Hur small det och är du ok? Möte eller framförvarande, från sidoväg?Vänster svängande bilar utan blinkers.View attachment 475760
Hur small det och är du ok? Möte eller framförvarande, från sidoväg?Vänster svängande bilar utan blinkers.View attachment 475760
Se dagens bild. Men det gick bra.Hur small det och är du ok? Möte eller framförvarande, från sidoväg?
Fortum och Nordea har visat att finsk företagsamhet inte bara är positivt för deras kunder.Krisdrabbade Fortum har vänt sig till regeringen för hjälp – jobbar hårt med att sälja ryska kraftverk vilket kan kräva Putins godkännande (Från 2022)
Fortums vd: Vi behöver miljarder i likviditet.svenska.yle.fi
Ja, jag borde kanske satsa mina nerver på något annat, men det här gör mig faktiskt rätt förbannad på ren svenska.
Fortum, ett finskt bolag, har alltså satasat miljardtals euro på att utveckla elförsörjning i Ryssland, som sedan exporteras tillbaka till Finland. Därigenom så har de satt arbetstillfällen för Finsk energiförsörjning i Ryssland, betalat skatt för denna i Ryssland. Och bidragit starkt till Finlands energiberoende av Ryssland genom att inte göra samma satsningar på Finsk mark.
Nu när skiten träffar fläkten, så vill de att Finlands skattebetalare, alltså jag, skall rädda dem ur det ekonomiska hålet de grävt för sig själva. För, i citat, "Miljardtals Euro".
Mao så har de starkt bidragit till energikrisen vi nu sitter i, flyttat 7000 jobb och en omsättning på miljarder ur landet, och nu vill de att vi som betalar skatt i landet skall belöna dem för det.
Ännu jävligare är att sittande regering då massor av finländare sitter på aktier i spektaklet antagligen kommer att ge dem vad det vill ha.
Något som är jävligt mycket mer fel med regeringen än om statsministern drar shottar på tiktok eller vad fan nu media koncentrerar sig på nuförtiden.
Bitter.
Aj helvete.Vänster svängande bilar utan blinkers.View attachment 475760
-Åk taxi för helvete, människa. Resten av ditt liv!Folk kan vara liiite dumma i huvet ibland, dagens bästa.
Kund "fly förbannad" "Jag har kört in i en vägg och skadat hörnet på min stötfångare fram på min nya bil och eftersom den har såna dära sensorer där fram så borde den ha sagt till, så nu vill jag att NI står för reparationen"
Jaa suck, det var ett jävla liv på fanstyget innan han fattade vad ett försäkringsbolag är.-Åk taxi för helvete, människa. Resten av ditt liv!
Skulle genmälet till kund behöva vara. Men man kan inte alltid vara så klarspråkad till kunder...
Är ni återförsäljare? Är bilen under garanti? Om svaret är ja så borde man i vart fall kontrollera funktionen på sensorerna och börja fundera på goodwill om de är defekta.Jaa suck, det var ett jävla liv på fanstyget innan han fattade vad ett försäkringsbolag är.
Sensorerna är inte felfria och är inte ämnade att avlösa föraren från ansvar från att hålla kontroll över fordonet.Är ni återförsäljare? Är bilen under garanti? Om svaret är ja så borde man i vart fall kontrollera funktionen på sensorerna och börja fundera på goodwill om de är defekta.
Är svaret nej på någon av frågorna kan han ringa sitt försäkringsbolag. Hur skulle det se ut om man säljer bilar som är defekta, där felet orsakar en skada och man sedan tar noll ansvar för det?
Efter insidenten igår med hojen så ringer jag länsförsäkringars jour nummer.
Hej behöver du bärgning. Nej hojen är hemma i garaget. Vill anmäla olyckan.
Ring sos alarm så registrerar dom olyckan, men ingen är skadad utan vill ha igång en skade utredning.
Nä se de går inte ring i morgon.
Ringer i dag. Hej vad kan vi hjälpa dej med. Skade anmälan av en hoj.
Jag kopplar dej till en tekniker. 30 min senare i kön, du är nummer 1 i kön.
Alla tekniker är på utbildning ring i morgon, klick tyst.
Ringer igen ny dam. Vad kan vi hjälpa dej med.. Skadeanmälan på en hoj.
Ja då ringer du sos alarm. Men det var i går det hände, ja ring sos alarm.
Klick. Tyst.
VTF funkar det så här idag med f-bolag?
Försäkring ska man inte ha.Efter insidenten igår med hojen så ringer jag länsförsäkringars jour nummer.
Hej behöver du bärgning. Nej hojen är hemma i garaget. Vill anmäla olyckan.
Ring sos alarm så registrerar dom olyckan, men ingen är skadad utan vill ha igång en skade utredning.
Nä se de går inte ring i morgon.
Ringer i dag. Hej vad kan vi hjälpa dej med. Skade anmälan av en hoj.
Jag kopplar dej till en tekniker. 30 min senare i kön, du är nummer 1 i kön.
Alla tekniker är på utbildning ring i morgon, klick tyst.
Ringer igen ny dam. Vad kan vi hjälpa dej med.. Skadeanmälan på en hoj.
Ja då ringer du sos alarm. Men det var i går det hände, ja ring sos alarm.
Klick. Tyst.
VTF funkar det så här idag med f-bolag?
Vet ej skall tydligen finnas en App av något slag som ingen på FB vet vad den heter! Men finns gör den.Går det inte att fylla i en anmälan på hemsidan och sedan bli kontaktad av en skadetekniker?
Absolut, och det finns även friskrivningar för det. Man kan däremot diskutera goodwill om man vill ha återkommande kunder. Skulle det vara fel på systemet och bilen är under garanti så blr man nog vara snäll mot kunderna även om man inte måste.Sensorerna är inte felfria och är inte ämnade att avlösa föraren från ansvar från att hålla kontroll över fordonet.
Funktionen av parkeringssensorerna efter krock är nog mos. De brukar sitta väldigt utsatt.Är ni återförsäljare? Är bilen under garanti? Om svaret är ja så borde man i vart fall kontrollera funktionen på sensorerna och börja fundera på goodwill om de är defekta.
Är svaret nej på någon av frågorna kan han ringa sitt försäkringsbolag. Hur skulle det se ut om man säljer bilar som är defekta, där felet orsakar en skada och man sedan tar noll ansvar för det?
Visst har du en poäng, jag gör nog ändå viss skillnad på ett hydrauliskt bromssystem och en parkeringssensor.Absolut, och det finns även friskrivningar för det. Man kan däremot diskutera goodwill om man vill ha återkommande kunder. Skulle det vara fel på systemet och bilen är under garanti så blr man nog vara snäll mot kunderna även om man inte måste.
Det brukar även stå i instruktionsböckerna att man inte får köra med bromsvätska under miniminivå. Ponera att du säljer en ny bil till någon där bromsvätska läcker ur, systemet för att detektera fel i bromssystemet fungerar inte, kunden tappar bromsförmåga och krockar. Lagar du då läckan och självdiagnosen och sedan hänvisar kunden till sitt försäkringsbolag för resten? Kunden har ju bevisligen kört med för lite bromsvätska i systemet så krocken är dennes fel? Du kan säkert komma undan med det juridiskt, men moraliskt? Hade du sovit gott den natten?
Mer info:Är ni återförsäljare? Är bilen under garanti? Om svaret är ja så borde man i vart fall kontrollera funktionen på sensorerna och börja fundera på goodwill om de är defekta.
Bra video, tack!!Det här gör mig arg. 30 min.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|