Idag är jag förbannad därför att...

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
En tjej på gymet med gråten i halsen förklarade att hennes mobil var borta efter att hon använt i stort sett varenda maskin i nån timme.
Hon måste bara hitta den, hennes liv hängde på det.

Avbröt min egen träning och hjälpte henne leta "överallt" ett bra tag.
- Har du tittat på muggen, om du nu varit där, frågade jag.
- Jag ska kolla, svarade hon och pep iväg.

Tre minuter senare kom hon ut därifrån och sa rodnande: " oj, jag hade den i bakfickan hela tiden"

Självklart var det jag hållit på med innan, upptaget.

Fruntimmer.....:smasha
Nästa gång börjar du med att klappa henne på...ja du vet. ?
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
En tjej på gymet med gråten i halsen förklarade att hennes mobil var borta efter att hon använt i stort sett varenda maskin i nån timme.
Hon måste bara hitta den, hennes liv hängde på det.

Avbröt min egen träning och hjälpte henne leta "överallt" ett bra tag.
- Har du tittat på muggen, om du nu varit där, frågade jag.
- Jag ska kolla, svarade hon och pep iväg.

Tre minuter senare kom hon ut därifrån och sa rodnande: " oj, jag hade den i bakfickan hela tiden"

Självklart var det jag hållit på med innan, upptaget.

Fruntimmer.....:smasha
Var hon fet iom att hon måsta ha haft löst sittande träningskläder?
Smala brukar ju ha tights och då bör du ju ha sett fånen när du spanade på hennes rumpa!
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Förbannad på åskan det small till så innfn att rutor skakade o det blev kolsvart hos alla grannar.

Stog i garaget o svetsade märkte just inget mer än den enorma smällen solcell anläggningngen har ju åskskyd o går in på ofgridd om strömmen försvinner.

Men efter ett tag så börjar ena jordfels brytare bråka i garaget o dör sotdöden. Så den får jag nog byta efter att ha kopplat ur den för att se vad som har hänt I morgon.

Att inte en fredag kan vara rogivande.

Visserligen ser det fortfarande svart ut hos grannarna men hos mej är det ström i huset iallafall.

Men förbannad är jag.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Förbannad på fysikens lagar. Förbanna allt skit har trillat idag. Vad i helvete ska vi med gravitation till egentligen?
Headsetet trillade i vasken, allt skit som var travat på trappräcket for ned i källaren och tvättkorgsjäveln jagade mig ur hallen. I could go on...

Varför i helvete är det viktigare att fysiska objekt har tröghet än att jag får vara lycklig?


Jävla ollon.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Förbannad på åskan det small till så innfn att rutor skakade o det blev kolsvart hos alla grannar.

Stog i garaget o svetsade märkte just inget mer än den enorma smällen solcell anläggningngen har ju åskskyd o går in på ofgridd om strömmen försvinner.

Men efter ett tag så börjar ena jordfels brytare bråka i garaget o dör sotdöden. Så den får jag nog byta efter att ha kopplat ur den för att se vad som har hänt I morgon.

Att inte en fredag kan vara rogivande.

Visserligen ser det fortfarande svart ut hos grannarna men hos mej är det ström i huset iallafall.

Men förbannad är jag.
Det verkar ha varit lite hetsigt i dina trakter idag :) 1691175453738.png
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ibland undrar man ju varför folk ens lägger ut saker till salu. Hörde av mig på en annons om en gammal skruttig hoj som var tänkt åt tjejen att övningsköra på, en liten nätt sak som passar hennes kortväxta figur samt med lite småfix och rätt skabbigt utseende. Perfekt som slit-och-släng-hoj som man inte blir ledsen över att ha tappat ett par gånger. Dock en alldeles för hög prislapp sett till vad det var för något (annonsen har legat ute i över en månad så jag tror inte att jag är ensam om att anse att den ligger för högt i pris), så jag hörde av mig till säljaren och meddelade att jag var intresserad men med tanke på hojens allmänt trötta utseende och diverse fixbehov så skulle det krävas en prisjustering för att det skulle vara något för mig. Säljaren var nog lite fredagsstursk och/eller inte i särskilt stort behov av att få sålt den för jag fick svaret "tror du är tröttare än hojen, kom och kolla om du är intresserad"... :dummer Jag är inte överdrivet sugen på att köra tre timmar enkel väg för att konstatera vad som redan syns lång väg på de halvkassa bilder som säljaren lagt upp, bara för att höra att priset är fast och att jag kan köra hem tomhänt om jag inte vill betala. Då vill jag veta på förhand vilken prislapp som kan bli aktuell för att därefter ta ställning till om det alls är värt att åka. Det tycker jag inte är orimligt, och jag hade heller inte haft några problem med om säljaren hade sagt "tack för intresset men priset är fast". Fint, då vet jag. Ha en bra dag och lycka till med försäljningen. Men istället ska idioten hålla på och muppa sig och komma med attityd och personangrepp ur tomma intet?? :va Hoppas inte att kioskmongot var i behov av snabba pengar för jag förklarade för honom i klara ordalag varför han var snett på det och bad honom vänligt men bestämt att dra åt helvete, det finns gott om andra hojar att köpa så jag besparar mig hellre omaket att ha med sådana drygpellar att göra. Tro fan att man är bitter när världen kryllar av dylika kötthuven som beter sig onödigt otrevligt... :huvet
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ibland undrar man ju varför folk ens lägger ut saker till salu. Hörde av mig på en annons om en gammal skruttig hoj som var tänkt åt tjejen att övningsköra på, en liten nätt sak som passar hennes kortväxta figur samt med lite småfix och rätt skabbigt utseende. Perfekt som slit-och-släng-hoj som man inte blir ledsen över att ha tappat ett par gånger. Dock en alldeles för hög prislapp sett till vad det var för något (annonsen har legat ute i över en månad så jag tror inte att jag är ensam om att anse att den ligger för högt i pris), så jag hörde av mig till säljaren och meddelade att jag var intresserad men med tanke på hojens allmänt trötta utseende och diverse fixbehov så skulle det krävas en prisjustering för att det skulle vara något för mig. Säljaren var nog lite fredagsstursk och/eller inte i särskilt stort behov av att få sålt den för jag fick svaret "tror du är tröttare än hojen, kom och kolla om du är intresserad"... :dummer Jag är inte överdrivet sugen på att köra tre timmar enkel väg för att konstatera vad som redan syns lång väg på de halvkassa bilder som säljaren lagt upp, bara för att höra att priset är fast och att jag kan köra hem tomhänt om jag inte vill betala. Då vill jag veta på förhand vilken prislapp som kan bli aktuell för att därefter ta ställning till om det alls är värt att åka. Det tycker jag inte är orimligt, och jag hade heller inte haft några problem med om säljaren hade sagt "tack för intresset men priset är fast". Fint, då vet jag. Ha en bra dag och lycka till med försäljningen. Men istället ska idioten hålla på och muppa sig och komma med attityd och personangrepp ur tomma intet?? :va Hoppas inte att kioskmongot var i behov av snabba pengar för jag förklarade för honom i klara ordalag varför han var snett på det och bad honom vänligt men bestämt att dra åt helvete, det finns gott om andra hojar att köpa så jag besparar mig hellre omaket att ha med sådana drygpellar att göra. Tro fan att man är bitter när världen kryllar av dylika kötthuven som beter sig onödigt otrevligt... :huvet
Ja det är onekligen ett mörker att göra affärer.
Jag har istället problem med en säljare som inte svarar.
Nåväl, är lite fel skick på den hojen ändå. :/

Trist dock.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Jag har istället problem med en säljare som inte svarar.

Trist dock.
Standardbeteende på Blocket - antagligen är de sura för att de sålt till för lågt pris och vill ta hämnd på alla presumtiva köpare som ringer "försent"
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Standardbeteende på Blocket - antagligen är de sura för att de sålt till för lågt pris och vill ta hämnd på alla presumtiva köpare som ringer "försent"
Inget telefonnummer, så skickat meddelande och frågat efter pris då det inte framgår.
Nåja, tydligen inte intressant.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top