Låter ju som DINA FÖRSÄKRINGAR unge fär samma upplevelse när man blir på körd o får svaret vi betalar inte dej, du får överklaga beslutet om du vill men det hjälper ej.Fick 720kr faktura från Trafikförsäkringsföreningen and still ticking....Kommer bli över 1000kr det kommer kosta mig.
Bakgrundshistorien:
Försäkringsbolaget Evoli drar varje månad bilförsäkringen från mitt betalkort. Efter att jag råkade ut för ett kortbedrägeri så spärrade banken mitt kort och skickade ut ett nytt kort med nya kortnummer.
Evoli skickade ut ett SMS nästa gång man försökte dra betalning för bilförsäkring att det misslyckades.
Jag kontaktade då Evoli kundtjänst som uppdaterade mina uppgifter, man sa att det kunde komma en till påminnelse innan systemet uppdaterades.
Natten efter så kom en till påminnelse men sen var det tyst och ingen mer påminnelse kom under dom två veckorna det var kvar innan försäkringen slutade gälla.
Idag när jag kontaktade kundtjänst fick jag efter 25 minuters väntande igång följande trevliga konversation.
View attachment 483164
Men hon hittar hem i alla fall ..? Alltid någotJag vet inte om jag ska vara i förbannad eller le tråden egentligen.
Nåja sambon hade lyckats låsa ut sig. Så hon kommer via jobbet och hämtar mina nycklar för att hon "skall hem och hämta en grej".
När hon kommer tillbaka med mina nycklar så visade det sig att hon inte tagit sina nycklar, utan låst in dom igen... För hon "skulle ju bara hämta en grej" ...-Vafan, dina nycklar kanske?
-"Du är ju hemma efter jobbet sen....."
Ibland undrar man om det visslar när det blåser där alltså....
Påminner om en kollega för några år sedan… de hade just köpt en ny bil med nyckellöst system, det räckte med att ha ett plastkort i fickan som bilen kände av så låstes bilen upp och det gick att starta.Jag vet inte om jag ska vara i förbannad eller le tråden egentligen.
Nåja sambon hade lyckats låsa ut sig. Så hon kommer via jobbet och hämtar mina nycklar för att hon "skall hem och hämta en grej".
När hon kommer tillbaka med mina nycklar så visade det sig att hon inte tagit sina nycklar, utan låst in dom igen... För hon "skulle ju bara hämta en grej" ...-Vafan, dina nycklar kanske?
Kan meddela tråden att jag fick hem böterna idag. 40 eur. Hyrbilsbolaget sålde ut mig.Jag hade bråttom hem från Tyskland för någon månad sedan. Ett jobb som drog ut på tiden och jag behövde hämta på dagis. Blev fotad två gånger på autobahn. Hade en hyrbil från Volvo On Demand.
Någon annan som blivit fotad i tredje riket med hyrbil? Fick ni några böter eller klarade ni er?
Det var så på många bilar. De gick att köra iväg utan nyckel och ingen varning. Många som gått på den niten.Påminner om en kollega för några år sedan… de hade just köpt en ny bil med nyckellöst system, det räckte med att ha ett plastkort i fickan som bilen kände av så låstes bilen upp och det gick att starta.
En kall morgon bad hans fru att han skulle gå ut och starta upp bilen för att få lite värme innan hon skulle iväg på nåt viktigt jobbmöte 30 mil bort.
Ja, ni kan tänka ut resten…
Kundj#vel ville skifta hjul och hade en specialare till låsBULT.
Ringde flera gånger innan gubb... svarade, "Haha, den hittar ni aldrig, den har jag satt fast under förarstolen med en gummisnodd"
Dems andra i kön var ju lagom glada
Du klarar dig bara med svenskreggad bil - övriga Eu går på ägaransvar och där är hyrbilsföretagen noga med att ha koll på vem som hyr/kör. Påminner om en resa i Kina där vi drog på oss mängder med fortkörningar - föraren kunde inte identifieras så Kina-kontoret tog smällen, chefen där hoppade jäfota av ilska, men det blev andra rutiner efter det med bla förarloggbok.Kan meddela tråden att jag fick hem böterna idag. 40 eur. Hyrbilsbolaget sålde ut mig.
Får se om jag klarar mig med en böteslapp eller om det kommer en till.
Dags byta lås ! Till ett lås där du och sambon behöver nycklarna för att kunna låsa.Jag vet inte om jag ska vara i förbannad eller le tråden egentligen.
Nja de säljs fortfarande, och är vanliga i Finland.Dags byta lås ! Till ett lås där du och sambon behöver nycklarna för att kunna låsa.
Det lås ni har borde vara över 30 år gammalt.
För minst så länge sedan är det sedan den typen försvann för mig. Rätt ?
Eller köpt på "rea" ?
Vet du något land där det är bättre vara bedragare / kriminell än just Sverige ?Idag är jag förbannad därför att jag lagt ut hojen till salu på skoj.
Mycket intresse trots att ingen nappat än.
MEN Ganska precis hälften av de som hör av sig är bedragare av någon form.
Vad satan är det för fel på folk?
Det borde gå att plocka internetaccessen av folk som ägnar sig åt sånt där.Vet du något land där det är bättre vara bedragare / kriminell än just Sverige ?
Be dom ta ett foto av körkortet och skicka som MMS.
Det gjorde han som köpte min Sprint RS för att visa att han var seriös.
Mycket snabbare plocka luftaccessen av dom. I Kenya 1977 när jag var där var rån "a hanging offence" och allmänheten tvekade inte ingripa. För dom hade polisens/politikernas support.Det borde gå att plocka internetaccessen av folk som ägnar sig åt sånt där.
En stor del av problemet är väl tyvärr idioter som går på skiten. De skulle väl ge upp om det inte gick att göra stålar på det kan man tycka.
Ja fast det förutsätter ju fysisk kontakt.Mycket snabbare plocka luftaccessen av dom. I Kenya 1977 när jag var där var rån "a hanging offence" och allmämheten tvekade inte ingripa. För dom hade polisens/politikernas support.
Vid ett rån av en juvelerarbutik i Nairobi var en av rånarna död när polisen kom till platsen.
Allmänheten hade ingripit när dom kom ut ur butiken. Den andre rånaren dog i polisbilen på väg till polisstationen.
I Kenya skickade man inte kriminella till sjukhus. Och lade pengar på sjukhusvård.
Kriminella togs oavsett skick till polisstation.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|