Idag är jag förbannad därför att...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jo, att man maskinöversätter och genar är ju inget nytt, men man kan ju tycka att Volkswagen skulle ha både kompetens och ekonomiska muskler nog att prova igenom tex en webshop, deras fönster mot kunderna. Deras personal hade ju kunnat vara lite mer tillmötesgående också, istället för att idiotförklara mig när dom ger mig felaktig info till att börja med.

Å andra sidan, jag har aldrig varit till en VAG-återförsäljare som har haft bra kundbemötande.

Oj! Jag visste inte att dom tillhörde VAG, tog för givet att det var någon mindre handlare.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Oj! Jag visste inte att dom tillhörde VAG, tog för givet att det var någon mindre handlare.
Jodå, det är Din Bil, en del av VW i Sverige:
Din Bil Sverige AB är ett helägt dotterbolag till Porsche Holding GmbH. Din Bil representerar varumärkena Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Skoda, Audi, Seat och Porsche på de svenska storstadsmarknaderna.
Men det är klart, säljer man 77 000 bilar om året, i Sverige, så behöver man väl inte bry sig enskilda personer som bara köper grejer för 4-5 tusen :dummer

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hade en gammal Polo förut, reservdelsmannen som då jobbade på DinBil i Södertälje var riktigt bra. Kommer inte ihåg vilken del nu, tror det var en lamphållare till någon blinkers eller liknande. Hur som helst så hittade vi inte reservdelen på sprängskisserna, verkade inte gå att köpa till Polon. Men han visste att han hade sett en sån, så han började leta på någon Skoda och där så, där fanns den. Han var mycket bra, men han var väl för bra för han sitter inte kvar i reservdelsdisken längre.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Å andra sidan, jag har aldrig varit till en VAG-återförsäljare som har haft bra kundbemötande.
Möller Bil i Uppsala överraskade mig med positivt bemötande och smidig hantering av det mesta när jag åkte VW.
Enda problemet där var att nåt klantarsle startade en bil med växel ilagd så att den hoppade framåt och knuffade en verktygsvagn in i min bil så att de fick byta förardörren.
Innan de ringde och meddelade det inträffade hade de sett till att jag hade en likadan lånebil under tiden de lagade den.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Möller Bil i Uppsala överraskade mig med positivt bemötande och smidig hantering av det mesta när jag åkte VW.
Enda problemet där var att nåt klantarsle startade en bil med växel ilagd så att den hoppade framåt och knuffade en verktygsvagn in i min bil så att de fick byta förardörren.
Innan de ringde och meddelade det inträffade hade de sett till att jag hade en likadan lånebil under tiden de lagade den.
Jag fick faktiskt så pass bra bemötande när jag köpte bil på Möller här i stan att jag tog med mig morsan dit ett par månaders senare när hon skulle ha nytt. Den säljaren är såklart inte kvar och nu senast när jag var in försökte de kränga på mig en bil för nästan 50k högre pris än den annonserades för hos andra handlare runt om i landet. Nötter.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jo, att man maskinöversätter och genar är ju inget nytt, men man kan ju tycka att Volkswagen skulle ha både kompetens och ekonomiska muskler nog att prova igenom tex en webshop, deras fönster mot kunderna. Deras personal hade ju kunnat vara lite mer tillmötesgående också, istället för att idiotförklara mig när dom ger mig felaktig info till att börja med.

VW är väl ett företag som ligger i botten när det gäller kundbemötande ?

I varje fall enligt två kvinnliga kolleger (ingenjörer) som körde VW.
Båda skickade sin man med bilen till VW när det var dags för service.

Och likadant när det gäller förmåga följa myndigheternas krav, går det fuska, fuska !

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
För att faktiskt vara ärliga mot Din Bil, jag fick mycket riktigt ett till sms med att grejerna var hemma, ingen som ringde dock, med ett nytt ordernummer, så jag åkte dit. Han kände igen mig, och sa att grejerna hade kommit när jag klev in genom dörren. Jag muttrade ett buttert "Är du säker på det den här gången?". Men allt hade kommit, han var plötsligt rackarns glad och hjälpsam, och jag fick tom lite rabatt som plåster på såren :tummenupp

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Den här jävla idiotin med CCS!

Alltså jag är miljövän rakt igenom och förespråkar höjda fossilskatter, hållbar energi, kärnkraft och noll nettoutsläpp. Men när det gäller det sistnämnda verkar vissa politiker och beslutsfattare helt tappat hjärnan och köpt fossilindustrins CCS-bluff rakt igenom.

För er som inte vet vad CCS handlar om så är det "Carbon Capture Storage", alltså att man fångar in och binder koldioxid och därigenom kan minska mängden koldioxid i atmosfären = stoppa den globala uppvärmningen.

Smart va? Nej inte direkt. CCS kräver ofantliga mängder energi. För ett kolkraftverk skulle ca 1/3 av den utvecklade energin gå åt till att binda koldioxid. Jättebra om man vill kunna fortsätta använda fossil energi och ändå hävda nollutsläpp. Merkostnaden läggs på konsumenter och skattebetalare.

Idioti från början till slut, när det är själva den fossila energin som bör ersättas.

Men nu investeras det enorma summor skattepengar i CCS här i Sverige.

Du betalar.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har en ide, man skulle kunna uppfinna någonting som tar tillvara på solljus och omvandlar den till ett till en fast massa direkt upp ur marken.
Man skulle kunna kalla massan för biomassa och apparaten skulle kunna döpas till träd.
Det kommer ta skitlång tid innan det finns på marknaden.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag har en ide, man skulle kunna uppfinna någonting som tar tillvara på solljus och omvandlar den till ett till en fast massa direkt upp ur marken.
Man skulle kunna kalla massan för biomassa och apparaten skulle kunna döpas till träd.
Nja, slutprodukten av biomassan bör bli kött :2cool

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Men asså eru kommunist lr miljöpartist på riktit lr?!
Hur skulle då fossilindustrin kunna köra på som vanligt?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Igår hade jag svårigheter att läsa en drinklista. Hade inga läsglasögon med mig.

Förbannad gånger två. Att jag behöver dem (vill inte kännas vid min ålder och mina åldringsbehov) och att jag inte kunde bestämma mig när jag till slut listat ut vad det stod. Jag tog en öl istället.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fullkomlig jävla snöstorm! :gråta :4skrika :huvet :mad: :finger

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Håller med dig, att köra på en helt vit väg 11 i ymnigt snöfall var fan inte en behaglig upplevelse.
Det ska tydligen komma ännu mer dagarna framöver också... :gråta

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...