Jacka gallerdurken eller rättare sagt ta ett plattjärn och jacka och dra till i framkant och mycket mer vikt påNä, det här sket sig.
View attachment 487230
Det är för fjuttigt. Det behöver dimensioneras upp för att inte bara guppa omkring.Jacka gallerdurken eller rättare sagt ta ett plattjärn och jacka och dra till i framkant och mycket mer vikt på
Byggde en liknande storlek till en kompis men fick vikta upp den rejält. Ca 100 kg om jag inte missminner mig. Men visst större är bättre.Det är för fjuttigt. Det behöver dimensioneras upp för att inte bara guppa omkring.
Sånt här for mig att undra hur svårt det är att lägga till straffavgifter för företaget om de missar deadlines eller bryter mot punkter i avtalet som privatperson? Företag har ju det i avtal hela tiden då det kan ju inte vara omöjligt.
En avgift på 10000 per dag som arbetet inte är avslutat efter stipulerat datum för att det ska vara klart låter ju helt rationellt.
Jaoh, du borde ju ta betalt för lagring av container och ställning.Det som är intressant är ställningshyran o kontainerhyran per dygn.
Nä, det här sket sig.
View attachment 487230
Nu var det inte jag som byter tak.Jaoh, du borde ju ta betalt för lagring av container och ställning.
Jo men jag menade att om de har ställt upp skit på din mark och inte jobbar borde det ju räknas som lagring, och då det är din mark och du vill använda den till annat borde ju en lagringsavgift för tiden skiten står och är ivägen utan att arbete utförs vara på sin plats.Nu var det inte jag som byter tak.
Men om man säger 1 vecka blir det lite skillnad på hyran av ställning. Har ju sett flera bekanta byta tak med företag o hamnat på 200k+ för något som utan tvekan borde hamna under 100k.
Hjälpte till med ett villa tak till en arbets kamrat det slutade på 80k 4 dagars jobb.
Inte riktigt map om man kommit överens om en tidplan/datum för färdigställande.Jo men jag menade att om de har ställt upp skit på din mark och inte jobbar borde det ju räknas som lagring, och då det är din mark och du vill använda den till annat borde ju en lagringsavgift för tiden skiten står och är ivägen utan att arbete utförs vara på sin plats.
Menar du HEB då? En HEB400 på en meter ser ut att kosta som att köpa en vägsladd från Kina...H 300-450 balk med H som det skrivs. Gjut överdelen full med betong då river det
Man brukar kunna hitta en bit när någon river en lokal, eller på en skrot återvinning för kg pris.. Man får hålla ögonen öppna.Menar du HEB då? En HEB400 på en meter ser ut att kosta som att köpa en vägsladd från Kina...
Sånt här for mig att undra hur svårt det är att lägga till straffavgifter för företaget om de missar deadlines eller bryter mot punkter i avtalet som privatperson? Företag har ju det i avtal hela tiden då det kan ju inte vara omöjligt.
En avgift på 10000 per dag som arbetet inte är avslutat efter stipulerat datum för att det ska vara klart låter ju helt rationellt.
Tveksamt om strängare i Sverige.Pantad är bara förnamnet. Om man precis blivit dömd för ett brott och sen några timmar senare gör det igen bör det inte bli ett hårdare straff då? Nu fick hon några kronor i böter som nyttiga idioter säkerligen swishar henne flera gånger om så hon tjänar på det. View attachment 487226
Var bor du?Menar du HEB då? En HEB400 på en meter ser ut att kosta som att köpa en vägsladd från Kina...
Tveksamt om strängare i Sverige.
Det kan ha ändrats men läste för kanske 20 år sedan om en man som tagits 50 gånger för rattfylleri. Hade straffet ökats på så hade det inte varit möjligt att hinna med 50 ggr.
Utanför Enköping åt Bålstahållet.Var bor du?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|