Idag är jag förbannad därför att...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Eller "Vill du inte sälja kan du ju bara säga det istället för att komma med fantasipriser". Som om det faktum att jag inte lagt upp den till salu inte var en tillräckligt bra ledtråd... Muppar :mad:

Precis, vill dom köpa nåt som inte är till salu så får dom ta mig fan räkna med att bjuda ordentligt sockrat.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Precis, vill dom köpa nåt som inte är till salu så får dom ta mig fan räkna med att bjuda ordentligt sockrat.
Och precis det är de oftast inte särskilt villiga att göra när konversationen inleds med : "Den här bilen du har avställd, är den till salu i befintligt skick?"... Vad fan ska man svara på det? :va "Nej, den är till salu i obefintligt skick"? Dumjävlar, trött man blir. Har folk inget bättre för sig en fredagkväll? Jag menar, jag sätter inte ens ut mitt telefonnummer när jag faktiskt vill sälja prylar och lägger upp dem på blocket, så inte ens när jag faktiskt vill sälja saker så uppskattar jag att bli uppringd av okänt folk. Det faktum att folk då letar upp mig och mitt nummer och ringer upp såhär på kvällstid och frågar om saker som jag inte ens vill sälja blir bara ännu mer påfrestande tack vare det.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Ser faktiskt inget fel i att folk letar upp fordon som är avställda.
Att däremot börja argumentera är helt idiotiskt.
Har svårt att se en fredagskväll så helig eller uppbokad att den på något sätt blir förstörd av ett telefonsamtal.

Min dotter har kontaktat ett par stycken där hon sett fordon ståendes, hon skickar SMS och ställer frågan och sen är det då upp till bilägaren om denne vill svara eller ej.
Förra veckan fick hon en Mercedes 190e av en som hade hela gården full i bilar, han var bara glad att bli av med den..
Hon ska fixa den och köra med på vintern då hennes andra är helt rostfri och blir förstörd av saltet.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har kontaktat en kille som hade en BMW M3 E30 som trädgårdsprydnad. Hans sambo sa först att den garanterat var till salu, men de hade nog inte diskuterat det färdigt...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ser faktiskt inget fel i att folk letar upp fordon som är avställda.
Att däremot börja argumentera är helt idiotiskt.
Har svårt att se en fredagskväll så helig eller uppbokad att den på något sätt blir förstörd av ett telefonsamtal.

Min dotter har kontaktat ett par stycken där hon sett fordon ståendes, hon skickar SMS och ställer frågan och sen är det då upp till bilägaren om denne vill svara eller ej.
Förra veckan fick hon en Mercedes 190e av en som hade hela gården full i bilar, han var bara glad att bli av med den..
Hon ska fixa den och köra med på vintern då hennes andra är helt rostfri och blir förstörd av saltet.
Jag uppskattar väl helt enkelt inte när folk kontaktar mig med icke påbjudna erbjudanden, oavsett vilken slags vara det rör sig om, om folk försöker sälja på mig prylar eller vill köpa mina grejer. Vill jag köpa något så söker jag själv upp en lämplig produkt, och vill jag sälja något så annonserar jag om det och söker aktivt kontakt med potentiella köpare. Den gemensamma nämnaren är att det är jag själv som initierar processen av min egen vilja. Folk som hör av sig på ren chansning och ber att få köpa saker som jag inte bett om att få sälja är ungefär som telefonförsäljare fast omvänt, och vem tycker att telefonförsäljare är kul egentligen? :va Inte jag iallafall.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Allt är till salu. Det är bara en fråga om pris.

JA, men det störiga är att dom där som ska köpa saker som inte är utannonserat brukar tro sig få köpa långt billigare än vad samma prylar kostar på blocket.
Om du verkligen ville ha prylarna och vara beredda att betala så vore det ju acceptabelt men vanligtvis är dom golddiggers som troligtvis har för avsikt att snarast sälja prylarna vidare. För annars skulle dom ju köpa det som fanns utannonserat på blocket.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
JA, men det störiga är att dom där som ska köpa saker som inte är utannonserat brukar tro sig få köpa långt billigare än vad samma prylar kostar på blocket.
Om du verkligen ville ha prylarna och vara beredda att betala så vore det ju acceptabelt men vanligtvis är dom golddiggers som troligtvis har för avsikt att snarast sälja prylarna vidare. För annars skulle dom ju köpa det som fanns utannonserat på blocket.
"Hörru, har sett att du har den här prylen stående och du verkar inte ha tänkt på att du kan sälja skitet och få pengar, nu har jag tänkt tanken åt dig så då kan jag väl få köpa möget billigt???"

- ... NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!

Ungefär så.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
För mig sista kursen på Gröndal för säsongen bokad på söndag. Var jävligt glad över det.

Nu har jag förkylningssymptom och räknar inte med att ha varit symptomfri i 48 timmar innan söndag. Så jag avbokade. Kan ju för bövelen inte stå bland folk och snora i dessa tider.

BAJSMACKA! ?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
För mig sista kursen på Gröndal för säsongen bokad på söndag. Var jävligt glad över det.

Nu har jag förkylningssymptom och räknar inte med att ha varit symptomfri i 48 timmar innan söndag. Så jag avbokade. Kan ju för bövelen inte stå bland folk och snora i dessa tider.

BAJSMACKA! ?
Jag har inte fått den första ens denna säsongen, allt har varit fullt....

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Man får skaffa en grushoj också bara för att kunna få tillgång till fler kurser. Om man inte vill sladda runt på sporthoj/asfaltshoj, vill säga.

Södermanland har en instruktör som gruskursade på en modern R1. Hatten av, säger jag.
Jag har haft lättare med steg 6. Nästa år tänkte jag försöka få med mig en polare ner i banträsket, så ni som bokar upp kurserna for lugna ner er lite. :fakta

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Man får skaffa en grushoj också bara för att kunna få tillgång till fler kurser. Om man inte vill sladda runt på sporthoj/asfaltshoj, vill säga.

Södermanland har en instruktör som gruskursade på en modern R1. Hatten av, säger jag.
Jag bor där det finns grusvägar och det finns sällan hastighetskontroller där. På asfalt blir hastigheterna betydligt högre så bankörning är ett måste om man vill gasa hårt...

Gruskursade på 80-talet men fick problem att köra med tvåhjulssladd när jag blev förälder. :rodnar

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag bor där det finns grusvägar och det finns sällan hastighetskontroller där. På asfalt blir hastigheterna betydligt högre så bankörning är ett måste om man vill gasa hårt...

Gruskursade på 80-talet men fick problem att köra med tvåhjulssladd när jag blev förälder. :rodnar
Japp, kring Enhörna, Nykvarn, Järna och Gnesta gruskursade jag mig själv med motarden om somrarna när barnet sov middag.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Finns många historier.
Ja och nu fick jag en till historia.
Ledsnade på Booking och registrerade mig på AirBNB för att man kan ge betyg på gästen och välja om man vill ta dit denne.
Första bokningen var nyregistrerad användare som hette Angelica och hade verifierad identitet. då hon var nyregistrerad hade hon inget omdöme men jag tänkte att hur dåligt kunde hon och hennes familj vara....hon skrev "holyday with family" som skäl för resan och bokade två dagar....så jag accepterade bokningen.
När bilen kom dit så blev jag misstänksam då hon som bokat var finsk men bilen var svenskregistrerad.
Gjorde en slagning på regnumret och den var skriven på en Poste resistante adress och efternamnet var Lindgren vilket dom flesta zigenarna heter i efternamn häromkring.
Fy fan.... Dom rökte inomhus, fimpar på golvet, en hel sopsäck med sopor, någon slags tabletter låg på golvet, bilen var avställd, sopor i duschen, en hel hög med folk istället för tre som det var bokat för.

håller på att skriva en reklamation till AirBNB, deras kundtjänst verkar bra och dom har en helt annan attityd än booking.

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår