En rak och en blåslampa?Att det ska vara så jäkla svårt att få tag på en 90-gradig låsringstång som har 50mm käftar.
Visst, hade jag haft lite mer förutseende så hade jag beställt en tidigare, men nu står bilen med bromsoket av och en låsring 45mm ner som inte går att få loss.
Körförbud på fredag och bokad besiktningstid på torsdag morgon.
Fan.
Som grädde på moset är det sista semesterveckan på gång.
Röva.
Det påstår jag är stört omöjligt.Den tar du med 2 skruvmejslar.
Pilla in den ena i ett av hålen o den andra bakom ringen sedan jobbar du som när man lägger på eller av ett däck med Däck järn. Går jätte bra..
Finns det tänger som skulle funka? Dvs har du hittat någon? Om inte Moddlarens metod funkar så låter det som tight med utrymme och då undrar jag om tångens käftar ryms i håletDet påstår jag är stört omöjligt.
Det finns inte plats för något annat än en väldigt smal och lång tång.
Är en läckande O-ring på utgående axel till parkeringsbromsen och funderar på att slänga på lite packningsmassa utifrån istället.
Enda gången som den läcker är när man vickar på själva handbromsarmen som sitter på oket, vilket jag förhoppningsvis kan klara mig utan att göra. Men så var det ju det där med besiktningen...
Finns det tänger som skulle funka? Dvs har du hittat någon? Om inte Moddlarens metod funkar så låter det som tight med utrymme och då undrar jag om tångens käftar ryms i hålet
Syl i varje hål, något hårt gärna med gummi på emellan dem, så har du en hemmagjord nypa.View attachment 487168
Där är det enda som verkar fungera.
View attachment 487169
Det är tight med plats.
Att få in två skruvmejslar är stört omöjligt, med tanke på hur små hålen är och vilken liten yta man har att arbeta med.
Men å andra sidan. Bromsarna har gått 17500 mil nu, på fabriksbeläggen, så kanske inte ska klaga ihjäl mig heller. Har fortfarande 1cm kvar, så med lite flax kanske det blir 20000 mil innan byte...
View attachment 487168
View attachment 487169
Det är tight med plats.
Att få in två skruvmejslar är stört omöjligt, med tanke på hur små hålen är och vilken liten yta man har att arbeta med.
Men å andra sidan. Bromsarna har gått 17500 mil nu, på fabriksbeläggen, så kanske inte ska klaga ihjäl mig heller. Har fortfarande 1cm kvar, så med lite flax kanske det blir 20000 mil innan byte...
Hmmm, jag ser problemetView attachment 487168
View attachment 487169
Det är tight med plats.
Jag blir inte förvånad tyvärr. Är det större större bolag vi pratar om med arbete globalt eller Nordenstora?Vi skulle byta tak på kåken i sommar, jag ville göra det själv, men fick inte, för det skulle ju låsa upp oss hela sommaren... Så, beslutet blev att ta in en firma som skulle göra det, så vi begärde in offerter och började processen i våras. En firma blev förbannad för att dom inte fick nyckel till vårt hus, det hade dom rätt till ansåg dom Men till slut valde vi en stor och etablerad firma, och började konkretisera jobbet. Taket skulle vara klart till 7 juli, containrarna skulle bara stå på vår uppfart i 2 dagar och dom skulle lämna plats så att vi hade tillgång till garaget i huset bla bla bla.
27 juni byggdes ställningen och dom ställde hit containrarna så att vi inte ens fick ut barnvagnen ur huset. Dom tryckte också hål i asfalten på uppfarten lite här och var. Efter någon dag fylldes vår gräsmatta med pallar med material också. Så altan och balkong är barrikaderade med byggställningar och gräsmattan med material. Det enda som saknas är byggjobbare. Det fanns dock gott om kryptiska ursäkter för att dom inte kunde börja.
17 juli, 10 dagar efter att dom skulle vara klara började dom. Helt utan förvarning så gick det plötsligt runt folk på vår tomt och började klättra på huset. Vi blev också lovade att vårt team enbart skulle jobba med vårt hus när dom väl hade börjat, för att få snabb framdrift. Joråsåatt, 18 juli var dom iväg på något annat jobb, utan att vi blev informerade, vi fick ringa och fråga var fan dom var.
Men sen var dom här några dagar, och slog bland annat ner en övervakningskamera utan att säga något, pysslade lite med taket och fikade i våra barnmöbler på altanen. Sen försvann dom igen, eftersom någon hade missat att få hit vår nya takplåt, det är ju semestertider. Den kommer troligen i slutet av den här veckan, så till månadsskiftet kanske dom är klara. Så 2v blir i praktiken 6v och vi bor i någon slags husarrest där vi inte kan använda någon del av vår tomt Och till och från springer det runt polska byggjobbare här, som vi inte kan kommunicera med. En av dom kan några enstaka ord engelska. Bara att ta sig ut från huset är en utmaning, eftersom det slumpmässigt regnar byggskräp (virke, plåt, hängrännor typ) från taket, och dom träffar inte alltid containrarna. Och dom som bara skulle stå här i 2 dagar blir ju stående här i 6v istället. Och jag vill inte veta hur dom kommer att trycka sönder vår uppfart när dom ska hämtas.
Takmästaren, som skröt om sin kompetens, han har semester, arbetet drivs helt och hållet av det polska teamet. Just ja, vi blev också lovade att det enbart skulle vara svenska underleverantörer, vilket är ett svensk skalbolag med enbart polsk personal, polsk utrustning mm. Och vi får driva ALL kommunikation, vi får fråga, jaga och kräva in svar. INGEN kommunikation kommer spontant från dom. Och de flesta löftena är brutna.
Så allt jag hade tänkt pyssla med på tomten och huset under semestern får jag stressa ihop sista veckan Sen ska man orka lägga energi att bråka om hålen i vår uppfart och eventuellt annat dom har ställt till med. Tex behöver ett räcke till balkongen bytas, dom har släpat saker över det så att det är söndertrasat.
Ibland önskar jag att jag kunde få vara deras bilmekaniker tex. Javisst, din bil blir färdig på 1 dag. Sen behåller man den i 4v och säger konstant att man börjar imorgon, och du vet, det är specialolja i din bil, så det var lite strul med leveransen, från vårt lager i källaren. Och 1 dag var ju arbetstid, inte kalendertid. Eller deras tandläkare, tänk att få spänna fast dom i stolen, stoppa i alla slangar, och sen tar man tidig lunch, kompar ut och drar igång igen efter helgen, med en skön sovmorgon på måndagen. Sen när dom gnäller så säger man bara "vadå, det var ju bara 1h effektiv arbetstid, det är allt du betalar för".
Nå, det beror ju mycket på vad man tar betalt för kalaset.Byta ett normal tak med plåt eller pannor med papp o läkt rännfästen vindskivor o dyligt bör inte ta mer än 1 vecka annars är det back jobb det går ej ihop.
Är väl från förbannelsen taxiköraren skicka på mig imorse
43 min sedan:
Det är därför jag föredrar Hornbach !Bauhaus.. jefla tomtar en trappa upp.
Gång 1 fack 2, check..?
Vid ingången sa en personal, inte en kompassiffra någonstans men man är väl dum i huvudet.
Efter en stund hittar jag armeringsjärn och rätt.
-Hej, dom här två.
-Ok, blipp blipp.
-Vad är det för oNding som gjort erat system?
-Det undrar jag också, ibland.
-Finns det några gång/facknr att finna?
-Eh.. nä.
-Och räkna från höger till vänster, inifrån och ut?
-Mm dom gör det lika "lätt" för oss med nya artiklar.
-Förstår, hejs svejs.
Byt hästkraften i sadeln så löser det sig nog ....Jag blir iriterad när ktm reddy fore race inte hänger med trimmade moppar.
- YouTube
Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.youtube.com
Tror du de dom där 2 fast cylindrarna till samman med roost 100cc spottar ut rätt inställda rund 40-45 hp.Byt hästkraften i sadeln så löser det sig nog ....
Sånt här for mig att undra hur svårt det är att lägga till straffavgifter för företaget om de missar deadlines eller bryter mot punkter i avtalet som privatperson? Företag har ju det i avtal hela tiden då det kan ju inte vara omöjligt.Vi skulle byta tak på kåken i sommar, jag ville göra det själv, men fick inte, för det skulle ju låsa upp oss hela sommaren... Så, beslutet blev att ta in en firma som skulle göra det, så vi begärde in offerter och började processen i våras. En firma blev förbannad för att dom inte fick nyckel till vårt hus, det hade dom rätt till ansåg dom Men till slut valde vi en stor och etablerad firma, och började konkretisera jobbet. Taket skulle vara klart till 7 juli, containrarna skulle bara stå på vår uppfart i 2 dagar och dom skulle lämna plats så att vi hade tillgång till garaget i huset bla bla bla.
27 juni byggdes ställningen och dom ställde hit containrarna så att vi inte ens fick ut barnvagnen ur huset. Dom tryckte också hål i asfalten på uppfarten lite här och var. Efter någon dag fylldes vår gräsmatta med pallar med material också. Så altan och balkong är barrikaderade med byggställningar och gräsmattan med material. Det enda som saknas är byggjobbare. Det fanns dock gott om kryptiska ursäkter för att dom inte kunde börja.
17 juli, 10 dagar efter att dom skulle vara klara började dom. Helt utan förvarning så gick det plötsligt runt folk på vår tomt och började klättra på huset. Vi blev också lovade att vårt team enbart skulle jobba med vårt hus när dom väl hade börjat, för att få snabb framdrift. Joråsåatt, 18 juli var dom iväg på något annat jobb, utan att vi blev informerade, vi fick ringa och fråga var fan dom var.
Men sen var dom här några dagar, och slog bland annat ner en övervakningskamera utan att säga något, pysslade lite med taket och fikade i våra barnmöbler på altanen. Sen försvann dom igen, eftersom någon hade missat att få hit vår nya takplåt, det är ju semestertider. Den kommer troligen i slutet av den här veckan, så till månadsskiftet kanske dom är klara. Så 2v blir i praktiken 6v och vi bor i någon slags husarrest där vi inte kan använda någon del av vår tomt Och till och från springer det runt polska byggjobbare här, som vi inte kan kommunicera med. En av dom kan några enstaka ord engelska. Bara att ta sig ut från huset är en utmaning, eftersom det slumpmässigt regnar byggskräp (virke, plåt, hängrännor typ) från taket, och dom träffar inte alltid containrarna. Och dom som bara skulle stå här i 2 dagar blir ju stående här i 6v istället. Och jag vill inte veta hur dom kommer att trycka sönder vår uppfart när dom ska hämtas.
Takmästaren, som skröt om sin kompetens, han har semester, arbetet drivs helt och hållet av det polska teamet. Just ja, vi blev också lovade att det enbart skulle vara svenska underleverantörer, vilket är ett svensk skalbolag med enbart polsk personal, polsk utrustning mm. Och vi får driva ALL kommunikation, vi får fråga, jaga och kräva in svar. INGEN kommunikation kommer spontant från dom. Och de flesta löftena är brutna.
Så allt jag hade tänkt pyssla med på tomten och huset under semestern får jag stressa ihop sista veckan Sen ska man orka lägga energi att bråka om hålen i vår uppfart och eventuellt annat dom har ställt till med. Tex behöver ett räcke till balkongen bytas, dom har släpat saker över det så att det är söndertrasat.
Ibland önskar jag att jag kunde få vara deras bilmekaniker tex. Javisst, din bil blir färdig på 1 dag. Sen behåller man den i 4v och säger konstant att man börjar imorgon, och du vet, det är specialolja i din bil, så det var lite strul med leveransen, från vårt lager i källaren. Och 1 dag var ju arbetstid, inte kalendertid. Eller deras tandläkare, tänk att få spänna fast dom i stolen, stoppa i alla slangar, och sen tar man tidig lunch, kompar ut och drar igång igen efter helgen, med en skön sovmorgon på måndagen. Sen när dom gnäller så säger man bara "vadå, det var ju bara 1h effektiv arbetstid, det är allt du betalar för".
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|