinst. Lite längre fram.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skolavslutning så tar en förälder på sig att köpa blommor till fröken vilket hon meddelar övriga föräldrar på messenger. Vilket så klart är ett bra initiativ men sen...

Sen behagar varenda jävla morsa skicka meddelande när dom har swishat sin femtiolapp så det plingar i telefonen halva veckan utan att man egentligen vill veta.
Så idag när man tyckte att allt borde vara över så delar första mamman en bild på de inköpta blommorna och så drar det plingande helvetet igång igen med alla mammor som ska påpeka hur fina blommorna är.
Ändå sjukt amatör att vara med i kvinnogrupp i sådant sammanhang. Som upplagt för haveri.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Mjoh, min ena hoj hade en glatt lysande ABS-lampa och ickefungerande ABS med väven som kikade ut liute blygt genom gummit i bakdäcket. Gick igenom.
Min andra hoj fick 2:a på att den inte hade reflex. När jag besiktade om den på en annan station undrade de varför de inte bara bad mig att knalla över till grannbutiken och köpte en reflex och fick godkänt på plats. Förr hade ju en del stationer till och med reflexer till salu på stationen. :hihi
Jag har fått igenom hojar med trasig halvljuslampa och en VW Transporter med läckande avgassystem och lyset lös bara om man höll i vredet med handen, en gång avbokade dom tom min tid gratis för att dom inte trodde att bilen skulle gå igenom, så jag fick åka hem gratis och laga den :tummenupp Men den här liraren vara bara otrevlig och obstinat. Efter lite gafflande skruvade jag bort fästet på plats och han skrev ut ett nytt papper.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ändå sjukt amatör att vara med i kvinnogrupp i sådant sammanhang. Som upplagt för haveri.

Det är mammorna som valt att lägga in mig i gruppen istället för frun. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det... :va Men jag får väl ta det som en komplimang.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
En av katterna envisas med att ta in levande djur. Oftast ödlor och möss, men inte idag.kattjävel.jpg

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Just nu är jag irriterad. En geting stack mej på höger öra? det är ömt o rött o dessutom sa sambon att det börjar likna ett elefant öra?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Förbannade bilkonstruktörer! Varför ska det göras så förbannat trångt? :gnissla

Skulle schimsa kopplingen på AC-kompressorn. Gjort det ett flertal gånger på tidigare bilar, skrev t.o.m. en guide på jagrullar.se. Men den "nya" V70 från -03 är helt jävla omöjligt att komma åt utan att skruva loss den. Så det blev ghettofixning, "ac clutch tie strap" för den som är intresserad.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Förbannade bilkonstruktörer! Varför ska det göras så förbannat trångt? :gnissla

Skulle schimsa kopplingen på AC-kompressorn. Gjort det ett flertal gånger på tidigare bilar, skrev t.o.m. en guide på jagrullar.se. Men den "nya" V70 från -03 är helt jävla omöjligt att komma åt utan att skruva loss den. Så det blev ghettofixning, "ac clutch tie strap" för den som är intresserad.
En ny pump e jhu inte dyr bytte min på astran 1400:-

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Mest förbannad på mig själv som skulle vara snål och beställde däck på nätet och trodde "finns i lager" innebar rimlig leveranstid. Ser ut att bli 10 dagar.
Antar att de skickar med cykelbud.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Mest förbannad på mig själv som skulle vara snål och beställde däck på nätet och trodde "finns i lager" innebar rimlig leveranstid. Ser ut att bli 10 dagar.
Är det nu jag ska bli förbannad? Jag var snål och beställde däck på nätet igår, letade upp dom som fanns på lager. :huvet

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Strömavbrott och egen brunn. Ingen bra kombination att vakna till. Förstahandsbehovet av vatten finns i beredskapsutrustningen. Men det räcker nog bara första dygnet.

Nåväl, får väl ta fram generatorn om strömmen inte är tillbaka snart. Tur att gasol finns till grillen och trangiaköket har t-sprit.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom