Om det är samma modell som vi hade på jobbet så går köpen igenom mycket snabbare om du låter den ha tillgång till telefonens WiFi hela tiden du använder den.
Annars ringer kortläsaren upp med något jävla 14.4 modem för varje köp och kopplar ner efter genomfört köp.
Ska prova det.
Vill inte hänga ut dom när dom trots allt erbjöd mig att returnera den.
Men de få gånger den fungerat har jag märkt att den behöver lite tid att starta upp, tar man en ny inbetalning kort efteråt så är den betydligt snabbare än min tidigare kortläsare som bara fungerade via mobiltelefonen.
Min tanke är att via telefonen så ska kortläsaren först kommunicera med telefonen och därefter ut på nätet så jag har antagit att den skulle bli snabbare med eget simkort.
Oavsett så är kortbetalningar en jäkla tidstjuv vilket gör att kortbetalningar är mycket dyrare än kontanter trots att bankerna lyckats lura större delen av handeln och folket att kontanter skulle vara dyrare att hantera.
Ibland får man in en kontantkund direkt efter en swishkund, då är det nästan lite komiskt och se hur man hinner både betjäna och ta betalt av kontantkunden och han är på väg bort från disken innan swishkunden är klar med sin betalning.