Schenker, detta fyrkantiga jävla inkompetenta skitföretag, undrar om begreppet kund eller effektivitet ens existerar i deras begreppsvärld.
De skulle leverera ett paket till mig i tisdags, men jag var inte hemma. Hade inte fått någon notifiering eller nåt om att paketet skulle komma denna dag, så det var via övervakningskameran jag såg att det var ett misslyckat leveransförsök, vilket bekräftades när jag spårade paketet. Andra mer seriösa fraktföretag brukar lämna paketet utanför, ibland efter godkännande via app eller liknande, vilket brukar funka hyfsa smidigt, eller åtminstone lämna paketet hos närliggande ombud, men Schenker åkte helt enkelt tillbaka med paketet till deras lager 7 mil bort.
Jag ringde deras kundtjänst direkt eftersom jag ändå befann mig nära deras lager och skulle kunna hämta paketet där på eftermiddagen. Efter 30 minuters telefonkö blir jag upplyst om att jag har två val, antingen boka en ny utkörning eller att hämta det på deras lager 7 mil bort, men för det sistnämnda alternativet måste företaget som skickade paketet först skicka ett skriftligt godkännande om detta till Schenker. Oavsett så kan de inte kan göra något innan lastbilen har kommit tillbaka till lagret och paketet blivit hanterat, så jag får ringa tillbaka igen.
Jag såg senare via spårningen att paketet kommit tillbaka till lagret, men eftersom jag inte har tid att sitta i deras förbannade telefonkö mailade jag dem istället och bad dem leverera paketet vid första möjliga tillfälle, gav dem mitt uttryckliga godkännande att leverera utan min underskrift och upplyste dem om jag även skulle tejpa fast ett skriftligt godkännande på dörren att de kan lämna paketet utan underskrift. Får ett autosvar tillbaka att de har som målsättning att besvara e-post inom 24 timmar.
Typ exakt 24 timmar efteråt kommer ett svar att jag måste använda deras särskilda blankett, någon annan typ av fullmakt fungerar inte. Naturligtvis bifogas ingen sådan blankett. Svarar direkt och ber dem skicka blanketten och ber dem återigen köra ut paketet vid nästa tillfälle och bekräfta tillbaka vilken dag det blir.
Återigen 24 timmar innan svar, sen får jag en blankett full med meningslöst juristdravel, men inget ord om leverans. Får maila igen och be dem köra ut det förbannade paketet och meddela vilken dag det blir så jag vet när jag skall klistra upp den jävla juristprosan på dörren.
Inget svar ännu och nu har det blivit helg...
Idioter!