Jag försökte näthandla på Bahaus i går, allt såg ut att gå väl, jag knappade och identifierade mig och donade, men det kom aldrig någon orderbekräftelse, och varorna såg ut att ligga kvar i varukorgen.
I dag hade jag fortfarande inte fått någon orderbekräftelse, men varorna hade försvunnit ur varukorgen, så jag kontaktade Bahaus supportchat.
Nej, köpet hade avbrutits av okänd anledning, var god försök igen, samma resultat.
Jag tänkte att kortet jag ville betala med kanske krånglade, så jag provade ett annat kort.
Samma sak igen.
Jag kontaktade kuntjänst igen, dom hade ingen aning om vad felet var, och ingen tänkbar lösning på problemet.
Jag tackde för mig och sa "Då handlar jag av en annan webbshop"
Det gick igenom på första försöket, fick orderbekräftelse, och såg till min förvåning att det vlev billigare än på Bahaus som skulle vara billigast, det visade sig att frakten var svindyr på Bauhaus.
Det var förvisso bara en order på 15000, men dom pengarna gick inte till Bauhaus, och inga andra pengar i fortsättningen heller...
För att trösta mig lite skulle jag köpa mig en enkopps kaffebryggare, ni vet en sån som brygger rätt ner i en termosmugg.
NetOnNet hade en billig jävel, och under frakt stod det "Gratis frakt" så jag slog till.
När jag hade gått igenom hela betalningsförfarandet visade sig att "Gratis frakt" var till närmaste varuhus, nästa alternativ var "49:- till närmaste postombud" och då skiljde det bara en 50 lapp att få den hemkörd till dörren i morgon, så det alternativet blev det...
Det kostar mig en 50 lapp i soppa att åka och hämta paketet hursomhelst...
Så jag betalade 99:- i frakt på en vara för 199:- för att slippa köra två mil...
På en vara som jag tröstköpte