Idag är jag förbannad därför att...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tveksamt om strängare i Sverige.
Det kan ha ändrats men läste för kanske 20 år sedan om en man som tagits 50 gånger för rattfylleri. Hade straffet ökats på så hade det inte varit möjligt att hinna med 50 ggr.

Jamen den svenska rättsprincipen funkar ju så, återfallsförbrytare får ju rabatt.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Kanske ett mail till Bauhaus centralt om att dom fan måste märka upp gångarna/hyllorna skulle hjälpa?

Det skulle ju kanske öka deras försäljning om folk hittade det dom sökte?
I Örebro är gångarna uppmärkta, men lagersaldot som presenteras på hemsidan stämmer sällan. En gång var jag in och frågade varför hyllan var tom, trots att hemsidan säger att varan skulle finnas och att lagersaldot var uppdaterat för bara ett par minuter sedan. Jag fick då veta att det bara betyder att databasen uppdaterats vid den angivna tidpunkten, inte att någon uppdaterat det faktiska saldot.

Jag har successivt gått över till att handla på andra ställen som har bättre koll på prylarna, även om det ibland innebär att det blir dyrare. Min tid är också värd en del.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
I Örebro är gångarna uppmärkta, men lagersaldot som presenteras på hemsidan stämmer sällan. En gång var jag in och frågade varför hyllan var tom, trots att hemsidan säger att varan skulle finnas och att lagersaldot var uppdaterat för bara ett par minuter sedan. Jag fick då veta att det bara betyder att databasen uppdaterats vid den angivna tidpunkten, inte att någon uppdaterat det faktiska saldot.

Jag har successivt gått över till att handla på andra ställen som har bättre koll på prylarna, även om det ibland innebär att det blir dyrare. Min tid är också värd en del.
Därför är Hornbach första alternativet för mig även om Bauhaus är närmare.
 
Last edited:

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
Idag är jag förbannad för att grannkärringen ovanför mig har kommit hem igen efter sex veckors bortavaro, med sin jävla hysteriska hund som skäller konstant.

Ge mig ett hus på landet :5sure
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
IMG_0845.jpeg
Att folk inte kan ge fan i andras prylar. Satte på den lilla vingen och ankan på tösens Atraktor igår. Hon åker in till en kompis i byn och 1 timme senare är den stulen. Har beställt en ny och en liten GPSpuck att stoppa i ankan plus att jag ska märka den med DNA och UVpenna. Visst den kostade 20 kronor men det spelar fan ingen roll.
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
A-traktorer vars piloter inte framför dessa där de ska vara, på åkern.
Man blir förbannad.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nä Atraktorer ska inte framföras på åkrar! Nu har dottern en för vi bor på landet och ska kunna ta sig till tåget 4 km bort eller in till sina kompisar 5 km bort. Hon är inte ute och buskör. Buskörandet är ett jävla okynne
5km är väl ändå ett solklart cykelläge? :va
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag föredrar att ungdomarna kör A-traktor än hittar på annat jävelskap. I byn jag bor utanför finns det en 15-16-årig tjej som inte har nån A-traktor och hon sitter häktad för mord på en taxichaufför.
Hade varit mycket bättre med en A-traktor.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag föredrar att ungdomarna kör A-traktor än hittar på annat jävelskap. I byn jag bor utanför finns det en 15-16-årig tjej som inte har nån A-traktor och hon sitter häktad för mord på en taxichaufför.
Hade varit mycket bättre med en A-traktor.
Helt klart.
Men det känns ju inte helt som att de två nödvändigtvis korrelerar mot varandra.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Nä Atraktorer ska inte framföras på åkrar! Nu har dottern en för vi bor på landet och ska kunna ta sig till tåget 4 km bort eller in till sina kompisar 5 km bort. Hon är inte ute och buskör. Buskörandet är ett jävla okynne
Va fan när jag var liten o gick i skolan fick vi fanimej gå 4 km varsig det var 2 meter snö eller ösregn, nu blev jag förbannad öved dagen ungdomar. ?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Sålde en bil jävel som funkade ville ha skrot priset.. 4000 Kan vi betala den 25?

Vafan mutter mutter jaja betala den 25.den 27 kommer det 2000 på swich o en ursäkt att dem inte har råd med mer denna månaden, skall man ens ha en bil jävel då?
 

paltskallen

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Luleå
Hoj
KTM 400 exc -04
Va fan när jag var liten o gick i skolan fick vi fanimej gå 4 km varsig det var 2 meter snö eller ösregn, nu blev jag förbannad öved dagen ungdomar.
Ja precis, i -30, snöstorm, barfota och vargarna hängandes i nacken under dom 2 milen man gick till skolan, nu blev jag också irriterad över hur bortklemade dagens ungdomar är
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Sålde en bil jävel som funkade ville ha skrot priset.. 4000 Kan vi betala den 25?

Vafan mutter mutter jaja betala den 25.den 27 kommer det 2000 på swich o en ursäkt att dem inte har råd med mer denna månaden, skall man ens ha en bil jävel då?
Släppte du bilen med ägarbyte genomfört utan köpeskillingen på kontot? ?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top