Är det bara booking som får kontaktuppgifter/personuppgifter till den som hyr? Så egentligen kan det komma vilken tjomme som helst och du har inget namn/telefonnummer till denna tjomme om du skulle vilja komma i kontakt tex om någon bajsat på tomten, råkat ha sönder något eller glömt kvar en telefon eller liknande? Då går du via booking och inte direkt till person?
Man har väl deras telefonnummer men det är allt. konversationen ska gå igenom booking.
Går det att efterfakturera för städning av tomten? Ifall dom vill ge dig dåligt resension pga det så svarar du som det är att det inte är kul att städa upp mänsklig avföring efter sina gäster.
Om man lyckas det dvs. hur ska man kräva en italienare att betala om man skulle lyckas skicka en faktura.
Har provat kräva genom booking då jag hade en som grävde hål i gräsmattan, drog in pinnar från skogen och lämnade godispapper överallt, inne i stugan stekte han någon slags fisk så vi fick ha stängt tre dygn och skura väggar och tak samt tvätta gardiner etc. etc.
Booking tyckte att dom kunde bjuda på bokningsavgiften som kompensation, alltså omkring en hundring.
Öststatare är fan hopplös, dom ska ju alltid rensa fiska och fisken är tydligen ett måste att fjälla så nära stugan som möjligt trots att jag satt upp text om att det drar till sig flugor och inte är trevligt för kommande gäster.
Hade två andra utlänningar som upptäckte att föregående gäster lämnat flera paket makaroner.....Fanns inte ett enda kärl som inte var fullt med kokta makaroner, grytor, kastruller, stekpannan, durkslag, salladsskål och en bunke.
En från utlandet som skulle stanna i två dagar skickade ett meddelande och frågade om veden var gratis så han kunde elda.
Jag var inte hemma då men det hade tydligen brunnit non stopp i kolgrillen i två dagar med en två meters låga.
Och sen hur jävla korkade folk är!
Har gjort en övertydlig instruktion hur allt funkar. Ändå ringde en sydeurope och sa att något är fel på kokplattorna.
Jag gick över och kollade säkringarna men inget var fel.
Bad honom förklara och tydligen var det så att han vred upp säkerhetstimern som slår på strömmen till 15 och hela tiden slutade kokplattorna fungera efter 15 minuter.
Jaha!.....
Men vad tror du om att vrida upp den till 60 eller 90 minuter så du hinner laga din mat då?....
Jaha tyckte han och så hörde jag inte mer om det.
Och så fick jag t.ex dåligt betyg av en för att det visar en dubbelsäng på bilden men när dom bodde där var det två enkelsängar och det ville paret minsann inte ha!
Nähä!.....Putta ihop dom då så blir det en dubbelsäng!