Idag är jag förbannad därför att...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Åkte till hedins bil o kollade läget på min röda luxery MG5, dom är inte tillverkade ännu! Men vad fasen det står ju ett gäng vita och svarta här som e sålda?

ja men inte röd metalick som du har beställt..

Men visst fasen står en röd metalick luxery ute på gården! Sagt o gjort stövlade ut o visst fasen står däe en röd metalick luxery där.

Förklara dej nu har fasen kan det stå en bil som inte är tillverkad här?

Ja det vet jag inte. Men jag beställde ju min bil kl 11 ich samma dag som dom gick att boka det kan ju omöjligt var så jätte många här som beställt en exakt likadan som den jag har beställt.

Rätt färg
Rätt utrustning
Rätt fälgar.
Stora batteriet.
Svart halvskinn med röd sömm.
Osv osv.

Ja men denna är inte din din kommer om några månader..

?????

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja det vet jag inte. Men jag beställde ju min bil kl 11 ich samma dag som dom gick att boka det kan ju omöjligt var så jätte många här som beställt en exakt likadan som den jag har beställt.

Rätt färg
Rätt utrustning
Rätt fälgar.
Stora batteriet.
Svart halvskinn med röd sömm.
Osv osv.

Ja men denna är inte din din kommer om några månader..

?????

Det är säkert någon bilsäljare som har beställt en som ska ha den.
Dom har förtur tydligen.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Bring och DHL tycker att jag ska hämta mina paket i Töre som det är 1,5 mil till enkel resa till.
Övriga bolag som Schenker och postnord kommer till Kalix.
Vad ska jag göra i en håla på dekis med nedåtgående befolkning 1,5 mil i motsatt riktning från tätorten? få arbetstillfällen och mindre utbud att handla med färre folk så mina enda ärenden dit är att hämta ett paket vilket blir ungefär 120kr om man tar milkostnad inkl. bränsle på bilen.

Ibland kan man välja när man beställer men det är långt ifrån alltid det valet finns hos leverantören, aldrig på paket från utlandet.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Bring och DHL tycker att jag ska hämta mina paket i Töre som det är 1,5 mil till enkel resa till.
Vad ska jag göra i en håla på dekis med nedåtgående befolkning 1,5 mil i motsatt riktning från tätorten? få arbetstillfällen och mindre utbud att handla med färre folk så mina enda ärenden dit är att hämta ett paket vilket blir ungefär 120kr om man tar milkostnad inkl. bränsle på bilen.

Ibland kan man välja när man beställer men det är långt ifrån alltid det valet finns hos leverantören, aldrig på paket från utlandet.
Har samma bekymmer o jag får åka 5 mil TOR för dhl/bring från utlandet annars hamnar dom 4 km bort på preem.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83

Du förstår att det finns en koppling mellan den nedåtgående befolkningen och viljan att flytta all befintlig verksamhet till större städer?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag blir så förbannad på alla, framförallt äldre kvinnor, som anser att andras barn är några slags offentliga leksaker/gosedjur. Det verkar vara fritt fram att gå fram, stirra, kommentera och tom pilla. Idag hade jag lite för lågt blodsocker för att hålla tillbaka, och efter en kommentar från en kärring sa jag högt till grabben "Har du sett, en gammal tant? Hon var gammal va?" Lustigt nog verkade hon inte tycka att det var kul alls.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag blir så förbannad på alla, framförallt äldre kvinnor, som anser att andras barn är några slags offentliga leksaker/gosedjur. Det verkar vara fritt fram att gå fram, stirra, kommentera och tom pilla. Idag hade jag lite för lågt blodsocker för att hålla tillbaka, och efter en kommentar från en kärring sa jag högt till grabben "Har du sett, en gammal tant? Hon var gammal va?" Lustigt nog verkade hon inte tycka att det var kul alls.

Värsta tycker jag är kärringarna som ska nypa och dra i kinderna på småbarn. Dom kärringarna måste ju vara totalt hjärndöda.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Värsta tycker jag är kärringarna som ska nypa och dra i kinderna på småbarn. Dom kärringarna måste ju vara totalt hjärndöda.
Ja, det är bara konsekvenstänkandet som har hindrat mig från att vilja kolla om båda deras bröst är lika långa. Om nu andra individer ska vara leksaker så förutsätter jag att det går åt båda hållen.

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Är inte förbannad själv, men hörde detta av polaren.....
Han var inne på besiktning i Varberg i fredags med sin Fireblade. Hade bytt kedja och bad i förbifarten besiktningskillen att kolla om kedjespänningen var korrekt. Stod sedan o pratade med en ledig besiktningsman, fick papperet i handen utan någon kommentar och körde därifrån. Väl hemma slängde han ett getöga på papperet....... en tvåa....... "felaktigt spänd kedja" - inte för hårt, inte för slack, bara felaktig.
Besiktningskillen är tydligen HD-åkare, var det därför - dvs han hatar sporthojar????

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Är inte förbannad själv, men hörde detta av polaren.....
Han var inne på besiktning i Varberg i fredags med sin Fireblade. Hade bytt kedja och bad i förbifarten besiktningskillen att kolla om kedjespänningen var korrekt. Stod sedan o pratade med en ledig besiktningsman, fick papperet i handen utan någon kommentar och körde därifrån. Väl hemma slängde han ett getöga på papperet....... en tvåa....... "felaktigt spänd kedja" - inte för hårt, inte för slack, bara felaktig.
Besiktningskillen är tydligen HD-åkare, var det därför - dvs han hatar sporthojar????
Fast.

Skall man inte försöka få rätt spänning på kedjan när man byter?
Kanske det rent av är något man skulle kunna kolla när man brummar iväg till besiktningen?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Fast.

Skall man inte försöka få rätt spänning på kedjan när man byter?
Kanske det rent av är något man skulle kunna kolla när man brummar iväg till besiktningen?
Han var osäker - därav frågan till besiktningskillen. Hade funnits en skylt på svingen o den var borta. Vet inte om avsaknad av centralstöd gör det svårare

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Köpte en ny kortläsare med inbyggt simkort....

Den fungerar ungefär aldrig.
Förra veckan vägrade den koppla upp mot nätet för att den tydligen inte var uppdaterad med senaste mjukvaran? Så den var oanvändbar flera dagar tills jag fick den uppdaterad hemma via wifi.
Fredag morgon lyckades jag ta emot en betalning innan den la av och återigen säger att jag har noll mottagning trots att den precis haft full mottagning.
Så tre dygn står jag utan fungerande kortläsare på promenadavstånd från finska gränsen...

Jag mailar supporten redan på fredag förmiddag och idag måndag kom svaret.
Tack för att du har kontaktat XXX Support.

Vi beklagar att du har problem. Det är alltid viktigt att utföra den senaste mjukvaruuppdateringen via WiFi.

Om du vill kan du skicka tillbaka Y och få en återbetalning, och beställa en Z istället. Den ansluter via bluetooth till din mobil, och använder alltså bara mobilens internetuppkoppling.

Om du har ytterligare frågor är du välkommen att återkomma.

Vänliga hälsningar,

Remi
XXX Support Team Sverige

Dom säljer alltså en mobil enhet med eget simkort som i min värld borde betyda att den ska fungera ute i fält, så länge det finns ström och mobilnät.
Men den kan alltså precis vilken sekund som helst kan behaga att stänga av sig för att det kommit nya mjukvaruuppdateringarna som den måste få via wifi.

Är det bara jag som tycker det låter totalt hjärndött konstruerat?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år