Vi var iväg och röstade igår, frugan och jag. Röstlokal var skola i närheten och det var 2 köer, så vi tittade inåt i lokalen och såg en skylt med en pil till vänster för vårt distrikt och en pil åt höger för ett annat. Så vi ställde oss alltså i vänster kö. Mellan köerna vobblade en valarbetare, som frågade alla vilket distrikt dom tillhörde, och sorterade dom i rätt kö. Men, vi som skulle till vänster skulle stå i höger kö och vice versa. Så hon flyttade 95% av alla som hade ställt sig i kö.
När jag påpekade, högt och tydligt, att det kanske vore smartare att byta plats på köerna, så att folk slapp ställa sig fel, och hon slapp flytta alla så nickade folk gillande, och hon hummade att jo, det vore kanske inte så dumt. Hon grubblade verkligen på det ett tag, men sen kom hon fram till att det kanske skulle bli förvirrande för hon som tog emot vårt distrikt, runt hörnet, så köerna skulle förbli som dom var. Jag började säga att det kanske skulle gå att lösa om man berättade det för henne, om det nu spelade någon som helst jävla roll. Men jag insåg det lönlösa, vände mig om och bet mig i tungan.
Hon stod och slöpratade lite med kön emellanåt, och det visade sig att hon var lärare på skolan. Då blev jag ännu mer mörkrädd faktiskt.
Vi tycker om att köa. Det är sen gammalt. Kolla på gamla Öst-Tyskland. Där köade man och då måste det vara bra, eller?
Även mpnga av våra nuvarande är nog färgade av John Blund, Drutten och Jena m fl kvalitetsbarnprogram från DDR.Ja, och Öst-tyskland var ju en förebild för många av våra politiker.
Många av dom åkte dit på "studieresor" för att lära sig av deras framgång.
Sedan hemligstämplade samma politiker STASI registret så att det aldrig skulle komma fram vad dom egentligen gjorde när dom var där...
Även mpnga av våra nuvarande är nog färgade av John Blund, Drutten och Jena m fl kvalitetsbarnprogram från DDR.
Detta är ett vanligt problem.Vi var iväg och röstade igår, frugan och jag. Röstlokal var skola i närheten och det var 2 köer, så vi tittade inåt i lokalen och såg en skylt med en pil till vänster för vårt distrikt och en pil åt höger för ett annat. Så vi ställde oss alltså i vänster kö. Mellan köerna vobblade en valarbetare, som frågade alla vilket distrikt dom tillhörde, och sorterade dom i rätt kö. Men, vi som skulle till vänster skulle stå i höger kö och vice versa. Så hon flyttade 95% av alla som hade ställt sig i kö.
När jag påpekade, högt och tydligt, att det kanske vore smartare att byta plats på köerna, så att folk slapp ställa sig fel, och hon slapp flytta alla så nickade folk gillande, och hon hummade att jo, det vore kanske inte så dumt. Hon grubblade verkligen på det ett tag, men sen kom hon fram till att det kanske skulle bli förvirrande för hon som tog emot vårt distrikt, runt hörnet, så köerna skulle förbli som dom var. Jag började säga att det kanske skulle gå att lösa om man berättade det för henne, om det nu spelade någon som helst jävla roll. Men jag insåg det lönlösa, vände mig om och bet mig i tungan.
Hon stod och slöpratade lite med kön emellanåt, och det visade sig att hon var lärare på skolan. Då blev jag ännu mer mörkrädd faktiskt.
Hur många anställda har Sveriges Radio och Sveriges Television i Stockholm? Kan tänka mig att det motsvarar ungefär så många som lade sin röst på MP där. Inte för att jag tror att det skulle finnas någon som helst koppling…
Att chaffisarna inte byte rutt med varandra kan mycket väl ha med kör och vilotider att göra, han som skulle köra direkt kanske redan hade jobbat ett par timmar!Detta är ett vanligt problem.
Extrabusschaufförerna får information att vid terminalen där dom ska stå sida vid sida
Buss till vänster direkt till Malmö från Göteborg.
Buss till höger stannar i Halmstad, Helsingborg, Lund på vägen till Malmö
På terminalen får SJ passagerarna samma(?) information om extrabussarna
Buss till vänster direkt till Malmö från Göteborg.
Buss till höger stannar i Halmstad, Helsingborg, Lund på vägen till Malmö
Resultat: Många som ska till Halmstad, Helsingborg, Lund sätter sig i direkt Malmö bussen
Och de som ska direkt till Malmö sätter sig i Halmstad, Helsingborg, Lund bussen...
Jag var med. Vi passagerare fick byta buss. Chafförerna ha ju sina uppdrag.
Ibland vill man bara vända, cykla ifatt dom och såga av styret.På min dagliga cykelväg finns en tunnel under en väg, med en T-korsning precis utanför, där 99,8% av trafiken svänger höger ut ur tunneln, respektive vänster in i tunneln. Från båda håll är det backar ner till tunneln. 95% av alla tar naturligtvis innerspår när dom svänger vänster in i tunneln, trots den skymda sikten.
I morse mötte jag en kärring i ca 40-årsåldern, som slickade innerspår så pass att hon hade svårt att hålla sig på asfalten. Vis av erfarenheten tar jag det alltid lugnt, har hög situationsmedvetenhet och är beredd, så jag ser henne, saktar in och snudd på lägger upp fötterna, knäcker en kall och tittar på spektaklet när hon, trots att hon stirrar i backen 2m framför sig, anar att något inte är som det ska, och börjar vobbla omkring planlöst, ni vet, målfokuserar på fel sak, vrider styret åt fel håll och kommer närmare och närmare mig. När hon med mycket svettig möda precis missar mig vrålar jag lite svordomar till henne, då skriker hon tillbaka "men du cyklade för fort!!!". Eh, näe, jag hade 25, hade börjat bromsa innan hon såg mig och stod nästan still när vi möttes. Så jag vrålade tillbaka att hon skulle hålla sig på rätt sida, antagligen bortkastat. Jag funderade en kort stund på om jag skulle vända och skälla ut henne och upplysa henne om att hon kanske skulle gå en grundkurs i trafikregler, men det hade antagligen varit väldigt meningslöst och bara slutat i terapibehov.
Och jag vet inte vem jag ska var mest förbannad på, henne, eller Tragikvärket som har lurat i alla att alla problem som kan uppstå i trafiken beror på för hög hastighet, självklart andras, och att man själv har noll ansvar för uppkomna trafiksituationer i övrigt.
På min dagliga cykelväg finns en tunnel under en väg, med en T-korsning precis utanför, där 99,8% av trafiken svänger höger ut ur tunneln, respektive vänster in i tunneln. Från båda håll är det backar ner till tunneln. 95% av alla tar naturligtvis innerspår när dom svänger vänster in i tunneln, trots den skymda sikten.
I morse mötte jag en kärring i ca 40-årsåldern, som slickade innerspår så pass att hon hade svårt att hålla sig på asfalten. Vis av erfarenheten tar jag det alltid lugnt, har hög situationsmedvetenhet och är beredd, så jag ser henne, saktar in och snudd på lägger upp fötterna, knäcker en kall och tittar på spektaklet när hon, trots att hon stirrar i backen 2m framför sig, anar att något inte är som det ska, och börjar vobbla omkring planlöst, ni vet, målfokuserar på fel sak, vrider styret åt fel håll och kommer närmare och närmare mig. När hon med mycket svettig möda precis missar mig vrålar jag lite svordomar till henne, då skriker hon tillbaka "men du cyklade för fort!!!". Eh, näe, jag hade 25, hade börjat bromsa innan hon såg mig och stod nästan still när vi möttes. Så jag vrålade tillbaka att hon skulle hålla sig på rätt sida, antagligen bortkastat. Jag funderade en kort stund på om jag skulle vända och skälla ut henne och upplysa henne om att hon kanske skulle gå en grundkurs i trafikregler, men det hade antagligen varit väldigt meningslöst och bara slutat i terapibehov.
Och jag vet inte vem jag ska var mest förbannad på, henne, eller Tragikvärket som har lurat i alla att alla problem som kan uppstå i trafiken beror på för hög hastighet, självklart andras, och att man själv har noll ansvar för uppkomna trafiksituationer i övrigt.
Jag blev utskälld av en cyklist för att jag gick på vägen och inte på trottoaren samtidigt som han cyklade mot enkelriktat.
Börja cykla i crossutrustning och ta sikte rakt på dem.VI har en tunnel som är enkelriktad för cyklister på min väg till jobbet. Minst en gång i veckan får jag ändå möte av något jävla stolpskott cyklandes åt fel håll. Givetvis vinglar de fram och tillbaka i mitten av cykelbanan också så att man inte riktigt vet vilken sida man ska välja för att inte krocka med dem.
Du är gammal, Tragikvärkets Noll Vision kan inte vara fel. Siffror visar!Och jag vet inte vem jag ska var mest förbannad på, henne, eller Tragikvärket som har lurat i alla att alla problem som kan uppstå i trafiken beror på för hög hastighet, självklart andras, och att man själv har noll ansvar för uppkomna trafiksituationer i övrigt.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |