Idag är jag förbannad därför att...

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Grrr! Nu har t.o.m. SVT nyhetstorka i dess olympiska och inhemska skjutglada tider, övergivna kaniner. För den oinvigde har kokt kanin en textur ungefär som kyckling och smakar snarlikt. Med en citronsås på buljongen blir det en trevlig söndagsmiddag.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Grrr! Nu har t.o.m. SVT nyhetstorka i dess olympiska och inhemska skjutglada tider, övergivna kaniner. För den oinvigde har kokt kanin en textur ungefär som kyckling och smakar snarlikt. Med en citronsås på buljongen blir det en trevlig söndagsmiddag.

Kom att tänka på när jag fick syn på en vild kanin i Filippinerna. Jag sa åt några ungar att fånga den och äta. Dom tittade på mig och frågade om jag äter hund också. ?

Det hör väl till saken att det finns de som faktiskt äter hund i Filippinerna. Kanske bara bland de allra fattigaste numera.

Det närmaste jag kommit är nog hare.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Men om det inte finns nåt att skriva om? Alltså, om man har finansieringen klar och munskyddet för ögonen...

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Grentuggen Bosch atx22 la ner sin verksamhet.
Kretskortet verkar vara boven.
Någon som är duktig på att felsöka kretskort?
Man blir förbannad..

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Behöver jag ens kommentera?!
Capture.JPG

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Grentuggen Bosch atx22 la ner sin verksamhet.
Kretskortet verkar vara boven.
Någon som är duktig på att felsöka kretskort?
Man blir förbannad..
Det är "engångsgrejor" inte gjorda att laga. Jag hittar inga scheman på den på nätet.

Betänk att en reparatör förmodligen vill ha från 700 i timmen att felsöka och sen tillkommer reservdelar. En ny motor kostar från 2000 SEK och uppåt. Köp en ny kompostare.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det är "engångsgrejor" inte gjorda att laga. Jag hittar inga scheman på den på nätet.

Betänk att en reparatör förmodligen vill ha från 700 i timmen att felsöka och sen tillkommer reservdelar. En ny motor kostar från 2000 SEK och uppåt. Köp en ny kompostare.
Tycker lika.
Du kan iofs köpa ny elektronikmodul från bosch, men de kostar en bra del av vad kvarnen gör så du ska vara bra säker på att det är där bekymmret sitter, samt att resten är i gott skick.

Hade jag haft grejer hemma kunde jag titta på det, men vettig utrustning (sånt vi hade när jag jobbade med rep av elektronik) är åt skogen för dyr för en hobbyist att investera i.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Hyr ut min stuga på Booking, igår hyrde fyra yngre Italienare den och då vi bor intill så såg vi att det fladdrade pannlampa bakom den mindre sovstugan, dom skiter säkert sa frun...Nej sa jag lugnande, dom söker säkert bara en väg förbi hagen ner mot älven.

Men va fan! idag hittade vi en skit på gräsmattan. :finger

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hyr ut min stuga på Booking, igår hyrde fyra yngre Italienare den och då vi bor intill så såg vi att det fladdrade pannlampa bakom den mindre sovstugan, dom skiter säkert sa frun...Nej sa jag lugnande, dom söker säkert bara en väg förbi hagen ner mot älven.

Har du ingen toalett eller utedass till gästerna? Eller tyckte dom att du hade för få såna?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Hahah vad i helvete är det för fel på folk?!

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Har du ingen toalett eller utedass till gästerna? Eller tyckte dom att du hade för få såna?
Stugan har Torrtoa. Många läser inte beskrivningen och gillar inte det. Men skita på gräsmattan är fan värre än att skita på Torrtoa.
Torrtoa luktar inte alls speciellt mycket när man har toabarken.
Dom flesta ger väldigt höga betyg och kan skriva en kommentar om att Torrtoa är ett minus, för det är ingen liten skräpstuga jag hyr ut.

Skicka hundpåsen till Italien. Skriv en oväns adress som avsändare. "You forgot something in Sweden, here you go!"
Jag kollade upp bokarens facebook men det fanns flera med samma namn och alla var låsta. Tänkte lägga upp en bild på bajsen och skriva hur äcklig dom var så att hon skulle få skämmas.

Skicka med skiten.
Dom hade dragit när jag kom hem från jobbet, hade jag vetat att det var skit så hade jag parkerat traktorn bakom deras bil så dom inte tagit sig någonstans förrän dom tar med sig skiten i bilen därifrån.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Jag kollade upp bokarens facebook men det fanns flera med samma namn och alla var låsta. Tänkte lägga upp en bild på bajsen och skriva hur äcklig dom var så att hon skulle få skämmas.
Är det bara booking som får kontaktuppgifter/personuppgifter till den som hyr? Så egentligen kan det komma vilken tjomme som helst och du har inget namn/telefonnummer till denna tjomme om du skulle vilja komma i kontakt tex om någon bajsat på tomten, råkat ha sönder något eller glömt kvar en telefon eller liknande? Då går du via booking och inte direkt till person?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Stugan har Torrtoa. Många läser inte beskrivningen och gillar inte det. Men skita på gräsmattan är fan värre än att skita på Torrtoa.
Torrtoa luktar inte alls speciellt mycket när man har toabarken.
Dom flesta ger väldigt höga betyg och kan skriva en kommentar om att Torrtoa är ett minus, för det är ingen liten skräpstuga jag hyr ut.

Dom hade dragit när jag kom hem från jobbet, hade jag vetat att det var skit så hade jag parkerat traktorn bakom deras bil så dom inte tagit sig någonstans förrän dom tar med sig skiten i bilen därifrån.

Går det att efterfakturera för städning av tomten? Ifall dom vill ge dig dåligt resension pga det så svarar du som det är att det inte är kul att städa upp mänsklig avföring efter sina gäster.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Är det bara booking som får kontaktuppgifter/personuppgifter till den som hyr? Så egentligen kan det komma vilken tjomme som helst och du har inget namn/telefonnummer till denna tjomme om du skulle vilja komma i kontakt tex om någon bajsat på tomten, råkat ha sönder något eller glömt kvar en telefon eller liknande? Då går du via booking och inte direkt till person?
Man har väl deras telefonnummer men det är allt. konversationen ska gå igenom booking.
Går det att efterfakturera för städning av tomten? Ifall dom vill ge dig dåligt resension pga det så svarar du som det är att det inte är kul att städa upp mänsklig avföring efter sina gäster.
Om man lyckas det dvs. hur ska man kräva en italienare att betala om man skulle lyckas skicka en faktura.
Har provat kräva genom booking då jag hade en som grävde hål i gräsmattan, drog in pinnar från skogen och lämnade godispapper överallt, inne i stugan stekte han någon slags fisk så vi fick ha stängt tre dygn och skura väggar och tak samt tvätta gardiner etc. etc.
Booking tyckte att dom kunde bjuda på bokningsavgiften som kompensation, alltså omkring en hundring.

Öststatare är fan hopplös, dom ska ju alltid rensa fiska och fisken är tydligen ett måste att fjälla så nära stugan som möjligt trots att jag satt upp text om att det drar till sig flugor och inte är trevligt för kommande gäster.

Hade två andra utlänningar som upptäckte att föregående gäster lämnat flera paket makaroner.....Fanns inte ett enda kärl som inte var fullt med kokta makaroner, grytor, kastruller, stekpannan, durkslag, salladsskål och en bunke.

En från utlandet som skulle stanna i två dagar skickade ett meddelande och frågade om veden var gratis så han kunde elda.
Jag var inte hemma då men det hade tydligen brunnit non stopp i kolgrillen i två dagar med en två meters låga.

Och sen hur jävla korkade folk är!
Har gjort en övertydlig instruktion hur allt funkar. Ändå ringde en sydeurope och sa att något är fel på kokplattorna.
Jag gick över och kollade säkringarna men inget var fel.
Bad honom förklara och tydligen var det så att han vred upp säkerhetstimern som slår på strömmen till 15 och hela tiden slutade kokplattorna fungera efter 15 minuter.
Jaha!..... :huvet
Men vad tror du om att vrida upp den till 60 eller 90 minuter så du hinner laga din mat då?....
Jaha tyckte han och så hörde jag inte mer om det.

Och så fick jag t.ex dåligt betyg av en för att det visar en dubbelsäng på bilden men när dom bodde där var det två enkelsängar och det ville paret minsann inte ha!
Nähä!.....Putta ihop dom då så blir det en dubbelsäng!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Man har väl deras telefonnummer men det är allt. konversationen ska gå igenom booking.

Om man lyckas det dvs. hur ska man kräva en italienare att betala om man skulle lyckas skicka en faktura.
Har provat kräva genom booking då jag hade en som grävde hål i gräsmattan, drog in pinnar från skogen och lämnade godispapper överallt, inne i stugan stekte han någon slags fisk så vi fick ha stängt tre dygn och skura väggar och tak samt tvätta gardiner etc. etc.
Booking tyckte att dom kunde bjuda på bokningsavgiften som kompensation, alltså omkring en hundring.

Jag tog för givet att booking hade stöd för det men och det är uppenbart att dom är som klarna, tradera och andra mellanhänder som på alla sätt gör så att oärliga/korkade kunder ska komma undan.

Men går det kanske införa någon slags deposition för städning som återbetalas vid utcheckning?

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Jag tog för givet att booking hade stöd för det men och det är uppenbart att dom är som klarna, tradera och andra mellanhänder som på alla sätt gör så att oärliga/korkade kunder ska komma undan.
Booking vill att man ska ta skador på sin egen försäkring, som t.ex i sommar då en unge ritade på golvet så tycker Booking att man ska ta det på sin egen försäkring.
Det är väl ändå den som orsakar skadorna som ska se till att ta på sin försäkring.
Men går det kanske införa någon slags deposition för städning som återbetalas vid utcheckning?
Ja det går att ha det, Men problemet är att inga andra boenden i Sverige har deposition så då får man exakt noll bokningar.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Är det värt besväret och att behöva ha med folk att göra och hålla på med uthyrning på det sättet?
Själv hade jag blivit galen på folk och bara sett det som ett bekymmer att hålla på och hyra ut. Det gäller att man får in mycket pengar för att det ska vara värt det.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom