-1 på denTyckande och troende spar vi till helgen och kyrkovalet. Vad gällande faktualiteter som motorcyklars väl och ve så går RÖDA hojar alltid bättre än vita adventure-hojar.
-1 på denTyckande och troende spar vi till helgen och kyrkovalet. Vad gällande faktualiteter som motorcyklars väl och ve så går RÖDA hojar alltid bättre än vita adventure-hojar.
Du får försöka, på ett diplomatiskt sätt, säga något liknade detta!Vissa människor vägrar ge sig, trots att det är bevisat att de har fel. Trodde jag hört det sista från en person efter ett telefonsamtal i början av veckan där jag visade med all tydlighet att vi diskuterat klart i frågan, men nu har fanskapet hört av sig på mail igen.
Jobbrelaterat också såklart, så man måste ju lägga lite band på sig.
Skriv ner dina svar och lösningar på ärendet i mailet, skicka tillbaka och cc'a nån av puckots arbetskamrater/chefer/info@företagetVissa människor vägrar ge sig, trots att det är bevisat att de har fel. Trodde jag hört det sista från en person efter ett telefonsamtal i början av veckan där jag visade med all tydlighet att vi diskuterat klart i frågan, men nu har fanskapet hört av sig på mail igen.
Förhoppningsvis är det en person som inte kan ta till sig telefonsamtal/mail/sms osv men funkar helt OK vid personlig kontakt.Vissa människor vägrar ge sig, trots att det är bevisat att de har fel. Trodde jag hört det sista från en person efter ett telefonsamtal i början av veckan där jag visade med all tydlighet att vi diskuterat klart i frågan, men nu har fanskapet hört av sig på mail igen.
Som tur är så handlar det inte om en kollega, utan en helt utomstående individ. Det som hänt är att några av hans kollegor, på grund av oaktsamhet, orsakat skada på min anställares egendom. Det är inte hela välrlden och sådant som händer till och från. Det var heller inga problem att få fakturauppgifter från hans kollegor vid skadetillfället, men nu när vi skickat fakturan så har den här jä*la bönräknaren börjat krångla och försöka slingra sig för att slippa betala.Förhoppningsvis är det en person som inte kan ta till sig telefonsamtal/mail/sms osv men funkar helt OK vid personlig kontakt.
Jag har haft en kollega # som fungerat på sättet (som jag upplever när jag läser ditt inlägg) och var helt less.
Så bytte han jobb och blev leverantör.
Så står jag med hans grejor och ska få dom i drift i en stad. Och det går inget vidare. Men han bor ju i samma stad så jag slår en signal och föreslår vi ska träffas och blir snabbt hembjuden till honom.
Så det blir ett personligt samtal i lugn och ro vid fikabordet om dom problem jag har med hans grejor.
Och då löser sig allt på en gång.
Var en riktig tankeställare för mig.
Jag har själv haft liknande problem med en annan kollega i USA. Inga problem vid samtal / möte i samma rum. Men jag hade inte en chans begripa hans Texasdialekt över telefon.
Så då var det väl jag som var problemet för mannen från Texas ?
# (faktiskt flera kollegor....)
Av din beskrivning att döma kunde man tro att det är samma dåre vi bråkar med... Man blir bara trött och less...Alla med en halvt fungerande hjärna förstår vem som bär skulden, men den här personen, som gjort det alldeles uppenbart att han aldrig varit ute på fält, sätter sig på tvären av helt ogrundade anledningar. Vi kommer få rätt i slutänden, det är jag helt övertygad om, men det vore så mycket enklare om man bara tog sitt ansvar när man klantat sig.
Det låter åtminstone som om det är samma typ av människa. Det ska bara krånglas helt i jävla onödan.Av din beskrivning att döma kunde man tro att det är samma dåre vi bråkar med... Man blir bara trött och less...
Vår miljöpolitik är helt efterbliven. Sverige med sina 10 miljoner invånare släppte år 2019 ca 4,45 ton co2/capita, motsvarande siffra för Kina med knappt 1.4 miljarder invånare var 8,12:19.25 kr/liter
Det var vad jag fick betala idag när jag tankade bilen!
Tack för den Miljöpartiet
Folk måste helt enkelt se till att ligga mindre!Vår miljöpolitik är helt efterbliven. Sverige med sina 10 miljoner invånare släppte år 2019 ca 4,45 ton co2/capita, motsvarande siffra för Kina med knappt 1.4 miljarder invånare var 8,12:
Ändå tror de rödgröna att lilla Sveriga ska rädda världen med skyhög bränsleskatt och plastpåsar för 7kr/st
"Ingen kan göra allt, men alla måste göra något", vilket jävla skitsnack. Vi svenskar kunde lika gärna sluta andas och reducera våra utsläpp till noll över en natt. Det skulle inte spela någon roll. Kinas befolkningsökning är just nu ett Sverige om året, så även om vi alla gick och gjorde den ultimata uppoffringen för klimatet så skulle det vara mer än väl uppvägt och kompenserat för inom ett år enbart tack vare Kina. MP kan med andra ord dra käpprätt åt helvete med sin jävla plastpåseskatt, verklighetsfrånvända idioter
Det är därför dom sprutar er fulla med rna i covidvaxinet?Folk måste helt enkelt se till att ligga mindre!
Återigen så är det inte CO2 utsläpp som är problem med plastpåsar utan mikroplaster. Både lokalt och i världshav. Det är därför dom beskattas, inte för deras utsläpp av CO2.Vår miljöpolitik är helt efterbliven. Sverige med sina 10 miljoner invånare släppte år 2019 ca 4,45 ton co2/capita, motsvarande siffra för Kina med knappt 1.4 miljarder invånare var 8,12:
Ändå tror de rödgröna att lilla Sveriga ska rädda världen med skyhög bränsleskatt och plastpåsar för 7kr/st
Därför är det angeläget att även beskatta totalt nedbrytbara påsar...för att de ser ut och fungerar som plastpåsar. Jomensåatt...Återigen så är det inte CO2 utsläpp som är problem med plastpåsar utan mikroplaster. Både lokalt och i världshav. Det är därför dom beskattas, inte för deras utsläpp av CO2.
Världshavet påverkas såklart lite av vad vi gör lokalt i Sverige om resten av världen fortsätta slänga plastpåsar som dom vill men det har också en inte så lite lokal inverkan på det lokala klimatet. Men speciellt, det är inte CO2 begränsningar som gör att dessa straffskattas och i vissa länder helt förbjudits (Frankrike?).
Varför fungerar det aldrig omvänt? Magdalena motiverade en, kanske flera, av sina många höjningar av skatt på bränslet med att formulera den hjärndöda frasen;" nu när priset är lågt finns utrymme att höja skatten". Ungefärligen så löd den iaf. Tilläggas ska väl att hon gick till val på att inte höja, kanske t o m sänka.19.25 kr/liter
Det var vad jag fick betala idag när jag tankade bilen!
Tack för den Miljöpartiet
Nu menade jag inte att de har med varandra att göra, det var bara två olika exempel på miljöpartistisk symbolpolitik som kanske ser fin ut på pappret men som blir hyfsat verkanslös ur ett större perspektiv då den enbart appliceras på 10 miljoner svenskar samtidigt som stora delar av övriga världen lever rövare med miljön.Återigen så är det inte CO2 utsläpp som är problem med plastpåsar utan mikroplaster. Både lokalt och i världshav. Det är därför dom beskattas, inte för deras utsläpp av CO2.
Världshavet påverkas såklart lite av vad vi gör lokalt i Sverige om resten av världen fortsätta slänga plastpåsar som dom vill men det har också en inte så lite lokal inverkan på det lokala klimatet. Men speciellt, det är inte CO2 begränsningar som gör att dessa straffskattas och i vissa länder helt förbjudits (Frankrike?).
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|