.. haha! Mäki, vilken tur då att du inte var en påtänd road-rage-dåre i en hjullastare med spjutbestyckad skopa framför dig
I förrgår blev jag mycket arg på en lång blank svart Audi (eller om det var en BMW) som svängde in framför mig, dvs vänstersväng i ljusreglerad korsning, trots att jag hade grönt rakt fram. Vägen är en 50-väg och jag körde i 50, såg den svarta blanka bilen började svänga men trodde "den stannar nog", men inte!? Så jag tvärnitade och väjde/bromsade vänster mot bilens bakdel och undkom kontakt med kanske 1 dm.
Jag vände mig om och tittade på den långa svarta bilen som bara fortsatte köra efter svängen. Efteråt kände jag att jag ville köra ikapp, sätta spikar i alla fyra däcken, klirra rutorna och repa lacken, plocka ut föraren och stänga in dåren under motorhuven. Men jag var i precis lagom tid till jobbet så den planen fick rinna ut i sanden tillsammans med adrenalinet.
Så antigen är jag SÅ osynlig (dock hade den svarta bilen medsol, jag hade motsol), eller så ville föraren köra ner en motorcyklist, kanske som hämnd för något som hänt tidigare.
Det verkar som att långa svarta bilar gärna vill förolycka mig! Senast var förra året under min övningskörning, då var det en kärring i en lång svart bil i en rondell som bara inte såg mig, hon glodde bara rakt fram som om hon körde på en rak ensam väg, och inte i en rondell!? Vad är det för tanter vi har lösa på vägarna här omkring södertörn??