Idag är jag förbannad därför att...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Är du här för att träffa Dr Runk?, han tar strax emot, sprita händerna efter du har tagit honom i hand.
Med tanke på normal runkfrekvens
så ska man väl alltid sprita händerna eller som vanligt aldrig göra det ?
Det enda onormala är väl att "Dr Runk" skrev en avhandling om sitt runkande ?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Framdäcket på Tenere'n tomt på luft när jag skulle hem från träning ikväll. (bra tryck på väg dit 2 timmar tidigare)
Hittar ingen skada i däcket ("nytt" 1200km touring däck).
Så ett dera så är det någon osynlig liten jävla skit punktering, eller också så är det någon som varit, "rolig".

:mad:

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Framdäcket på Tenere'n tomt på luft när jag skulle hem från träning ikväll. (bra tryck på väg dit 2 timmar tidigare)
Så ett dera så är det någon osynlig liten jävla skit punktering, eller också så är det någon som varit, "rolig".

Eller så har ventilen böjt sig vid hård bromsning. Fast det blir ju oftast vid lägre däckstryck. Då är det slangbyte.
Bara en pessimist kan bli glatt överraskad. :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Mest lite småsur, men ändå. Hojobjektet jag köpte igår var rätt rostig i tanken, så jag syrade den över natten och gjorde ordentligt rent invändigt. Tyckte den såg fin ut efter det, men tyvärr är där åtminstone ett par porer som ätit hela vägen igenom och tanken läcker som ett såll. Kewken också :mad: Hann provkicka hojen som hastigast innan jag fick plocka loss den drypande tanken och även om den hann hosta till, vilket ju är positivt, så upptäckte jag att förutom rost i tanken så är även toppackningen trasig. Jahapp, detta köp gick från ett lättare "bara starta upp efter långvarigt stillestånd"-projekt till akut renoveringsbehov över en natt... Men men, jag är fortfarande glad att jag hittat objektet i fråga. Även om den skickmässigt hade ett par mindre behagliga överraskningar i bakfickan...

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Restom tanksealer har jag god erfarenhet av i ett par tankar. Men det lagar ju inte vad som helst.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Restom tanksealer har jag god erfarenhet av i ett par tankar. Men det lagar ju inte vad som helst.
Tack för tipset, jag vet inte om det bara är småporer eller rentav värre. Kanske värt att prova någon sealer först och se om det funkar... Men hur är det med den rost som blir kvar under, är inte risken att den förvärras och äter upp hela tanken? :va Eller innehåller sealern någon slags rostomvandlare?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Restom är 3 produkter, en rostlösare, en omvandlare av ev kvarvarande rost och så en tvåkomponent epoxisealer.
Man köper efter tankstorlek.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Restom är 3 produkter, en rostlösare, en omvandlare av ev kvarvarande rost och så en tvåkomponent epoxisealer.
Man köper efter tankstorlek.
Absolut värt att kolla upp, tack för tipset! :tummenupp

...

Nu är jag däremot förbannad då jag precis insåg att bankomatjäveln där jag tog ut pengar för att köpa hojen igår har lurat mig på 2000 kr :mad: Fick bara ta ut en viss summa, så mitt sista uttagsförsök resulterade i "medges ej, ta ditt kort". Likförbannat är pengarna dragna från kontot, inte bara reserverade. Hur fan löser man detta, vem äger bankomaten och vem fan kontaktar man då?? :va

Edit: Hittade telefonnummer till Bankomats kundtjänst men de hänvisade bara till min egen bank. Suck, ska man behöva krångla med detta också...

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj

...

Nu är jag däremot förbannad då jag precis insåg att bankomatjäveln där jag tog ut pengar för att köpa hojen igår har lurat mig på 2000 kr :mad: Fick bara ta ut en viss summa, så mitt sista uttagsförsök resulterade i "medges ej, ta ditt kort". Likförbannat är pengarna dragna från kontot, inte bara reserverade. Hur fan löser man detta, vem äger bankomaten och vem fan kontaktar man då?? :va

Edit: Hittade telefonnummer till Bankomats kundtjänst men de hänvisade bara till min egen bank. Suck, ska man behöva krångla med detta också...
Jag skulle nog börja med din bank, den som utfärdat kortet...

Edit : edditen kom visst med fast jag inte läst den....

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S

...

Spelar ingen roll, den är värd 2000 mer än vad du gav - annars hade du inte köpt den, eller? :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Spelar ingen roll, den är värd 2000 mer än vad du gav - annars hade du inte köpt den, eller? :)
I fint skick absolut, men med tanke på skicket kan jag ha betalat ett litet överpris rentav... Det var ju några mindre behagliga överraskningar under ytan när man började syna den i sömmarna. ;en det gäller ju att slå till när dessa dyker upp till försäljning om man nu vill ha en för vanliga är de inte. Och sen visst, man kanske inte blir fattig på den summan men det är mina pengar och inget som bankomatfanskapen ska ha, det är mer principen. Låter man dem komma undan med det är det väl bara en tidsfråga innan det sätts i system att inte medge uttag men ändå dra pengarna och göra storkovan på att folk inte orkar bråka om småsummor...

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Det brukar ordna sig - själv råkat ut för det för ett antal år sedan. Men då hade jag en som stod snett bakom o såg att jag inte fick ut några sedlar

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj

Eller så har ventilen böjt sig vid hård bromsning. Fast det blir ju oftast vid lägre däckstryck. Då är det slangbyte.
Bara en pessimist kan bli glatt överraskad. :)

Tyvärr för tilltron till sina medmänniskor så verkar det efter att inget tryck försvunnit på över ett dygn mer och mer troligt att det är alternativ 2 som inträffat. :3freak

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag försökte näthandla på Bahaus i går, allt såg ut att gå väl, jag knappade och identifierade mig och donade, men det kom aldrig någon orderbekräftelse, och varorna såg ut att ligga kvar i varukorgen.

I dag hade jag fortfarande inte fått någon orderbekräftelse, men varorna hade försvunnit ur varukorgen, så jag kontaktade Bahaus supportchat.

Nej, köpet hade avbrutits av okänd anledning, var god försök igen, samma resultat.
Jag tänkte att kortet jag ville betala med kanske krånglade, så jag provade ett annat kort.
Samma sak igen.

Jag kontaktade kuntjänst igen, dom hade ingen aning om vad felet var, och ingen tänkbar lösning på problemet.

Jag tackde för mig och sa "Då handlar jag av en annan webbshop"
Det gick igenom på första försöket, fick orderbekräftelse, och såg till min förvåning att det vlev billigare än på Bahaus som skulle vara billigast, det visade sig att frakten var svindyr på Bauhaus.
Det var förvisso bara en order på 15000, men dom pengarna gick inte till Bauhaus, och inga andra pengar i fortsättningen heller...

För att trösta mig lite skulle jag köpa mig en enkopps kaffebryggare, ni vet en sån som brygger rätt ner i en termosmugg.
NetOnNet hade en billig jävel, och under frakt stod det "Gratis frakt" så jag slog till.
När jag hade gått igenom hela betalningsförfarandet visade sig att "Gratis frakt" var till närmaste varuhus, nästa alternativ var "49:- till närmaste postombud" och då skiljde det bara en 50 lapp att få den hemkörd till dörren i morgon, så det alternativet blev det...

Det kostar mig en 50 lapp i soppa att åka och hämta paketet hursomhelst...

Så jag betalade 99:- i frakt på en vara för 199:- för att slippa köra två mil...

På en vara som jag tröstköpte

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag försökte näthandla på Bahaus i går, allt såg ut att gå väl, jag knappade och identifierade mig och donade, men det kom aldrig någon orderbekräftelse, och varorna såg ut att ligga kvar i varukorgen.

I dag hade jag fortfarande inte fått någon orderbekräftelse, men varorna hade försvunnit ur varukorgen, så jag kontaktade Bahaus supportchat.

Nej, köpet hade avbrutits av okänd anledning, var god försök igen, samma resultat.
Jag tänkte att kortet jag ville betala med kanske krånglade, så jag provade ett annat kort.
Samma sak igen.

Jag kontaktade kuntjänst igen, dom hade ingen aning om vad felet var, och ingen tänkbar lösning på problemet.

Jag tackde för mig och sa "Då handlar jag av en annan webbshop"
Det gick igenom på första försöket, fick orderbekräftelse, och såg till min förvåning att det vlev billigare än på Bahaus som skulle vara billigast, det visade sig att frakten var svindyr på Bauhaus.
Det var förvisso bara en order på 15000, men dom pengarna gick inte till Bauhaus, och inga andra pengar i fortsättningen heller...

För att trösta mig lite skulle jag köpa mig en enkopps kaffebryggare, ni vet en sån som brygger rätt ner i en termosmugg.
NetOnNet hade en billig jävel, och under frakt stod det "Gratis frakt" så jag slog till.
När jag hade gått igenom hela betalningsförfarandet visade sig att "Gratis frakt" var till närmaste varuhus, nästa alternativ var "49:- till närmaste postombud" och då skiljde det bara en 50 lapp att få den hemkörd till dörren i morgon, så det alternativet blev det...

Det kostar mig en 50 lapp i soppa att åka och hämta paketet hursomhelst...

Så jag betalade 99:- i frakt på en vara för 199:- för att slippa köra två mil...

På en vara som jag tröstköpte
Hur man än gör blir man blåst i slutändan.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Vi har solceller hemma och har haft mycket problem med att anläggningen bränner säkringar så fort solen lyser (och ibland annars också). Vi har haft en lång dialog med företaget vi köpte panelerna av för att försöka komma till rätta med problemen, vissa soliga månader har vi knappt kunnat producera något alls och det känns ju jävligt tråkigt att en dyr elproduktionsanläggning inte producerar och betalar sig när vädret tillåter... Idag skickade företaget ut sina tekniker igen för att titta på skiten, och konstaterade då att vår nätleverantör, som varit här och säkrat upp vår huvudsäkring inför solcellsinstallationen, "glömt" att byta de säkringar som anläggningen går över. Huvudsäkringen hade de bytt, men allt annat var de gamla befintliga som inte höll för produktionsanläggningen... :huvet :huvet :huvet Vi har provat en jävla massa andra lösningar för att komma till rätta med den här skiten, företaget har varit här och sett över sin del av installationen och inte kunnat hitta några fel, vi har provat att begränsa anläggningens uteffekt för att se om det hjälper men den har fortsatt krångla. Och så visar det sig att det är den förbannade nätleverantören som inte gjort sitt jobb ordentligt. Man blir ju bara trött :mad: :huvet :finger :dummer

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Men nätleverantören ansvarar ju bara för servissäkringarna?
Alla andra säkringar tillhör ju fastighetsägaren.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Men nätleverantören ansvarar ju bara för servissäkringarna?
Alla andra säkringar tillhör ju fastighetsägaren.
Kanske jag som förklarade dåligt, jag menar alltså inte de vanliga porslinspropparna utan jag menar själva de fast installerade brytarsäkringarna eller vad de nu heter som sitter i samma elskåp som huvudsäkringen. De kan väl inte rimligtvis vara mitt ansvar, det måste väl till utbildad folk för att byta såna? :va Oavsett vad så tycker jag att det är illa skött vems felet än är, när vi började undersöka solceller så hade vi ju hit en projektledare som informerade om vad som skulle hända och vad vi behövde göra, gräva ner elrör och säkra upp huvudsäkring och så vidare. Vi hörde då av oss till vår nätleverantör, informerade om vad vi ville göra och med vilken leverantör och gav dem informationen vi fått av projektledaren om vad vi behövde ha gjort, vilket säkringstal vi ville ha etc. "jajjamen, vi kommer ut och fixar, det kostar si och så" sa de. De kom ut, bytte huvudsäkringarna, solcellsleverantörerna kom hit, installerade paneler, drog ledningar i rören jag grävt ner, kopplade in sig på husets proppskåp och gjorde allt sitt färdigt. Sen driftsattes anläggningen och började bränna brytarsäkringarna i elskåpet, och det berodde alltså på att dessa inte byttes i samband med att nätleverantören säkrade upp huvudsäkringen vilket teknikern från solcellsleverantören var mycket förbryllad över och menade att detta helt klart skulle gjorts då och av nätleverantören.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år