Idag är jag förbannad därför att...

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ska försöka köpa en resa till Skåne med Bus4you. Allt går bra till betalningen med kort till Klarna. Då begär Nordea att utom vanlig bekräftelse i bankdosan med kortet jag skall identifiera i vilka rutor det är en cykel i fotografiet.
Jag klickar för rutorna trycker på OK och får ett felmedelande.
Fy faen, startar om datorn, väljer vy.se köper bussbiljetten, slipper Klarna, allt bara rullar på , bekräftar med kortet i bankdosan min betalning, inga krav på captcha(?) och klart.
Går in på mailen och där finns två biljetter ! Dels den där Klarna var inblandad och som slutade med felmedelande, dels den från Vy.
FY FAEN FÖR KLARNA !
KLAR Negative Attitude!!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ska försöka köpa en resa till Skåne med Bus4you. Allt går bra till betalningen med kort till Klarna. Då begär Nordea att utom vanlig bekräftelse i bankdosan med kortet jag skall identifiera i vilka rutor det är en cykel i fotografiet.
Jag klickar för rutorna trycker på OK och får ett felmedelande.
Fy faen, startar om datorn, väljer vy.se köper bussbiljetten, slipper Klarna, allt bara rullar på , bekräftar med kortet i bankdosan min betalning, inga krav på captcha(?) och klart.
Går in på mailen och där finns två biljetter ! Dels den där Klarna var inblandad och som slutade med felmedelande, dels den från Vy.
FY FAEN FÖR KLARNA !
En cykel?

Det låter ju professionellt...
Tänk om någon skulle dra den för tant Hilda i bankluckan - "Skriv på här, legitimation tack, nu ska vi spela memory!"...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
En cykel?

Det låter ju professionellt...
Tänk om någon skulle dra den för tant Hilda i bankluckan - "Skriv på här, legitimation tack, nu ska vi spela memory!"...
Ja en cykel. Du har säkert råkat ut för det. Det dyker upp ett foto uppdelat i rutor och så ska man markera vilka rutor som innehåller foton på
cykel
eller
trafikljus
eller
broar
eller
båtar
osv.
Och så har man bevisat att man inte är en robot.......tror dom .
Den slutsats jag drar är att Nordea råkat ut för strul med Klarna.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja en cykel. Du har säkert råkat ut för det. Det dyker upp ett foto uppdelat i rutor och så ska man markera vilka rutor som innehåller foton på
cykel
eller
trafikljus
eller
broar
eller
båtar
osv.
Ja det har jag, vid registrering på något forum, just efter sekelskiftet. Men knappast i bankärenden.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
cykel
eller
trafikljus
eller
broar
eller
båtar
osv.

Ja, Capcha-bilder har ju (påstås det) förutom som login-säkerhet använts för att träna AI'n, vilket borde betyda att AI'n nu är rent femjävliga på att klicka i rutor med trafikljus.....

Vilket motverkar syftet...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja det har jag, vid registrering på något forum, just efter sekelskiftet. Men knappast i bankärenden.
Slutsatsen som jag drar är att Nordea råkat ut för bedrägerier med Klarna inblandat.
Inte heller jag har råkat ut för det någon gång förut.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Ja, Capcha-bilder har ju (påstås det) förutom som login-säkerhet använts för att träna AI'n, vilket borde betyda att AI'n nu är rent femjävliga på att klicka i rutor med trafikljus.....

Vilket motverkar syftet...
Lyckas man på första försöket är det kanske ett tecken på att man är AI och ska slängas ut? Jag behöver ofta tre försök för att komma igenom capcha, har tydligen inte samma uppfattning som dem om vad som ingår i begreppet väg.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Sätter ihop en Puch V3-motor och håller på att bli vansinning på hur stökigt det är att få växlarna att fungera som tänkt.
Blir ju förbannad!!

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
…folk inte verkar kunna läsa vilken plats de har blivit tilldelad på flygplanet. Tilldelning sker när du scannar boardingkort i gaten. Det sker inte när du ringer till kundtjänst eller väljer i appen.
Sätt dig på tilldelad plats vid embarkering, och efter ”boarding complete” kan du _kansle_ byta plats inom samma kabinklass.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Sätter ihop en Puch V3-motor och håller på att bli vansinning på hur stökigt det är att få växlarna att fungera som tänkt.
Blir ju förbannad!!
Pröva Sachs mopedmotorer från 50 till 80-tal. Ibland fick man ge upp och helt enkelt bara välja om man justera in växel 1-2 eller 2-3.
…folk inte verkar kunna läsa vilken plats de har blivit tilldelad på flygplanet. Tilldelning sker när du scannar boardingkort i gaten. Det sker inte när du ringer till kundtjänst eller väljer i appen.
Sätt dig på tilldelad plats vid embarkering, och efter ”boarding complete” kan du _kansle_ byta plats inom samma kabinklass.
Och när man påpekar att de sitter på ens plats så himlas, suckas och stönas det.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Får jag tror mitt (click-bait) facebook flöde verkar folk sätta i system att köpa billigaste biljetten och sedan sätta sig på dyrare platser och kräva att de måste sitta ihop med sitt barn, eller barnet behöver fönterplats eller vad tusan de nu hittar på. Gäller väl att stå på sig och inte vara rädd att kalla på personalen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Får jag tror mitt (click-bait) facebook flöde verkar folk sätta i system att köpa billigaste biljetten och sedan sätta sig på dyrare platser och kräva att de måste sitta ihop med sitt barn, eller barnet behöver fönterplats eller vad tusan de nu hittar på. Gäller väl att stå på sig och inte vara rädd att kalla på personalen.
Jag brukar vara sådär mysigt autistiskt kantig om sånt, och först be vänligt att de flyttar sig. Gnälls det misnkar vänligheten över gånger jag behöver be. Brukar försöka boka platser med lite extra benutrymme så det har hänt att jag fått platser ockuperade. De flesta flyttar sig faktiskt när man ber snällt första gången.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag brukar vara sådär mysigt autistiskt kantig om sånt, och först be vänligt att de flyttar sig. Gnälls det misnkar vänligheten över gånger jag behöver be

Jag också, oavsett vad jag har bokat för plats.
Om någon frågar snällt om jag kan tänka mig att byta är en helt annan sak.

Jag skiter egentligen fullständigt i om jag får en fönsterplats utan fönster, en mittplats i mittenraden av en widebody eller fönsterplats, nödutgång och extra benutrymme, bara jag får det tyst och lugnt.

Det är ändå alltid en plåga att flyga, speciellt allt annat än förstaklass/buisness, men det betalar jag inte för

EDIT: En gång såg jag en person flytta den där pappskylten på ryggstödet som skiljer boskapen från den lite finare boskapen, jag vet inte vad skillnaden är, en kaka till kaffet kanske?

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Jag brukar dock alltid få den platsen på planet som jag tilldelas vid incheckning dagen innan. Har aldrig fått ändrad plats efter att jag väl checkat in och fått ett säte tilldelat, men jag kanske haft tur?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jag brukar dock alltid få den platsen på planet som jag tilldelas vid incheckning dagen innan. Har aldrig fått ändrad plats efter att jag väl checkat in och fått ett säte tilldelat, men jag kanske haft tur?
Upplever samma sak. Dessutom var de flesta bolag på senaste långresan rätt duktiga på att be mig välja sittplats själv vid incheckningen online.

Undrar också hur det går till om tilldelningen sker när man scannar boardingkortet? Får man ett nytt boardingkort utskrivet med de nya platsuppgifterna då?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
PÅ väg hem från Qatar var det en kille som krävde att få sina tre (eller fyra) fruar flyttade så att han kunde hålla uppsikt över dom.
Blev en del höjda röster innan han tillslut förstod "Nej"...

Av alla problem jag kan tänka mig med att ha tre-fyra fruar så inte var en flygtur med på den listan. :3freak:lol

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
PÅ väg hem från Qatar var det en kille som krävde att få sina tre (eller fyra) fruar flyttade så att han kunde hålla uppsikt över dom.

Av alla problem jag kan tänka mig med att ha tre-fyra fruar så inte var en flygtur med på den listan. :3freak:lol
Hoppas att det är du och inte han som inte kommer ihåg om dom är tre eller fyra.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Är du säker på att han inte ville bli flyttad längre ifrån dom för att slippa tjattret?

Hade jag tre-fyra fruar skulle jag uppskatta att dom placerades brevid motorn, och jag i första klass...

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Upplever samma sak. Dessutom var de flesta bolag på senaste långresan rätt duktiga på att be mig välja sittplats själv vid incheckningen online.

Undrar också hur det går till om tilldelningen sker när man scannar boardingkortet? Får man ett nytt boardingkort utskrivet med de nya platsuppgifterna då?
Jag flyger en hel del och stolsbyte har endast skett en gång vad jag kan minnas. Då blinkade porten vid gaten rött när jag scannade boardingcard. Sen kom ett litet kvitto ut som jag var tvungen att ta för att porten skulle öppnas. Där stod det new seat 03F eller vad nu numret var.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år