Idag är jag förbannad därför att...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Det löjliga är att jag köpte lager för några veckor sedan. Tänkte att jag skulle byta "för säkerhets skull". Men sen kändes dom befintliga helt ok, samtidigt som jag var lite lat. Är det jag får äta upp nu.
Hur långt har cykeln gått eftersom du tyckte det var läge?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, du har råkat ut för en idiot.

Men varför behöver du hem för att uppdatera via wifi, kan du inte dela nät från telefonen och uppdatera som workaround?

Helt fantastiskt att det inte går att uppdatera från mobilnät, men det kunde gå att lösa?

Det fungerade att uppdatera via telefonens wifi.

Kan även meddela att jag idag fick erbjudande om att returnera kortläsaren vilket ger dom lite plus i kanten. Men nu när den trots allt gick att uppdatera så ska jag ge den ytterligare en chans.

Så nu är jag inte längre förbannad utan mer road av hur några ingenjörer kan ta fram en sådan urbota dum konstruktion och att deras support sedan inte ens har det som förslag att dela wifi från mobiltelefonen.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Kan även meddela att jag idag fick erbjudande om att returnera kortläsaren vilket ger dom lite plus i kanten. Men nu när den trots allt gick att uppdatera så ska jag ge den ytterligare en chans.

Så nu är jag inte längre förbannad utan mer road av hur några ingenjörer kan ta fram en sådan urbota dum konstruktion och att deras support sedan inte ens har det som förslag att dela wifi från mobiltelefonen.
:tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Om det är samma modell som vi hade på jobbet så går köpen igenom mycket snabbare om du låter den ha tillgång till telefonens WiFi hela tiden du använder den.

Annars ringer kortläsaren upp med något jävla 14.4 modem för varje köp och kopplar ner efter genomfört köp.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Om det är samma modell som vi hade på jobbet så går köpen igenom mycket snabbare om du låter den ha tillgång till telefonens WiFi hela tiden du använder den.

Annars ringer kortläsaren upp med något jävla 14.4 modem för varje köp och kopplar ner efter genomfört köp.

Ska prova det.

Vill inte hänga ut dom när dom trots allt erbjöd mig att returnera den.

Men de få gånger den fungerat har jag märkt att den behöver lite tid att starta upp, tar man en ny inbetalning kort efteråt så är den betydligt snabbare än min tidigare kortläsare som bara fungerade via mobiltelefonen.

Min tanke är att via telefonen så ska kortläsaren först kommunicera med telefonen och därefter ut på nätet så jag har antagit att den skulle bli snabbare med eget simkort.

Oavsett så är kortbetalningar en jäkla tidstjuv vilket gör att kortbetalningar är mycket dyrare än kontanter trots att bankerna lyckats lura större delen av handeln och folket att kontanter skulle vara dyrare att hantera.
Ibland får man in en kontantkund direkt efter en swishkund, då är det nästan lite komiskt och se hur man hinner både betjäna och ta betalt av kontantkunden och han är på väg bort från disken innan swishkunden är klar med sin betalning.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Hur har det gått? Hojen på verkstan i Trondheim nu?
Baknavhjullagerhaveri av grövre sort, som sagt. Fick vänta två nätter på ett fält mitt ute i obygden på bärgningen, 35 mil ner till Trondheim. BMW där vill ta hem nya grejor att ersätta med från Tyskland. Tar säkert en till två veckor. Och blir riktigt dyrt.

Lämnade hojen på verkstaden och flög från Trondheim till Oslo i går (onsdag) kväll. Spenderade natten på Oslo flygplats. Flög hem i morse (torsdag), hyrde släpkärra för att hämta hojen och satte mig i bilen och körde. Sover nu i bilen ca 10 mil från Trondheim. Ska hänga på låset i Trondheim i morgon bitti, och sen hemfärd. Sen se vad jag kan fixa själv. Blir offroad med Kawwan närmaste tiden framöver.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Baknavhjullagerhaveri av grövre sort, som sagt. Fick vänta två nätter på ett fält mitt ute i obygden på bärgningen, 35 mil ner till Trondheim. BMW där vill ta hem nya grejor att ersätta med från Tyskland. Tar säkert en till två veckor. Och blir riktigt dyrt.

Lämnade hojen på verkstaden och flög från Trondheim till Oslo i går (onsdag) kväll. Spenderade natten på Oslo flygplats. Flög hem i morse (torsdag), hyrde släpkärra för att hämta hojen och satte mig i bilen och körde. Sover nu i bilen ca 10 mil från Trondheim. Ska hänga på låset i Trondheim i morgon bitti, och sen hemfärd. Sen se vad jag kan fixa själv. Blir offroad med Kawwan närmaste tiden framöver.
Sicket debacle! Hang in there.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-

Tråkigt att det strulade till sig så jäkligt. Men det bästa var ju trots allt att hämta hojen med släp. Hoppas försäkringsbolaget tar lite kostnader sen.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Tråkigt att det strulade till sig så jäkligt. Men det bästa var ju trots allt att hämta hojen med släp. Hoppas försäkringsbolaget tar lite kostnader sen.
Finfin natt bilen. Nu lär vi inte somna om. Dax att köra vidare:banana.

IMG_20220805_045656-01.jpeg

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Om Ryssland hade bedrivit anfall från baser med civila i, är det då ok?

Ryssland är den stora skurken men att försvara allt Ukraina gör in absurdum hjälper inte de civila som drabbas. Det är naturligtvis djupt beklagligt att Ukraina gör just detta. Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt.

Raderad medlem 51742

Guest

Ryssland är den stora skurken men att försvara allt Ukraina gör in absurdum hjälper inte de civila som drabbas. Det är naturligtvis djupt beklagligt att Ukraina gör just detta. Man kan ha två tankar i huvudet samtidigt.
Ja, krig i verkligheten följer ju inte den förenklade dramaturgin från Hollywoodfilmerna, där skurken alltid gör moraliskt fel och hjälten alltid gör moraliskt rätt.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20

Det som stör mig är att Amnestys rapport snappas upp av press och genererar ett pressmeddelande där de minsann klargör att ryssen också är obra.

Citat från DN
"Märkligt nog hade Amnesty International inte konsulterat Amnesty i Ukraina inför sitt beslut att fördöma det ukrainska självförsvaret. Enligt Oksana Pokaltjuk, chef för Amnesty Ukraine, ville inte det internationella kontoret blanda in det lokala teamet i sin utredning, och tog inte notis om invändningarna att rapporten är obalanserad."

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Det som stör mig är att Amnestys rapport snappas upp av press och genererar ett pressmeddelande där de minsann klargör att ryssen också är obra.

Citat från DN
"Märkligt nog hade Amnesty International inte konsulterat Amnesty i Ukraina inför sitt beslut att fördöma det ukrainska självförsvaret. Enligt Oksana Pokaltjuk, chef för Amnesty Ukraine, ville inte det internationella kontoret blanda in det lokala teamet i sin utredning, och tog inte notis om invändningarna att rapporten är obalanserad."
Om du jämför all kritik Amnesty delat ut senaste halvåret till Ryssland vs Ukraina så är det tydligt att Ryssland fått mycket mycket mer kritik. Ska det också balanseras så Ukraina får ännu mer kritik eller nöjder du dig endast om 100% av all kritik är mot Ryssland trots att Ukraina också beter sig oförsvarligt?(Om än inte i samma omfattning)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin