Idag är jag förbannad därför att...

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag borde vara förbannad, men är det inte. Är tydligen en ganska glad prick egentligen, men just nu inte tillräckligt glad för att skriva i gladtråden.

Anledningen, för de som är nyfikna (läs korvgubbe och den där gösen):

Köpte kedja och drev. Blev en kedja i guld (bling, bling) som gick för samma pris som en "vanlig" då de inte hade någon annan hemma, så det gjorde mig lite så där vardagsglad.

Väl hemma skulle det monteras. Gick som en dans, putsade och fejade. Råkade dock dra gängorna på skruven till framdrevet, så det var bara att köra iväg och skaffa en ny och efter ett nytt försök att skruva i den blev det bra.

Den glada överaskningen kommer precis när jag ska sträcka kedjan och spänna bakhjulet, då jag märker att han i affären kapat kedjan med en länk för mycket.

I morgon ska jag alltså dit och hämta en ny länk och nitverktyg, slipa av nitarna och plocka bort den överflödiga länken och nita igen.

Borde som sagt vara förbannad, men är det inte. :)

Last edited:

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jag borde vara förbannad, men är det inte. Är tydligen en ganska glad prick egentligen, men just nu inte tillräckligt glad för att skriva i gladtråden.

Anledningen, för de som är nyfikna (läs korvgubbe och den där gösen):

Köpte kedja och drev. Blev en kedja i guld (bling, bling) som gick för samma pris som en "vanlig" då de inte hade någon annan hemma, så det gjorde mig lite så där vardagsglad.

Väl hemma skulle det monteras. Gick som en dans, putsade och fejade. Råkade dock dra gängorna på skruven till framdrevet, så det var bara att köra iväg och skaffa en ny och efter ett nytt försök att skruva i den blev det bra.

Den glada överaskningen kommer precis när jag ska sträcka kedjan och spänna bakhjulet, då jag märker att han i affären kapat kedjan med en länk för mycket.

I morgon ska jag alltså dit och hämta en ny länk, könsord och nitverktyg, slipa av nitarna och plocka bort den överflödiga länken och nita igen.

Borde som sagt vara förbannad, men är det inte. :)

Hallå där...! Blanda inte in mig i det där.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Jag är förbannad för att gubben jag jobbar med är en sån skinntorr gubbjävel.

Som killen innan mig sa "Hoppas gubbjäveln dör så jag slipper honom"

Jag önskar absolut inte livet ur nån men jag förstår precis vad han menar!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ytterligare hästattacker

Nu har ännu en attack på hästar upptäckts, denna gången på gården Rönneberga utanför Götene. Under natten till tisdagen skars ett sto på buken med ett vasst föremål och i förra veckan skadades ett annat sto i slidan med ett okänt föremål. (tv4 skaraborg)

:mad: :finger :censored människor :argpådato

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu har ännu en attack på hästar upptäckts, denna gången på gården Rönneberga utanför Götene. Under natten till tisdagen skars ett sto på buken med ett vasst föremål och i förra veckan skadades ett annat sto i slidan med ett okänt föremål. (tv4 skaraborg)

Inte ens jag kommer mig för att reta dig mer i det ämnet.
Psykfall.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX

Ja, om någon skär människor är det väl okej, men inte djur!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
därför att jag är mer förkyld än jag någonsin varit tidigare och har så varit i tre dagar nu samt för att jag inte sovit sen igår natt:huvet

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4

Säkert någon som går i sömnen och håller på ställer till nattamackan.. Finns det rapporter på försvunnen pepparrot i området också?

Ja, om någon skär människor är det väl okej, men inte djur!!!! :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Nästan så tycker jag det.

Djur och barn, dvs sådana som inte kan försvara sig, tycker jag är extra hemskt..

Last edited:

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
...när jag kom hem från jobbet i måndags var datorn svart och vägrade starta. Det hade åskat på dagen och självfallet var burken både igång och inpluggad i väggen. Efter några försök gav jag upp och drog till Uppsala för att kolla om den skulle gå att laga eller om den var körd. Blev riktigt dåligt bemött av en s.k. servicetekniker på en onämnd större datorbutik som menade att dom inte kunde felsöka den eftersom de inte säljer märket, vilket fick till följd att de inte fick sälja någon ny dator till mig.

Eftersom klockan var så pass mycket att inga vettiga butiker hade öppet var det bara att dra hem igen. Igår åkte jag till Alina Systems där jag inte bara blev bra bemött utan de felsökte dessutom datorn medans jag tittade på och de konstaterade att moderkortet var kört men att HDD:n hade klarat sig. Reparation skulle kosta ca: 5-6000:- så det var bara att köpa ny dator och en dockningsstation till den gamla 2.5" HDD:n och åka hem för att försöka rädda det som fanns på den.

När jag kom hem så kunde jag efter nån timmes installation konstatera att Internet var tvärdött. Routern hade också strykit med i åskvädret. Ut i förrådet och leta reda på en gammal trådlös jag hade liggande och koppla in den. Naturligtvis hade jag glömt lösenordet för att komma in på routerns administrationssida. Lyckades efter måååånga försök komma in och ängligen! Internet igen.

Summa summarum: En jävla åsksmäll kostade ca 10k och en helvetes massa jobb :mad:
Nu återstår bara det roliga :rolleyes: arbetet med att få tillbaka alla mailadresser o. dyl. från den gamla HDD:n. Det är ju dock positivt att den hade klarat sig eftersom man är så oerhört duktig på att ta backup på allt :rolleyes:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:mad: mitt hojbatteri hade bestämt sig för att ha laddat ut i dag :( så nu får den ladda och sen märker man om skiten gett upp helt eller inte :huvet
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA är SÅ less på den här strulet med den nu :näsblod

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...