En kompis till mig gjorde samma sak ett år när vi skulle på Roskildefestivalen. Han fick veta i efterhand att hans larm stått och tjutit oavbrutet i några dagar innan vaktmästaren fått nog och gått in med huvudnyckel. Tydligen hade de gjort upprepade försök att få tag på honom, men eftersom det här var på den tiden när man bara använde mobiltelefonen att ringa med* och han var på festival med alla han kände så låg telefonen avstängd i bilen på parkeringen.
*Fan vad jag saknar den där tiden när man kunde göra sig okontaktbar i flera dagar utan att någon reagerade på det.
Jag har blivit utskälld för att jag inte har svarat på samtal när folk har försökt EN gång.
Fan, jag kanske satt och sket, jag kanske klippte gräset, jag kanske gick ut med hunden.
Telefonen är inte fastklistrad i mig, svarar jag inte kanske jag var utom hörhåll för telefonen, ring igen om en liten stund.
Eller förresten, skit i det, jag vill nog inte prata med dig om du är en sån som förutsätter att jag ska svara på andra signalen jämt........