Jag är hopplöst okunnig i frågan om uthyrning. Men skulle det inte vara en idé att som stuguthyrare kunna betygsätta kunderna? Offentligt naturligtvis så andra inte får samma slödder i sina attefallare.
Det är precis så det funkar på Airbnb.Jag är hopplöst okunnig i frågan om uthyrning. Men skulle det inte vara en idé att som stuguthyrare kunna betygsätta kunderna? Offentligt naturligtvis så andra inte får samma slödder i sina attefallare.
Där fick mina fördomar om norrmän sig en törn. Trodde att de var civiliserade.Vi har 4 stugor som vi hyr ut och vi hyr endast ut till tyskar. Rent o snyggt när dom åker, Tyskar skriver alltid i liggaren i stugan dom hyr, dessutom kommer samma tyskar tillbaka år efter år och dom rekommendera deras bekanta att hyra vilket gör att det blir ett krav på deras vänner att sköta sig.
Norskar är värst super o spyr skiter överallt o städar aldrig efter sig, då får stugorna hellre stå tomma som i år o i fjorl.
Vi testade att hyra ut när det är trollings tävling i nästan en vecka. 20 Norskar som super o härjar i en vecka gjorde att området runt stugorna inklusive grillplats tvättstuga såg ut som ett romskt läger.Där fick mina fördomar om norrmän sig en törn. Trodde att de var civiliserade.
Ja, folk i grupp på "permis" från vardagen med gemensamma intressen tenderar att sänka graden av sunt förnuft, vett och etikett. Oavsett kön, ålder och etnicitet.Vi testade att hyra ut när det är trollings tävling i nästan en vecka. 20 Norskar som super o härjar i en vecka gjorde att området runt stugorna inklusive grillplats tvättstuga såg ut som ett romskt läger.
Detta upprepades i 2 år vid samma trollingtävling o resulterade i att åka till tippen med en gallerkärra full med skräp varje år. Kläder ölburkar sprit flaskor båt prylar trasig fiskeutrustning, byte av ned pissade madrasser sanering av stugor.
Hur fan lyckas man skita bredvid en vatten kloset? Kök fulla med odiskat porslin halvfulla grytor o dyligt. Osv osv
Tråkigt som fasen.. Naturligtvis är inte en småbarns familj samma sak som dyngraka fritids fiskare.
Skattefritt upp till 50000kr per år kan ju vara rätt lockande.Är det värt besväret och att behöva ha med folk att göra och hålla på med uthyrning på det sättet?
Själv hade jag blivit galen på folk och bara sett det som ett bekymmer att hålla på och hyra ut. Det gäller att man får in mycket pengar för att det ska vara värt det.
Där hade det nog gått att ha deposition.Vi testade att hyra ut när det är trollings tävling i nästan en vecka. 20 Norskar som super o härjar i en vecka gjorde att området runt stugorna inklusive grillplats tvättstuga såg ut som ett romskt läger.
Detta upprepades i 2 år vid samma trollingtävling o resulterade i att åka till tippen med en gallerkärra full med skräp varje år. Kläder ölburkar sprit flaskor båt prylar trasig fiskeutrustning, byte av ned pissade madrasser sanering av stugor.
Hur fan lyckas man skita bredvid en vatten kloset? Kök fulla med odiskat porslin halvfulla grytor o dyligt. Osv osv
Tråkigt som fasen.. Naturligtvis är inte en småbarns familj samma sak som dyngraka fritids fiskare.
När fan tappade vi den mentaliteten? För mig är det överdrivet självklart..Man inser att man är en mönsterhyrare som alltid lämnat stället lika bra eller oftast bättre städat än vid ankomst.
Västra Götalands Länstyrelse som villa skrota dyra veteranbilar importerade från USA.
Strid om veteranbilar – anses vara miljöfarliga
Strid om veteranbilar – anses vara miljöfarligawww.tv4.se
Folk som slår upp ens avställda bilar i fordonsregistret och ringer upp med förhoppning om att få köpa billigt. Seriöst, vill jag sälja biljäveln så lägger jag väl för helvete upp en säljannons på blocket eller motsvarande?? Ska man verkligen behöva bli störd en fredagkväll utan att ens ha bett om dylika förfrågningar?? Kukhuvuden!
Eller "Vill du inte sälja kan du ju bara säga det istället för att komma med fantasipriser". Som om det faktum att jag inte lagt upp den till salu inte var en tillräckligt bra ledtråd... MupparDet värsta är att dom där jäklarna som söker upp saker som inte är till salu brukar vara så inåt helvete snåla och tror sig få prylarna nästan gratis.
Säger man ett pris åt dom så kommer det en jävla massa dumheter ur deras munnar.
Jamen den står ju bara där.
Dom är inte värda mer än si och så.
Sånt som finns på blocket blir inte sålt.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|