Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Va fan när jag var liten o gick i skolan fick vi fanimej gå 4 km varsig det var 2 meter snö eller ösregn, nu blev jag förbannad öved dagen ungdomar. ?

Jag tror 4km enkel var gränsen för att få skolskjuts?
Mina kusiner hade exakt hundra meter för lite för att få skolskjuts, men andra barn lite längre bort fick.
Skolbusschauffören var dock inte omänsklig utan plockade upp dom också...
Tills någon fitta anmälde honom för det.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag tror 4km enkel var gränsen för att få skolskjuts?
Mina kusiner hade exakt hundra meter för lite för att få skolskjuts, men andra barn lite längre bort fick.
Skolbusschauffören var dock inte omänsklig utan plockade upp dom också...
Tills någon fitta anmälde honom för det.
Stämmer bra 4 km är gränsen o vi hade 4034 meter till ingången till skolområdet.

Våran mycket ilska mor mätte upp sträckan med måttband?
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Booking är skyldig mig över 20000kr då man säger sig "Bytt affärssystem och fått problem hos 3e part att göra utbetalningar."
Dom skulle gjort utbetalningar den 24e och pengarna skulle kommit den 27e men så blev det inte. :mad:

Dom gjorde så här för två år sedan också.

Har bytt till Airbnb nu.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Skulle parkera på torget i Skövde idag o går till automaten..

Skanna qr kod? hur då min mobil skannar inga qr koder, den är så gammal att qr inte fanns.

Blippa? vadå blippa vad fan är blippa? En kontrollant för sökte förklara blippning.

Så jag tog en hundring o försökte blippa mot någon metall fyrkant men inte fan drog den några pengar från hundringen..

Kontolanten sa kreditkortet? jag har inget kredit kort varför skall jag ha ett kredit kort jag betalar kontant jag har fan inga skulder svarade jag.

Så jag la en hundralapp på instrumentpanelen stängde dörren låste o gick. Kontrollanten tittade en stund efter mej..

Kom tillbaka efter en timme på hifipunkten o se ingen lapp om obetald parkering, hundralappen var ju väl synlig o kontrollanten så ju när jag la den där.

Så tydligen funkar en 100dring på instrumentpanelen i Skövde som p lapp.

Men jag blev sjukt iriterad på ett automat kräk som inte tar kort. Inte kreditkort.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Skulle parkera på torget i Skövde idag o går till automaten..

Skanna qr kod? hur då min mobil skannar inga qr koder, den är så gammal att qr inte fanns.

Blippa? vadå blippa vad fan är blippa? En kontrollant för sökte förklara blippning.

Så jag tog en hundring o försökte blippa mot någon metall fyrkant men inte fan drog den några pengar från hundringen..

Kontolanten sa kreditkortet? jag har inget kredit kort varför skall jag ha ett kredit kort jag betalar kontant jag har fan inga skulder svarade jag.

Så jag la en hundralapp på instrumentpanelen stängde dörren låste o gick. Kontrollanten tittade en stund efter mej..

Kom tillbaka efter en timme på hifipunkten o se ingen lapp om obetald parkering, hundralappen var ju väl synlig o kontrollanten så ju när jag la den där.

Så tydligen funkar en 100dring på instrumentpanelen i Skövde som p lapp.

Men jag blev sjukt iriterad på ett automat kräk som inte tar kort. Inte kreditkort.
Va? :va
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
lyckades inte riktigt klura ut hurvida den tog kort eller inte, och hurvida du är så 1956 att du på riktigt inte har något. Men jag är trött i huvudet, det kan vara det.
Automaten tog bara det som kallas blipp som jag inte har eller vet hur det funkar..

1966 10 år fel annars var det året ett väldigt bra år sägs det?
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Automaten tog bara det som kallas blipp som jag inte har eller vet hur det funkar..

1966 10 år fel annars var det året ett väldigt bra år sägs det?
"Blipp" är kontantlös betalning genom NFC, det har väl ändå alla debetkort de senaste 5 åren åtminstone, knappast bara kreditkort.
Sedan att diverse löst ofta kallar alla bankkort för "kreditkort" i folkmun är väl en annan sak.

Siddu, samma årsmodell som min gamle far. :näsblod
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
"Blipp" är kontantlös betalning genom NFC, det har väl ändå alla debetkort de senaste 5 åren åtminstone, knappast bara kreditkort.
Sedan att diverse löst ofta kallar alla bankkort för "kreditkort" i folkmun är väl en annan sak.

Siddu, samma årsmodell som min gamle far. :näsblod
Gammal ??
 

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
En tjej på gymet med gråten i halsen förklarade att hennes mobil var borta efter att hon använt i stort sett varenda maskin i nån timme.
Hon måste bara hitta den, hennes liv hängde på det.

Avbröt min egen träning och hjälpte henne leta "överallt" ett bra tag.
- Har du tittat på muggen, om du nu varit där, frågade jag.
- Jag ska kolla, svarade hon och pep iväg.

Tre minuter senare kom hon ut därifrån och sa rodnande: " oj, jag hade den i bakfickan hela tiden"

Självklart var det jag hållit på med innan, upptaget.

Fruntimmer.....:smasha
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top