Idag är jag förbannad därför att...

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ja, det var därför jag använde ordet "tillräckligt" i inlägget.
Rostfritt stål är mer eller mindre magnetiskt, precis som att det är mer eller mindre korrosionsbeständigt.

Muggmodellen i fråga är väldigt lite magnetisk.

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man kan ju låsa fast även en porslinsmugg genom att lägga en järnklump i den och parkera den på en elektromagnet.

Eller limma fast en plåtskiva under muggen.

Glöm inte att montera upp en dold kamera så du får det på film bara...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Inte förbannad men lite uppgiven på försäkringsbolag.

Blev ju påkörd av en vänstersvängande bilist i slutet av augusti.
Tog ca 3 veckor att få papper att kunna anmäla skadan till Länsförsäkringar. Ca 2 månader tog det för läns att utreda att är det vänster sväng så är svängande skyldig.
1 månad tog det att meddela dinaförsäkringar att dom skall ersätta kravet på hela 9600 kronor.

Dina försäkringar är helt jävla omöjliga att få tag på, skickat ett flertal Mail inte en reaktion, ringt o talat med växel personal som inget vet o skall se om någon kan återkoppla, inte ett ljud.

Ringde Länsförsäkringar o bad dom trycka på, inte ett ljud.

Kan någon i Stockholm gå in och slå någon på truten på dinaförsäkringar så någon vaknar?

Det är inte verkstäderna som gör att det tar tid för min hoj var lagad 2 dagar efter på körningen, av mej själv, utan F bolagen verkar inte gå att få tag på.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Blir en smula lurigt att hålla en rostfri mugg tillräckligt på plats med magnet...

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
Går kanske att lösa med något magnetiskt i muggen.......det räcker med magnetiskt på botten ....

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Läste om nån sjuksköterska som gnällde att hon bara hadde 40000 kr i månaden .Sluta och ta ett jobb som hyrsköterska istället då !

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Beställde filter till Peugotten o opeln/fiat diesel från autodoc. Rätt artikel nr men fel filter i lådorna, till Opel var det uppenbart att det var fel filter utseendet var helt annorlunda, till Peugotten fattades det en strypning på filtret som kom som stryper ned en 7mm kanal till 2 mm vilket resulterade i för lågt olje tryck.

Gämför filtren om ni beställer från autodoc 4 filter kom varav 4 filter var fel men i rätt låda enligt art nr.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Beställde filter till Peugotten o opeln/fiat diesel från autodoc. Rätt artikel nr men fel filter i lådorna, till Opel var det uppenbart att det var fel filter utseendet var helt annorlunda, till Peugotten fattades det en strypning på filtret som kom som stryper ned en 7mm kanal till 2 mm vilket resulterade i för lågt olje tryck.

Gämför filtren om ni beställer från autodoc 4 filter kom varav 4 filter var fel men i rätt låda enligt art nr.
Men det var filter i alla fall... Inte som när jag beställde "stomp grip" till hojen från AliExpress, men fick ett par Airpod-kopior som bara pratar kinesiska.

AutoDoc jag jag hittills har tur med, däremot Däckonline har blivit fel ett par gånger.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Sista gångerna har jag beställt från Trodo istället. Har funkat klockrent och snabb leverans.
På Trodo får man vad man beställer dessutom, inte ett kryptiskt autodocmail som säger att grejerna inte passar så att de skickar sina egna Starkdelar istället.:huvet

På Trodo kan man nyttja servicen "passar delarna till mitt vin" :tummenupp

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Jag trodde att det var burk-öl som gällde i garaget.
Jag dricker whisky, rökig med stark tjärsmak bara för att få känslan av "fuck you burnisar". Vinkollen är bara för lazy slackers som inte vet vad de ska ha, typ en "chateu vadå", ta nåt rött bara.

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Hoj
BMW R1200GS -16
Ja... det är lite schablonmässigt... men... priserna!!
För helvete, jag fattar inte att folk har råd.
Hade de såna marginaler innan?
Vi har ränta och elpris bundet ännu lite till men övriga grejer har ju rusat så det är tight redan... när sen avtalen går ut så vetefan.
Vi räknar med en ytterligare höjning med cirka 15 000 per månad då.
Hur fan har folk råd, vi lär inte ha det.
:-(

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Motorburen ungdom, jävla människor !
Fick möte med en av dom i byn som ville skoja lite tydligen, 25 meter innan mötet så spyr bilen ut en kaskad av tät kolsvart rök som olämpligt nog stannade på min sida av vägen och drog ner sikten till 0 meter.
Vilken jävla nytta gjorde denna manöver eller kan det verkligen vara ett nöje att skapa en farlig situation.
Förbannade pucko !

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Ja... det är lite schablonmässigt... men... priserna!!
För helvete, jag fattar inte att folk har råd.
Hade de såna marginaler innan?
Vi har ränta och elpris bundet ännu lite till men övriga grejer har ju rusat så det är tight redan... när sen avtalen går ut så vetefan.
Vi räknar med en ytterligare höjning med cirka 15 000 per månad då.
Hur fan har folk råd, vi lär inte ha det.
:-(
Hörde på omvägar en historia om en som leasade två Polestar 2. En till sig och en till frun. Kostnaden hade gått upp till 20k i månaden för att hyra bilstackarna.

Tjugotusen som en vanlig tekniker på ett normalbetalande företag inom tillverkningsindustrin.

Kan han göra 500-550' på helåret kanske?
Minst två år kvar på kontraktet...

Sicken jäkla fälla att sitta i..

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Motorburen ungdom, jävla människor !
Fick möte med en av dom i byn som ville skoja lite tydligen, 25 meter innan mötet så spyr bilen ut en kaskad av tät kolsvart rök som olämpligt nog stannade på min sida av vägen och drog ner sikten till 0 meter.
Vilken jävla nytta gjorde denna manöver eller kan det verkligen vara ett nöje att skapa en farlig situation.
Förbannade pucko !
Tror inte du behöver oroa dig mer.
Däremot har nog "puckot" liiiiite att oroa sig över.
Har kanske redan parkerat för gott ?

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Tror inte du behöver oroa dig mer.
Däremot har nog "puckot" liiiiite att oroa sig över.
Har kanske redan parkerat för gott ?
Själv tror jag att idioten glatt kör vidare, har sett denna manöver tidigare på andra platser.
Det är helt enkelt en funktion som odjuren kan slå av och på.

Har just nu 16 grader i lägenheten och naturligtvis så späder de på ilskan än mer.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Spolarvätskeburk med spillolja och munstycke i avgasröret är väl en rimlig lösning för att ryka med? Kanske finns färdiga lösningar på Alibaba.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år