Idag är jag förbannad därför att...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Kanske jag som förklarade dåligt, jag menar alltså inte de vanliga porslinspropparna utan jag menar själva de fast installerade brytarsäkringarna eller vad de nu heter som sitter i samma elskåp som huvudsäkringen. De kan väl inte rimligtvis vara mitt ansvar, det måste väl till utbildad folk för att byta såna? :va Oavsett vad så tycker jag att det är illa skött vems felet än är, när vi började undersöka solceller så hade vi ju hit en projektledare som informerade om vad som skulle hända och vad vi behövde göra, gräva ner elrör och säkra upp huvudsäkring och så vidare. Vi hörde då av oss till vår nätleverantör, informerade om vad vi ville göra och med vilken leverantör och gav dem informationen vi fått av projektledaren om vad vi behövde ha gjort, vilket säkringstal vi ville ha etc. "jajjamen, vi kommer ut och fixar, det kostar si och så" sa de. De kom ut, bytte huvudsäkringarna, solcellsleverantörerna kom hit, installerade paneler, drog ledningar i rören jag grävt ner, kopplade in sig på husets proppskåp och gjorde allt sitt färdigt. Sen driftsattes anläggningen och började bränna brytarsäkringarna i elskåpet, och det berodde alltså på att dessa inte byttes i samband med att nätleverantören säkrade upp huvudsäkringen vilket teknikern från solcellsleverantören var mycket förbryllad över och menade att detta helt klart skulle gjorts då och av nätleverantören.
Jo nätlev ansvar slutar vid keramik säkringarna. Det är din lev av anläggning som skulle ha bytt ut dessa andra säkringar.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Så vi har servissäkringarna ute vid gatan och så har vi fastighetens mätarsäkringar.
Så det var servissäkringarna i elskåpet ute vid gatan som säckade?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag försökte näthandla....

Så jag betalade 99:- i frakt på en vara för 199:- för att slippa köra två mil...

På en vara som jag tröstköpte

Det ser ut att lösa sig, jag fick ett SMS om att dom inte kan leverera varan jag köpte och betalade 99:- i frakt på inom angiven tid, så alltså bör väl frakten bli gratis?

Nu är leveranstiden officiellt över och inget paket har dykt upp, nog är det väl själva fan att ingenting behöver fungera norr om stockholm, vi ska bara rycka på axlarna och acceptera att vi inte får den service som utlovas.

På andra siter där jag har handlat har dom i alla fall tagit bort alternativet 24 timmars leverans när man har skrivit in ett postnummer norr om dalälven.

Jag handlade lite saker från ett företag söder om Jönköping, han började med att säga "Nu hade du tur, postbilen hämtar om en timme, så med lite tur har du det i morgon"

Varpå jag talade om var jag bodde, så då suckade han och sa "Ja då har du det om två till fyra arbetsveckor, i bästa fall"

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jo nätlev ansvar slutar vid keramik säkringarna. Det är din lev av anläggning som skulle ha bytt ut dessa andra säkringar.
Isåfall är jag än mer förbannad och ganska förbryllad... Knappast den första anläggningen de installerar så varför skulle de ha missat att göra det och sen inte kunnat pinpointa felet när anläggningen strulade?? :va Nånting känns märkligt där...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Så vi har servissäkringarna ute vid gatan och så har vi fastighetens mätarsäkringar.
Så det var servissäkringarna i elskåpet ute vid gatan som säckade?
Vi har inget elskåp ute vid gatan vad jag vet, däremot har vi ett på husväggen där huvudsäkringarna sitter... Där var nätleverantören och bytte upp så att vi fick högre amperetal på huvudsäkringarna. I samma skåp sitter brytarsäkringar, sådana med en switch som går att knäppa tillbaka om strömmen går. Dessa skulle enligt solcellsleverantören också ha bytts, och de menar att detta skulle ha gjorts av nätleverantören i samband med byte av huvudsäkring.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Vi har inget elskåp ute vid gatan vad jag vet, däremot har vi ett på husväggen där huvudsäkringarna sitter... Där var nätleverantören och bytte upp så att vi fick högre amperetal på huvudsäkringarna. I samma skåp sitter brytarsäkringar, sådana med en switch som går att knäppa tillbaka om strömmen går. Dessa skulle enligt solcellsleverantören också ha bytts, och de menar att detta skulle ha gjorts av nätleverantören i samband med byte av huvudsäkring.
Ja, något är lurt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Ja, något är lurt.
Jaja, skitsamma vems felet är. Jag har iallafall inte informerats om att jag hade några andra åtaganden eller att jag skulle behöva be någon om något annat, jag har bara vidarebefordrat den info som givits mig och min uppfattning är att nätleverantörens elektriker och solcellsleverantörens personal hade en dialog här på plats vid installationen så... Om de båda lyckats missa att detta skulle göras så är det både dåligt och märkligt, men nu är det förhoppningsvis löst iallafall. Tekniker har nu bytt flippsäkringarna och anläggningen har idag producerat ström! :)

Last edited:

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Skruvat.se hade en generator till min husbil "i Lager" med 1-3 dagars leverans.
5 dagar senare har dom inte skickat ut något och nu kommer den inte hinna till nästa fredag då vi ska köra iväg till Nordkap.
Plötsligt blev jag påmind varför jag för fyra år sedan slutade beställa av dom.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
5 dagar senare har dom inte skickat ut något och nu kommer den inte hinna till nästa fredag då vi ska köra iväg till Nordkap.

Håller med dig det är jävligt irriterande när det står att det ska finnas i lager med snabb leverans sen stämmer det inte.
Jag beställde precis delar från trodo där funkade det jätte bra och snabb leverans

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Byt lager o kol med ladd regulator. Det gör du på ett par timmar.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
... nu när jag äntligen börjat få ordning på vraket så vrider den sig av depåstöd och lyft för att landa på betonggolvet.

Spräckt kåpa, krökt stöd och fäste, skrotade blinkers och böjt styre.

Istället för nytt framdäck.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Byt lager o kol med ladd regulator. Det gör du på ett par timmar.
Det var inget fel alls på kolen, laddregulatorn vet jag däremot inte.
Den betedde sig som att dioder höll på att ge upp så jag tänkte att istället för att börja byta olika delar så byter jag hellre hela generatorn på en gång så vet man att det är fräscht.
Den sitter jävligt trångt till mellan motor och torpedvägg så jag vill bara ta lös den en gång.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Håller med dig det är jävligt irriterande när det står att det ska finnas i lager med snabb leverans sen stämmer det inte.
Ja dom har ju alternativ där vissa står "i lager 1-3 dagar" och på andra "i lager hos leverantör"
Det kan ju inte dra ut på tiden om dom har delen i lager så det där är bara bullshit.
Jag anser att dom avsiktligt går ut med falsk information....dom har nog inte en enda pryl i lager.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ja dom har ju alternativ där vissa står "i lager 1-3 dagar" och på andra "i lager hos leverantör"
Det kan ju inte dra ut på tiden om dom har delen i lager så det där är bara bullshit.
Jag anser att dom avsiktligt går ut med falsk information....dom har nog inte en enda pryl i lager.
Ofta så visar dom sin leverantörs lagersaldo inte sitt eget så leverans tiden från tillverkare till lev inklusive upppacknino o ompackning ser man ju inte. Sist jag beställde från tyskland tog det 3 veckor?

Raderad medlem 51742

Guest
Schenker, detta fyrkantiga jävla inkompetenta skitföretag, undrar om begreppet kund eller effektivitet ens existerar i deras begreppsvärld.

De skulle leverera ett paket till mig i tisdags, men jag var inte hemma. Hade inte fått någon notifiering eller nåt om att paketet skulle komma denna dag, så det var via övervakningskameran jag såg att det var ett misslyckat leveransförsök, vilket bekräftades när jag spårade paketet. Andra mer seriösa fraktföretag brukar lämna paketet utanför, ibland efter godkännande via app eller liknande, vilket brukar funka hyfsa smidigt, eller åtminstone lämna paketet hos närliggande ombud, men Schenker åkte helt enkelt tillbaka med paketet till deras lager 7 mil bort.

Jag ringde deras kundtjänst direkt eftersom jag ändå befann mig nära deras lager och skulle kunna hämta paketet där på eftermiddagen. Efter 30 minuters telefonkö blir jag upplyst om att jag har två val, antingen boka en ny utkörning eller att hämta det på deras lager 7 mil bort, men för det sistnämnda alternativet måste företaget som skickade paketet först skicka ett skriftligt godkännande om detta till Schenker. Oavsett så kan de inte kan göra något innan lastbilen har kommit tillbaka till lagret och paketet blivit hanterat, så jag får ringa tillbaka igen.

Jag såg senare via spårningen att paketet kommit tillbaka till lagret, men eftersom jag inte har tid att sitta i deras förbannade telefonkö mailade jag dem istället och bad dem leverera paketet vid första möjliga tillfälle, gav dem mitt uttryckliga godkännande att leverera utan min underskrift och upplyste dem om jag även skulle tejpa fast ett skriftligt godkännande på dörren att de kan lämna paketet utan underskrift. Får ett autosvar tillbaka att de har som målsättning att besvara e-post inom 24 timmar.

Typ exakt 24 timmar efteråt kommer ett svar att jag måste använda deras särskilda blankett, någon annan typ av fullmakt fungerar inte. Naturligtvis bifogas ingen sådan blankett. Svarar direkt och ber dem skicka blanketten och ber dem återigen köra ut paketet vid nästa tillfälle och bekräfta tillbaka vilken dag det blir.

Återigen 24 timmar innan svar, sen får jag en blankett full med meningslöst juristdravel, men inget ord om leverans. Får maila igen och be dem köra ut det förbannade paketet och meddela vilken dag det blir så jag vet när jag skall klistra upp den jävla juristprosan på dörren.

Inget svar ännu och nu har det blivit helg...

Idioter! :huvet :4skrika

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Lyckades hälla ut dotterns mjölktand i vasken och ner i avloppet när jag plockade undan glas från bänken i köket. Visste att tandfen hade en tand att hämta ut ett vattenglas men ingen hade talat om var glaset stod.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lyckades hälla ut dotterns mjölktand i vasken och ner i avloppet när jag plockade undan glas från bänken i köket. Visste att tandfen hade en tand att hämta ut ett vattenglas men ingen hade talat om var glaset stod.
Den fastnade inte i vattenlåset då?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Schenker, detta fyrkantiga jävla inkompetenta skitföretag, undrar om begreppet kund eller effektivitet ens existerar i deras begreppsvärld.

De skulle leverera ett paket till mig i tisdags, men jag var inte hemma. Hade inte fått någon notifiering eller nåt om att paketet skulle komma denna dag, så det var via övervakningskameran jag såg att det var ett misslyckat leveransförsök, vilket bekräftades när jag spårade paketet. Andra mer seriösa fraktföretag brukar lämna paketet utanför, ibland efter godkännande via app eller liknande, vilket brukar funka hyfsa smidigt, eller åtminstone lämna paketet hos närliggande ombud, men Schenker åkte helt enkelt tillbaka med paketet till deras lager 7 mil bort.

Jag ringde deras kundtjänst direkt eftersom jag ändå befann mig nära deras lager och skulle kunna hämta paketet där på eftermiddagen. Efter 30 minuters telefonkö blir jag upplyst om att jag har två val, antingen boka en ny utkörning eller att hämta det på deras lager 7 mil bort, men för det sistnämnda alternativet måste företaget som skickade paketet först skicka ett skriftligt godkännande om detta till Schenker. Oavsett så kan de inte kan göra något innan lastbilen har kommit tillbaka till lagret och paketet blivit hanterat, så jag får ringa tillbaka igen.

Jag såg senare via spårningen att paketet kommit tillbaka till lagret, men eftersom jag inte har tid att sitta i deras förbannade telefonkö mailade jag dem istället och bad dem leverera paketet vid första möjliga tillfälle, gav dem mitt uttryckliga godkännande att leverera utan min underskrift och upplyste dem om jag även skulle tejpa fast ett skriftligt godkännande på dörren att de kan lämna paketet utan underskrift. Får ett autosvar tillbaka att de har som målsättning att besvara e-post inom 24 timmar.

Typ exakt 24 timmar efteråt kommer ett svar att jag måste använda deras särskilda blankett, någon annan typ av fullmakt fungerar inte. Naturligtvis bifogas ingen sådan blankett. Svarar direkt och ber dem skicka blanketten och ber dem återigen köra ut paketet vid nästa tillfälle och bekräfta tillbaka vilken dag det blir.

Återigen 24 timmar innan svar, sen får jag en blankett full med meningslöst juristdravel, men inget ord om leverans. Får maila igen och be dem köra ut det förbannade paketet och meddela vilken dag det blir så jag vet när jag skall klistra upp den jävla juristprosan på dörren.

Inget svar ännu och nu har det blivit helg...

Idioter! :huvet :4skrika
Världens tuffaste bransch.
Ingen arbetsuppgift är svårare än; "Här, kör denna dit, ha inte sönder den".

Raderad medlem 51742

Guest
Världens tuffaste bransch.
Ingen arbetsuppgift är svårare än; "Här, kör denna dit, ha inte sönder den".
Uppenbarligen. Även att svara i telefon, läsa mail, uppfatta vad som skrivs/sägs och svara på ett hjälpsamt sätt verkar vara extremt svåra arbetsuppgifter.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år