Idag är jag förbannad därför att...

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Du är jobbigt smart, så mycket vet jag.
Den omständigheten behöver ju inte nödvändigtvis stå i vägen för att göra korkade grejer...
Vad har du nu gjort?
Klappa mitt ego, tack :yoparty

Det är det här med att hantera levande djur. Om man själv inte har en bra dag och märker att djuret inte har en bra dag så kanske man borde komma fram till att det blir dåligt att kombinera två dåliga istället för att tro det kommer bli skitbra :glömdet

Det hade varit bättre om jag haft en fungerande tvåhjuling idag.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Klappa mitt ego, tack :yoparty

Det är det här med att hantera levande djur. Om man själv inte har en bra dag och märker att djuret inte har en bra dag så kanske man borde komma fram till att det blir dåligt att kombinera två dåliga istället för att tro det kommer bli skitbra :glömdet

Det hade varit bättre om jag haft en fungerande tvåhjuling idag.
Varför frågade jag ens?

Varför funkar den inte?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Frågan gällde Foggy. Av hästar begriper jag inte mer än ett svin förstår av en silversked.
Vadå, cyklar han?
Helt säkert. Om natten. Utan lyse. När ingen ser.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Extra inbetalning utan att få ett diplom i handen, skulle komma senare sa snutan!
2400:- för +12 på 50sträcka, bra gjort för en gascaddy.

När jag infade föraren av bängbussen att de körde dubbdäck så blev svaret att bilen kördes på natten också och då är det minsann kallt. Keep that in mind ;)

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Extra inbetalning utan att få ett diplom i handen, skulle komma senare sa snutan!
2400:- för +12 på 50sträcka, bra gjort för en gascaddy.

När jag infade föraren av bängbussen att de körde dubbdäck så blev svaret att bilen kördes på natten också och då är det minsann kallt. Keep that in mind ;)
Tjejen har lyckats bli tagen för fortkörning två gånger den senaste månaden. Båda gångerna var överträdelsen mindre än 10km/h, men böter blev det ändå.
Förhoppningsvis har hon lärt sig något av det, men jag håller inte andan om man säger så....

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tjejen har lyckats bli tagen för fortkörning två gånger den senaste månaden. Båda gångerna var överträdelsen mindre än 10km/h, men böter blev det ändå.
Förhoppningsvis har hon lärt sig något av det, men jag håller inte andan om man säger så....
Lärdomen där är väl att, man är ju ändå kriminell och får böter, så det är lika bra att stå på ordentligt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Får hon en till kan det ju bli jobbigt

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Fick 720kr faktura från Trafikförsäkringsföreningen and still ticking....Kommer bli över 1000kr det kommer kosta mig.

Bakgrundshistorien:
Försäkringsbolaget Evoli drar varje månad bilförsäkringen från mitt betalkort. Efter att jag råkade ut för ett kortbedrägeri så spärrade banken mitt kort och skickade ut ett nytt kort med nya kortnummer.
Evoli skickade ut ett SMS nästa gång man försökte dra betalning för bilförsäkring att det misslyckades.
Jag kontaktade då Evoli kundtjänst som uppdaterade mina uppgifter, man sa att det kunde komma en till påminnelse innan systemet uppdaterades.
Natten efter så kom en till påminnelse men sen var det tyst och ingen mer påminnelse kom under dom två veckorna det var kvar innan försäkringen slutade gälla.

Idag när jag kontaktade kundtjänst fick jag efter 25 minuters väntande igång följande trevliga konversation.
1681920157902.png

Raderad medlem 51742

Guest
Fick 720kr faktura från Trafikförsäkringsföreningen and still ticking....Kommer bli över 1000kr det kommer kosta mig.

Bakgrundshistorien:
Försäkringsbolaget Evoli drar varje månad bilförsäkringen från mitt betalkort. Efter att jag råkade ut för ett kortbedrägeri så spärrade banken mitt kort och skickade ut ett nytt kort med nya kortnummer.
Evoli skickade ut ett SMS nästa gång man försökte dra betalning för bilförsäkring att det misslyckades.
Jag kontaktade då Evoli kundtjänst som uppdaterade mina uppgifter, man sa att det kunde komma en till påminnelse innan systemet uppdaterades.
Natten efter så kom en till påminnelse men sen var det tyst och ingen mer påminnelse kom under dom två veckorna det var kvar innan försäkringen slutade gälla.

Idag när jag kontaktade kundtjänst fick jag efter 25 minuters väntande igång följande trevliga konversation.
View attachment 483164
Verkar ju vara rena skojarföretaget, eller så ser vi här förklaringen till att de kan pressa priset.

Betalningar som dras automatiskt från kortet regelbundet är ett jävla gissel, även i vanliga fall. Man har ingen översikt över vilka sådana "abonnemang" som är igång och svårt att ha kontroll på dem. Behöva komma ihåg att låsa upp kortet för internetköp varje gång det skall dras, dragningar som sluta funka när man får nytt kort av banken för att det gamla går ut osv. Försöker alltid när det är möjligt begära årsvis e-faktura för försäkringspremier och det brukar gå, men känns som allt fler tjänster blir löpande månadsvis betalningar via kort.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Skaffa ett får som betar och sen kan du ju dryga ut kassan med att sälja 30 minuterspass till de med stora näsor.
Du ökar inkomsten SEX gånger om du med samma pris säljer 5 minuters pass !

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad är det för jävla firma som sköter kundkontakt genom sms?
Klart seriösklass 0. Det är ju som de som använder Messenger, eller ännu hellre en automatchatt, bara att från 90-talet....

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år