Idag är jag förbannad därför att...

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag brukar strypa dem till döds.
Bara ta ett fast handtag runt halsen och gradvis klämma allt hårdare, viktigt också för självkänslan är att med en överlägsen blick stirra in i ögonen på det lilla livet medan den tar sitt sista andetag.
Du låter som värsta psykopaten.
Jag brukar hålla med dig. Men hoppas du skojar. Säg det, snälla

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Jag brukar strypa dem till döds.
Bara ta ett fast handtag runt halsen och gradvis klämma allt hårdare, viktigt också för självkänslan är att med en överlägsen blick stirra in i ögonen på det lilla livet medan den tar sitt sista andetag.
Märkligt nog så brukar de flesta ha någon sorts filter som gör att man inte exponerar sig så där. :nurse
Om du inte är så att du har trollmor med dig förstås.
Trollar du inte så en intressant insikt i din personllighet. :rolleyes:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det finns ingen rätt - endast den självtagna.

Undantaget i fallet med polis och militär, där de i samhället med störst integritet - politikerna - omsorgsfullt delar ut rätt med noggrann eftertanke.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Och jag som tyckte att jag överdrev och tog i för att just göra det tydligt att det inte var på allvar. Ber om ursäkt om någon tog illa vid sig, Jag kan ta bort kommentaren om ni vill det.
Försöker undvika våld i så stor utsträckning som möjligt mot allt och alla, människa eller djur. Det är bara destruktivt, förstörande och negativt.

Kratoz, återkommer till ditt inlägg 25061, men vi tar det i en annan tråd isf tänker jag.

Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Hoj
Ducati 748, 848
Och jag som tyckte att jag tog i för att just göra det tydligt att det inte var på allvar. Ber om ursäkt om någon tog illa vid sig, Jag kan ta bort kommentaren om ni vill det.
Försöker undvika våld i så stor utsträckning som möjligt mot allt och alla, människa eller djur. Det är bara destruktivt, förstörande och negativt.

Kratoz, återkommer till ditt inlägg 25061, men vi tar det i en annan tråd isf tänker jag.
Det finns stilistiska grepp att ta till som gör att risken för missförstånd minskar rätt så mycket.
T.ex användandet av "" och del annat...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Med tanke på zodas tidigare kommentarer om våld gissar jag att du kan vara lugn. :)
Det var de inläggen som fick mig att reagera. Våldsmonopolet ifrågasätts regelbundet av zoda vilket har lett mig till slutsatsen att hen är anarkist eller kanske libertarian.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det var de inläggen som fick mig att reagera. Våldsmonopolet ifrågasätts regelbundet av zoda vilket har lett mig till slutsatsen att hen är anarkist eller kanske libertarian.
Libertarian har zoda bekänt någonstans har jag för mig?
Lätt att halka över i anarki men jag ser inte zoda där.
zoda startade en ny OT2- tråd om detta som, hoppas jag, blir intressant att delta i. :)

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
...startade en ny OT2- tråd om detta som, hoppas jag, blir intressant att delta i. :)
För att slippa bli (onödigt) förbannad har jag börjat använda "Ignorera". SH är ett av de fora där det faktens funkar. Listan över valda är kort men ack så effektiv och det är ingen annan än jag som blir "lidande" när inlägg inte visas - så egentligen borde jag inte skriva i den här tråden. ?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
För att slippa bli (onödigt) förbannad har jag börjat använda "Ignorera". SH är ett av de fora där det faktens funkar. Listan över valda är kort men ack så effektiv och det är ingen annan än jag som blir "lidande" när inlägg inte visas - så egentligen borde jag inte skriva i den här tråden. ?
Det är var och en fritt. :tummenupp
Själv ser jag det som att jag kan lära mig av alla människor, inte minst från dem som har en annan åsikt än min.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Våldsmonopolet är väl svårt att ersätta med något bättre.
Men det har några fundamentala problem för mig.

1. Jag litar inte det minsta på sittande regering, ellet för den delen tjänstemänen som besitter detta monopol. Det grundat på (icke våldsrelaterade) erfarenheter.

2. Det är inte de facto något monopol.
Det finns gott om både legala (tex privata vakt-&säkerhetsbolag med tveksam kompetens) & illegala (tex kriminella gäng, ensamma galningar) som brukar våld i samhället.

3. Om det i en utopi var ett fungerande monopol, så skulle det inte behöva finnas. Det skulle inte behöva finnas någon rätt för staten att utöva våld heller.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Tyckande och troende spar vi till helgen och kyrkovalet. Vad gällande faktualiteter som motorcyklars väl och ve så går RÖDA hojar alltid bättre än vita adventure-hojar.
Idag är jag förbannad för att röda adventure-hojar går fortare än vita! :mad: ;)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år