Idag är jag förbannad därför att...

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Småbarn...

En mat-&-sovklocka som är fullkomligt ur synk med omvärlden. När man väl kommit underfund med den, tror man, så ändrar valpen till en annan jävla tidszon.

Läste i en bok om barn, "Bli inte orolig om barnet sover 12-14 timmar per natt. Det är helt normalt."
Kära författare, vet du ens hur ett barn ser ut?! SOPA, sitt ner och skäms. ?

Fick ett par timmar sömn i små portioner fördelat på hela natten.
Det finns såna barn :yopartyMen inte mina...
När vi fick barn var ett av barnen i föräldragruppen den typen, hon som hade det förstod inte de andras frustration. Sov dessutom extra både på fm och em så ungen var knappt vaken. Lekte en halvtimme, åt mat, sov.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det finns såna barn :yopartyMen inte mina...
När vi fick barn var ett av barnen i föräldragruppen den typen, hon som hade det förstod inte de andras frustration. Sov dessutom extra både på fm och em så ungen var knappt vaken. Lekte en halvtimme, åt mat, sov.
Mina två har tillsammans sovit uppskattningsvis fem hela nätter på fem år. Äldsta är fem. Är det karma måste jag fan ha varit Pol Pot i mitt tidigare liv.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
En jäkla harpalt tuggade i sig laddkabeln till bilen! Får man skjuta den en utan att fråga, eller måste man "köra" över den? :machinegu?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
En jäkla harpalt tuggade i sig laddkabeln till bilen! Får man skjuta den en utan att fråga, eller måste man "köra" över den? :machinegu?
Djur som tuggar el Kablar brukar bara göra det 1 gång.. Våra ungar hamster djävul åt sönder kabeln till vattenvärmaren i akvariet

Pow svart i huset, o en illaluktande hamster med 4 tofflor i vädret?

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Djur som tuggar el Kablar brukar bara göra det 1 gång.. Våra ungar hamster djävul åt sönder kabeln till vattenvärmaren i akvariet

? Så hemskt och så komiskt på samma gång ?
Var sladden grön så får du skylla dig själv :hihi
Den var grå, och elen likaså #billigste elavtalet = skitigaste elen...?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Hamstrar dör fan aldrig av naturliga orsaker, de ger alltid 110% när det är dags att lämna in. Eller så bara dör de, för varför i helvete inte liksom?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag brukar strypa dem till döds.
Bara ta ett fast handtag runt halsen och gradvis klämma allt hårdare, viktigt också för självkänslan är att med en överlägsen blick stirra in i ögonen på det lilla livet medan den tar sitt sista andetag.
Vad ger dig rätten att använda våld?

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Returnerade en insektsfälla som jag tyckte fungerade dåligt.
Tog spårbart med Postnord 99kr och lämnade in paketet på företagscenter i Luleå.
Efter ett långt tag började jag fundera var mina pengar är för det returnerade och ställde frågan till företaget som då tydligen inte fått något paket.
kollade då med det spårbara numret och det enda posten gjort var en scanning på mottagning och sen var paketet borta utan fler scanningar.

Reklamerade hos postnord med innehållet värde och alla såna uppgifter, fick sedan ett mail där jag skulle komplettera med mer uppgifter på innehållet så jag bifogade köpkvittot på 467kr.
och nu fick jag svar..... Posten ersätter mig 99kr för frakten och säger att jag inte får ersättning för innehållet med hänvisning till villkoren för tjänsten "Skicka direkt"
Några villkor för "skicka direkt" hittar jag inte, om dom inte tänkte ersätta mig varför ville dom ha mer uppgifter på innehållet?

Exakt vad får man för värde i att ta spårbart? har fraktbolaget inget ansvar alls?
Postnord kan ju systematiskt ta paket då värdet i princip alltid är värt mer än fraktkostnaden.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fördelen jag ser med spårbart är att mottagaren inte kan förneka att han hämtat ut paketet.

Jag skickar runt tio paket per vecka och har bara blivit av med prylar två gånger de senaste åren och bägge var på väg till mig. Ena gången var en uppenbar stöld ifrån en pall med varor. Ur min synvinkel är det helt enkelt mottagarens ärlighet som är den svagaste länken.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Spårbarhet är inte detsamma som assurerad/värdeförsäkring.
Nä skickar man något av stort värde så köper man till en försäkring och det har jag inget problem med alls att det är så, men något slags ansvar tycker jag man har tagit på sig när man gör ett fraktuppdrag. Man kan inte slarva bort något så fort jag gick ut genom dörren på företagscentret i Luleå.

Överlag tycker jag dock att Postnord brukar funka men det här var slarvigt.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Samma fenomen som ger andra våldsverkare "rätt" till att använda våld mot oskyldiga människor.
Tycker du att jag inte har den rätten?
Är inte det där ett rätt barnsligt argument?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Är inte det där ett rätt barnsligt argument?
Det är inget argument. Eller vad menar du jag argumenterar för/emot i det jag sa?
Vad kan ge någon rätten till att använda våld mot en annan oskyldig? Vi kan ställa upp en premiss för det och sedan argumentera för huruvida premissen är giltig eller ej, är den logisk och konsekvent tex.

Brottsbalken 3 och 4 kap kan vara en bra utgångspunkt för diskussion.

Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det är inget argument. Eller vad menar du jag argumenterar för/emot i det jag sa?
Vad kan ge någon rätten till att använda våld mot en annan oskyldig? Vi kan ställa upp en premiss för det och sedan argumentera för huruvida premissen är giltig eller ej, är den logisk och konsekvent tex.

Brottsbalken 3 och 4 kap kan vara en bra utgångspunkt för diskussion.
Jag uppfattade ditt inlägg som att du anser dig ha rätten att bruka våld mot någon, bara för att andra gör detsamma.
Det är möjligt att du menade något helt annat, men ditt tidigare inlägg om att strypa djur tycker jag ändå indikerar att min tolkning är hyfsat rätt. Det är också möjligt att det inlägget var skrivet med en dos ironi, men det är lätt att det inte riktigt går fram i skrift.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Det är också möjligt att det inlägget var skrivet med en dos ironi, men det är lätt att det inte riktigt går fram i skrift.
Jaha ojdå. Jag kanske måste förtydliga då att det var helt och hållet osant.

Men, L. Mäkinens fråga är intressant.
Vad ger någon rätten att använda våld mot någon annan?

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jaha ojdå. Jag kanske måste förtydliga då att det var helt och hållet osant.

Men, L. Mäkinens fråga är intressant.
Vad ger någon rätten att använda våld mot någon annan?
Vad menar du med rätten (moralisk/laglig/naturlig) ?
Vad menar du med våld (fysik/hot om/psykologisk) ?
Gäller det också människa-djur eller djur-djur?

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka