Idag är jag förbannad därför att...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Över att det uppenbart går 5,6% rena idioter fria på våra gator. 500,000 + således.

SVT/Novus: MP bra bit över riksdagsspärren​

VAL 2022Publicerad 11 aug 2022 kl 08.10
”Många ser inte någon annan utväg”
Miljöpartiet har sedan i december förra året legat under riksdagsspärren. Nu ökar partiet i SVT/Novus senaste väljarbarometer. – Vi ser en tydlig rörelse från Vänsterpartiet och Socialdemokraterna till Miljöpartiet, säger Torbjörn Sjöström, vd för Novus.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Över att det uppenbart går 5,6% rena idioter fria på våra gator. 500,000 + således.

SVT/Novus: MP bra bit över riksdagsspärren​

VAL 2022Publicerad 11 aug 2022 kl 08.10
”Många ser inte någon annan utväg”
Miljöpartiet har sedan i december förra året legat under riksdagsspärren. Nu ökar partiet i SVT/Novus senaste väljarbarometer. – Vi ser en tydlig rörelse från Vänsterpartiet och Socialdemokraterna till Miljöpartiet, säger Torbjörn Sjöström, vd för Novus.
Fake news från statsmedia som syftar till att stärka mp. I klass med SVTs reklamfilm om bullriga kärnkraftverk.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Borde det inte kunna bli tvärtom?
Prånglar man ut bilden av att mp, med marginal dessutom, är över spärren så finns risken att stödröstare går tillbaka till att rösta på det man egentligen vill med resultatet att antalet röster på MP minskar.
Jag tror inte det. Tror snarare att de som funderade på att rösta på något annat eftersom ”mp ändå åker ur” trots allt röstar på mp.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Nya instruktioner från en kinesisk kund.
According to the new regulation of China Customs , The parts were made in TAIWAN, the country of origin on the invoice shall be shown as TAIWAN, CHINA or CHINESE TAIWAN or TAIWAN PROVINCE OF CHINA.

On the label of cartons, the country of origin shall be TAIWAN, CHINA or CHINESE TAIWAN or TAIWAN PROVINCE OF CHINA.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Nya instruktioner från en kinesisk kund.
According to the new regulation of China Customs , The parts were made in TAIWAN, the country of origin on the invoice shall be shown as TAIWAN, CHINA or CHINESE TAIWAN or TAIWAN PROVINCE OF CHINA.

On the label of cartons, the country of origin shall be TAIWAN, CHINA or CHINESE TAIWAN or TAIWAN PROVINCE OF CHINA.
Vad stod det tidigare?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Enbart Taiwan.

Apple hade krävt den märkningen på Taiwan tillverkade delar, annars skulle delarna inte släppas in till Apples fabriker i Kina.
Men Taiwan var ju OK att skriva enligt Mäkinens citat. Vad är då problemet?

Edit: såg nu att alternativet var ”Taiwan, China”. Då ser jag problemet.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Men Taiwan var ju OK att skriva enligt Mäkinens citat. Vad är då problemet?

Edit: såg nu att alternativet var ”Taiwan, China”. Då ser jag problemet.

Precis, man var tvungen att lägga till China.

Dom passar på att avancera sina krav nu när världen är upptagen med vad som händer i Ukraina

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Precis, man var tvungen att lägga till China.

Dom passar på att avancera sina krav nu när världen är upptagen med vad som händer i Ukraina
Blir ju inte bättre när Nancy ser sig tvungen att åka dit med tre passagerarflygplan + sex stridsflyg per passagerarplan som eskort för att göra en maktdemonstration.

Någon som fattar varför kärringen ens åkte dit? ”Visa solidaritet” eller något vettigt?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Blir ju inte bättre när Nancy ser sig tvungen att åka dit med tre passagerarflygplan + sex stridsflyg per passagerarplan som eskort för att göra en maktdemonstration.

Någon som fattar varför kärringen ens åkte dit? ”Visa solidaritet” eller något vettigt?

Näe, jag fattar inte heller vad dom skulle vinna på en sån demonstration.

"We stand with Taiwan, but we make our cars and phones in China anyway"

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag tror att man ville skrämma Kina för att hålla TSMC utanför kinesisk kontroll, men det funkade inte. De ville inte backa när de väl kläckt idén.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

WTF!?​

Svenske Karl Andersson på universitetet i Manchester onanerade till japanska serietidningar med tecknade pojkar i tre månader.

Han antecknade sina känslor och tankar om det han gjorde och publicerade dem i en 4 000 ord lång artikel.

Nu utreder både universitetet och tidningen som publicerade forskningen sig själva efter hård kritik.

Killen blev tydligen doktor på kuppen​

Nu har universitetet inlett en utredning för att se över sina ”etiska normer”.

– Den nyligen publicerade rapporten av studenten, som nu är filosofie doktor, har väckt betydande oro och klagomål, som vi tar på allvar, säger en talesperson från universitetet till The Telegraph.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

WTF!?​

Svenske Karl Andersson på universitetet i Manchester onanerade till japanska serietidningar med tecknade pojkar i tre månader.

Han antecknade sina känslor och tankar om det han gjorde och publicerade dem i en 4 000 ord lång artikel.

Nu utreder både universitetet och tidningen som publicerade forskningen sig själva efter hård kritik.

– Den nyligen publicerade rapporten av studenten, som nu är filosofie doktor, har väckt betydande oro och klagomål, som vi tar på allvar, säger en talesperson från universitetet till The Telegraph.
Det har ju förekommit en långsam infestering av "maps" i högre lärosäten i delar av välrden, så det mest överraskande är väl att de startat en utredning öht. Iofs är väl infestationen värre i amerikatt.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ett fruntimmer, vad annars, står på löpbandet och gapskriker i telefon i 20 minuter.
Skottpengar ta mig fan :huvet
Åt helvete är det.
Jag vet inte om jag nämnt det tidigare i tråden men för någon månad sedan var det en kille som gick runt på gymmet och bråkade med sin flickvän över telefonen. Tydligen hade han gjort något dumt och hon var trög som inte uppskattade att han faktiskt sagt ”förlåt”. Idioter.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

WTF!?​

Jag är mest upprörd över den urusla metodiken. Vad har han haft för handledare egentligen som tillåter så urbota dum metodik?

Använder man sig själv som enda försöksobjekt i ett sånt ska vi säga psykologiskt experiment så kommer ju resultatet med 99% sannolikhet bli precis som han förväntar sig. Det behöver man ju inte vara psykolog för och inse att hans tankar kommer förändras precis i den riktning han förväntar sig av studien. Och om han ändå mot förmodan lyckas göra ett objektivt experiment med sig själv så kan man ju även ifrågasätta om och varför just han är representativ för resten av populationen.

Sen kan man ju skratta åt runkandet och moralisera över bilder av pojkar men jag kan ju ändå förstå om vissa psykiatriker ser en poäng att utreda vad som händer i huvudet på någon med sånt beteende.

Nu är ju studien totalt värdelös pga usel metodik.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är mest upprörd över den urusla metodiken. Vad har han haft för handledare egentligen som tillåter så urbota dum metodik?

Använder man sig själv som enda försöksobjekt i ett sånt ska vi säga psykologiskt experiment så kommer ju resultatet med 99% sannolikhet bli precis som han förväntar sig. Det behöver man ju inte vara psykolog för och inse att hans tankar kommer förändras precis i den riktning han förväntar sig av studien. Och om han ändå mot förmodan lyckas göra ett objektivt experiment med sig själv så kan man ju även ifrågasätta om och varför just han är representativ för resten av populationen.

Sen kan man ju skratta åt runkandet och moralisera över bilder av pojkar men jag kan ju ändå förstå om vissa psykiatriker ser en poäng att utreda vad som händer i huvudet på någon med sånt beteende.

Nu är ju studien totalt värdelös pga usel metodik.
Det finns gott om påsykologiska studier av samma kvalitativa kaliber. Inte helt sällan rullas de runt i massmedia där deras "resultat" skriks ut ännu mer fel av inkompetenta journalister.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år