Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är väl inte så många av bilderna som går vidare till böter, även om kamerorna har blivit avsevärt bättre på senare tid.

För 20-25 år sedan lånade jag en bil för en idiotresa tur och retur göteborg, vi körde på natten för att slippa trafik.
När jag började närma mig göteborg vaknade min passagerare och jag sa "det är konstigt att det inte har börjat regna, det har blixtrat flera gånger senaste timmen, just då blixtrade det igen... Det var fartkameror...

Dom var inte så vanliga här uppe då, och jag var väl trött och seg i skallen så det inte kopplade heller, så jag hade aldrig lättat på gasen.

Inte en enda bild skickades till bilens ägare för identifiering lyckligtvis.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Jag hade bråttom hem från Tyskland för någon månad sedan. Ett jobb som drog ut på tiden och jag behövde hämta på dagis. Blev fotad två gånger på autobahn. Hade en hyrbil från Volvo On Demand.

Någon annan som blivit fotad i tredje riket med hyrbil? Fick ni några böter eller klarade ni er?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag hade bråttom hem från Tyskland för någon månad sedan. Ett jobb som drog ut på tiden och jag behövde hämta på dagis. Blev fotad två gånger på autobahn. Hade en hyrbil från Volvo On Demand.

Någon annan som blivit fotad i tredje riket med hyrbil? Fick ni några böter eller klarade ni er?
Jag blev fotad med åländsk plåt. Iofs tio år sedan. Gick bra. (Inte kommit något ännu iaf)

Iofs trodde danskjäveln i tullen att jag gjort den själv också så att...

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81

Tyvärr får du nog räkna med att få hem böterna.
I Tyskland är ju inte böterna jättehöga, men hyrbilsfirmorna är ju snabba att lägga å en hanteringsavgift.

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Inte så förbannad men kändes tarvligt.

På väg hem efter 23 dagen övertid, nåja men lite sliten iaf och på samma sträcka har jag hamnat i kö 2 dagar på raken bakom a-moppetraktorbil. Inget jag hetsar upp mig över men idag när jag utan kö hamnar bakom en övningskörare tänkte jag åtminstone köra om. Håller avstånd, fri sikt utan möte även om vi närmar oss en fartkamera. Går ut i vänsterfilen tidigt för att inte sniffa stötfångare o kasta mig förbi, lugnt gaspådrag för att passera fartk *BLIXT* ..så det gick ju bra. Fullföljde omkörningen i moderat tempo.

Några km senare håller jag på att bli baksmälld av en Landrange-någonting.

Toppenafton men helt klart nyfiken om jag kommer få något beundrarbrev, återkommer med det.
Blev fotad under omkörning för ett par veckor sedan, men har inte hört nåt. Jag har fått för mig att om det är två bilar på bilden (dvs du håller på med omkörningen) så kommer bilden inte rendera i någon bot. Finns även fall där man beslutat att viss fortkörning vid omkörning är ok, för man vill ju inte segdra en omkörning så man riskerar att stöta på mötande trafik efter en minut i fel fil. :) Jag är ganska övertygad om att du kommer klara dig, förutsatt att kameran fångade dig under omkörningen.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Hjälpte en kompis med en Harling Darlington eller va fan dom heter, och fick en femhunka för det, helt ok fast jag inte ville ha nåt.
När jag kom hem märkte jag att jag sumpat den :cpparty

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

För ett par år sedan blev jag fotad med egen bil i Tyskland, en gång på motorväg och en gång på landsväg. Fick aldrig några böter.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
En ytterligare aspekt är leasingbil som det är så i fordonsägarinfo är inte jag nämnd men räknar inte kallt på det, dock. Som antytt tidigare är jag inte till tusen på att komma undan, mest nyfiken ;)

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
En ytterligare aspekt är leasingbil som det är så i fordonsägarinfo är inte jag nämnd men räknar inte kallt på det, dock. Som antytt tidigare är jag inte till tusen på att komma undan, mest nyfiken ;)
I Tyskland ses väll fortkörning boten som att du betalat för att få köra fort..

Skälv ser jag det som så i alla fall, jag får ju ett kvitto på att jag betalat för att få köra fortare än dom andra lössen på vägen.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
I Tyskland ses väll fortkörning boten som att du betalat för att få köra fort..

Skälv ser jag det som så i alla fall, jag får ju ett kvitto på att jag betalat för att få köra fortare än dom andra lössen på vägen.
Hmmmm, om jag har två påställda fordon och nyttjar det ena så måste jag ju få köra dubbla hastigheten! :squid

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Ja nu är ju sommaren här o vad händer på sommaren? Jo saker växer som inte har växt sedan senhösten. Och vad växer inte över vintern o den kyliga tiden? Liten ledtråd, det är grönt?

Så vad är jag redan less på? Jo gräs, så gräsmattan är klippt för första gången för året, 2 dagar efter vinterdäck förbudet.

Dessutom är alla fönster putsade???

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ja nu är ju sommaren här o vad händer på sommaren? Jo saker växer som inte har växt sedan senhösten. Och vad växer inte över vintern o den kyliga tiden? Liten ledtråd, det är grönt?

Så vad är jag redan less på? Jo gräs, så gräsmattan är klippt för första gången för året, 2 dagar efter vinterdäck förbudet.

Skaffa ett får som betar och sen kan du ju dryga ut kassan med att sälja 30 minuterspass till de med stora näsor.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Äter de med stora näsor också gräs?
Om det är en ko du menar tror jag deras näsor kallas mule.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Ja ollon för gräs.

Jag har förvisso inte klipp, snön for precis här. Men det tar över precis ALLT. När den sista kackerlackan är död, då jävlar är planeten grön av villa sport. :mad:
Det växer i parkeringen, i sandlådan, varenda ett blomland, genom garagegolvet, altanen, stenläggningen, i brunnen, på vägen, över jävla allt växer det gräs!

Utom i gräsmattan, den är mest mossa...

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag lurar mig själv att jag är smart för att sen bevisa att jag är dum i huvudet.

Vad får en att tro man ska lyckas med något som helt uppenbart kommer gå åt helvete?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag lurar mig själv att jag är smart för att sen bevisa att jag är dum i huvudet.

Vad får en att tro man ska lyckas med något som helt uppenbart kommer gå åt helvete?
Du är jobbigt smart, så mycket vet jag.
Den omständigheten behöver ju inte nödvändigtvis stå i vägen för att göra korkade grejer...
Vad har du nu gjort?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...