Idag är jag förbannad därför att...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Nu var det dax igen...
Blir fan provocerad av dagens drivmedelspriser!
:kulspruta
View attachment 465017
Köp en trampcyckel då? personligen anser jag att bensin o diesel är för billigt ännu. För djävla många lusar på vägen o i vägen för mej som håller farten uppe.

Kul att åka från alla feta stora tunga törstiga suvar med min Astra 1,3 cdti???

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Köp en trampcyckel då? personligen anser jag att bensin o diesel är för billigt ännu. För djävla många lusar på vägen o i vägen för mej som håller farten uppe.

Kul att åka från alla feta stora tunga törstiga suvar med min Astra 1,3 cdti???
Framför allt är det väldigt många onödigt stora bilar på vägen. Man kan ju inte åka till ICA utan att se minst en lattemorsa kämpa för livet med att navigera runt sitt kryssningsfartyg på parkeringen.

plisse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Jun 2020
Hoj
2009 BMW F800R
Tankade Corvette:n igår, 1150 riksdaler för en tank. Det gäller att passa på så länge det är billigt! (y)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Härom veckan gjordes någon form av Windows-uppdatering på alla våra datorer och sedan dess har det fan varit kaos. Vissa filer går plötsligt inte att öppna, Outlook, Word och Excel hänger sig i tid och otid och nu kan jag plötsligt inte ansluta mot andra burkar via fjärrskrivbordet längre. Ringde vår IT-support och fick till svar att jag skulle maila istället och vänta på att någon ringer upp. Ja men tack som fan för hjälpen då! :huvet Ibland undrar jag vad det är för jävla Kalle Anka-företag jag jobbar åt egentligen.

Varför i helv1e kan man inte bara låta saker vara som de är om de fungerar?
Det var vid Jul/nyår 1997/1998 vid fick (mer korrekt köpte på löneavdrag) våra Electrolux Hemdatorer. Några månader senare var jag så vansinning på W95B så jag för sökte installera NT4 (fått låna en cd på jobbet). Misslyckades. Läste om att Titanic filmen till delar var gjord med datorer som körde Linux.
Så Linux måste ju vara bra, filmen fick ju massvis med Oscars.
Efter talat med SA på jobbet och blivit varnad. "Massvis med datorer har förstörts av Linux." Så lyckades jag med en cd som medföljde en datatidning installera Redhat 5.0. Det tog till hösten 1998 innan jag fått till så allt funkade.
Men jag har aldrig vänt tillbaka. Ett tag hade jag NT4 på en partition på jobbdatorn och Linux på en annan partition och löste problem som NT4 inte klarade (tex läsa Mac disketter) genom köra på Linuxpartitionen.

Kan bara beklaga dig.
Men litar man på amerikaner kan man bara skylla sig själv.
Blev nyligen utslängd från
outlook.com
för brott mot användarvillkoren ???? Att jag inte körde W10? utan Linux Mint ?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Alla jävla bilister som kör om när man möter med mc, dom bara utgår att man flyttar på sig.
Skulle vilja ha en James Bond mini raket i fronten o spränga biljävlarna av väge???
Absolut blivit vanligare. Även att de hakar på en omkörare, som nån kö.

I en del fall spelar hastigheten hos den mötande motorcykeln in, kan jag tänka mig.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Absolut blivit vanligare. Även att de hakar på en omkörare, som nån kö.

I en del fall spelar hastigheten hos den mötande motorcykeln in, kan jag tänka mig.
Japp i mitt fall 80 km just då. Typ 1 km bilkö framför och liknande i mötande fält,

Men varför är det alltid suv förarna som bara "" Måste"" fram.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Köpte Biltemas motorvärmarsystem till hästlastbilen för ett par år sedan, frun glömde nu att dra ut sladden så det bröt sönder uttaget i bilen. Jag ser att intagskabeln finns på sju varuhus, Charlottenberg, Gävle, Helsingborg, Landskrona, Malmö, Nässjö och Skövde, men Biltema vägrar skicka upp en till Luleå så jag kan köpa den därifrån och hänvisar till att produkten utgått ur deras sortiment.
Så fruktansvärt ohjälpsamma till ett värmarystem man köpt av dom.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Köpte Biltemas motorvärmarsystem till hästlastbilen för ett par år sedan, frun glömde nu att dra ut sladden så det bröt sönder uttaget i bilen. Jag ser att intagskabeln finns på sju varuhus, Charlottenberg, Gävle, Helsingborg, Landskrona, Malmö, Nässjö och Skövde, men Biltema vägrar skicka upp en till Luleå så jag kan köpa den därifrån och hänvisar till att produkten utgått ur deras sortiment.

Ett jävla skit med utgångna produkter. Har samma problem på jobbet, fast jag står på säljsidan. Skickar med budbil mot kostnad i de fall jag har grejen på hylla.

Hade jag bott i någon av städerna kunde jag handlat och skickat sladden i vadderat kuvert. Kanske finns någon vänlig själ på forumet att be om samma manöver?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R

Kolla, jag har för mig att de är kompatibla med antingen Defa eller det andra märket.
Annars så är lösningen att skarva ihop kabeln med nytt intag, skaffa en vattentät metalldosa för skarven.
Jag hade satsat på ett nytt intag, typ husvagn, dvs blått 3 poligt, större och stabilare kontakter. :hej
Finns många varianter med infälld bakom lucka etc
EL1114_1.jpg

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Blir nog att skarva till ett vanligt 220v om jag ska få löst det inom rimlig tid. -11 i natt så vintern är ju här.

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Honda VTR1000F -98

Jag kan köpa och skicka. Köper den nu online med avhämtning i Helsingborg och så får vi se om den 1st som ska finnas kvar verkligen finns kvar. Återkommer imorgon när jag fått svar

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Biltema till rescue, igen. Den lilla giljotinfällan i plast tog 2 på raken förra veckan så nu är det lugnt och tyst igen. Kruxet är att få osten att stanna kvar på "kläppen" så jag lindar trådförslutningen (den med två trådar i) från en brödpåse runt den så musen får slita för brödfödan. BLAM!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Biltema till rescue, igen. Den lilla giljotinfällan i plast tog 2 på raken förra veckan så nu är det lugnt och tyst igen. Kruxet är att få osten att stanna kvar på "kläppen" så jag lindar trådförslutningen (den med två trådar i) från en brödpåse runt den så musen får slita för brödfödan. BLAM!
Nja fällor suger, gift lika så.
Kör supercats, tar möss helt klart, men det tar liksom aldrig slut på dem. Man måste ju vara på jobb också, men på tre - fyra fällor så kan man bra ta livet av 20-30 jävlar i veckan om man orkar gå och kasta iväg liken tillräckligt ofta, tillgången verkar liksom gränslös.

Måste bygga om så de inte kommer in öht, men de är trägna, och när kåken är felbyggd från början så finns det inga lätta (och billiga) lösningar.
Nu kommer de in från balkongen (!). :mad:
Det är fan krig, och dom jävlarna har satt in fallskärmsjägare vad det verkar! :mad:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Jordnötssmör är det bästa att sätta på fällorna.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka