steffe
"Mannen som talar med whisky"
Som lite tröst och förströelse i väntan på att gayfånen ska rätta till problemet?Skaka den lite då
Som lite tröst och förströelse i väntan på att gayfånen ska rätta till problemet?Skaka den lite då
Borra?Genomfört men ingen skillnad. Stör ju bara när jag tittar på luren, inte när jag lyssnar så.....
Greta är inget att bry sig om.Ja men Greta säger ju att det är varmt som satan o jorden går under i värmen..
Genomfört men ingen skillnad. Stör ju bara när jag tittar på luren, inte när jag lyssnar så.....
Greta är inget att bry sig om.
Fråga vilken kommunalpolitiker som helst ifall kommunens byggplaner påverkas av klimatförändringar i framtiden.
Ja precis. Greta säger mest ”lyssna på forskningen” och det brukar ju rent allmänt vara klokt.
Men precis all samhällsplanering påverkas nu av klimatförändringarna och det innebär bla fördyringar och förseningar inom många områden.
Titta även på vem som finansierar forskningen.Ja precis. Greta säger mest ”lyssna på forskningen” och det brukar ju rent allmänt vara klokt.
Men precis all samhällsplanering påverkas nu av klimatförändringarna och det innebär bla fördyringar och förseningar inom många områden.
Japp, går att välja/välja bort i iTunes, eller Finder som det heter nu.Kolla om du har aktiverat nån automatisk synkning av bildmaterial…
Att byggandet blir dyrare är ju inget konstigt. Den kostnadsexplosionen kom ju som ett brev på posten när regeringen (s) Person Ringholm på slutet av 1990-talet beställde av Nämnden för konsumentprisindex en ny beräkning av KPI som tog hänsyn till statsfinanserna (dvs stigande priser skulle inte synas lika mycket i KPI) och bland lösningarna var att bostäder gick från nått man köpte (för att bo i) till något man köpte för att tjäna pengar på "investera" som aktier.Ja precis. Greta säger mest ”lyssna på forskningen” och det brukar ju rent allmänt vara klokt.
För oss som bor här i stan märks det inte.Såvitt jag vet så tillhör Göteborg de kommuner som kraftigast anpassar sina planer efter det förändrade klimatet. Förutom de uppenbara Karlstad, Älvsbyn, Trollhättan osv. Ökad nederbörd och kraftigare variationer i vattenstånd, fler skogsbränder osv.
Minns Gjerdrum...För oss som bor här i stan märks det inte.
Man bygger / försöker bygga på marken längs älven.
För det är Gbg's finaste mark (=den mark som med inköpspris + räntor är högst värderad i bokföringen) när det i själva verket är gyttja och dy.
Redan när de byggde Göteborgsoperan nere vid älven reagerade jag över placeringen.
När man försökte bebygga gamla Frihamnen (en Pir i älven) svarde byggbolagen med att dom vill ha marken gratis för att bygga på den marken. För riskabelt.
Och det gick nu inte så nu är det tydligen kommunala bostadsbolag som ska bygga på Piren. Helt sjukt.
Minns Gjerdrum...
Kanske minns jag det extra väl då brodern bor några km därifrån och hjälpte till som volontär.Var det där någon Norsk bonde schaktade lite och det slutade med att halva bergssidan hamnade i fjorden?
EDIT: Nej det var i Rissa, Gjerdrum var så nyligt att jag inte ens kom att tänka på det.
Bestrid, be om detaljerad redovisning om exakt hur pengarna avser användas och begär vid behov att få göra kontrollbesök för att se så att leveransen utförs tillfredsställande.Skattemyndigheten har tydligen bestämt att jag är höginkomsttagare och skickat en fet faktura på kvarskatt.
Ja, de kan ju gått ersätta hela riksdagen med en motivationsposter på en arg mig med texten "Ge fan!".Bestrid, be om detaljerad redovisning om exakt hur pengarna avser användas och begär vid behov att få göra kontrollbesök för att se så att leveransen utförs tillfredsställande.
Du har ju uppenbarligen tjänat mer än de trodde, så …grattis?!Skattemyndigheten har tydligen bestämt att jag är höginkomsttagare och skickat en fet faktura på kvarskatt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|