Vet var brevlådan bor?Släppte du bilen med ägarbyte genomfört utan köpeskillingen på kontot? ?
Som en klok man sa en gång,Vet var brevlådan bor?
Snopp också.Hyres. Dyr.
Va fan när jag var liten o gick i skolan fick vi fanimej gå 4 km varsig det var 2 meter snö eller ösregn, nu blev jag förbannad öved dagen ungdomar. ?
Va fan? Hade du en varg hängandes i nacken?Ja precis, i -30, snöstorm, barfota och vargarna hängandes i nacken under dom 2 milen man gick till skolan, nu blev jag också irriterad över hur bortklemade dagens ungdomar är
Stämmer bra 4 km är gränsen o vi hade 4034 meter till ingången till skolområdet.Jag tror 4km enkel var gränsen för att få skolskjuts?
Mina kusiner hade exakt hundra meter för lite för att få skolskjuts, men andra barn lite längre bort fick.
Skolbusschauffören var dock inte omänsklig utan plockade upp dom också...
Tills någon fitta anmälde honom för det.
Va?Skulle parkera på torget i Skövde idag o går till automaten..
Skanna qr kod? hur då min mobil skannar inga qr koder, den är så gammal att qr inte fanns.
Blippa? vadå blippa vad fan är blippa? En kontrollant för sökte förklara blippning.
Så jag tog en hundring o försökte blippa mot någon metall fyrkant men inte fan drog den några pengar från hundringen..
Kontolanten sa kreditkortet? jag har inget kredit kort varför skall jag ha ett kredit kort jag betalar kontant jag har fan inga skulder svarade jag.
Så jag la en hundralapp på instrumentpanelen stängde dörren låste o gick. Kontrollanten tittade en stund efter mej..
Kom tillbaka efter en timme på hifipunkten o se ingen lapp om obetald parkering, hundralappen var ju väl synlig o kontrollanten så ju när jag la den där.
Så tydligen funkar en 100dring på instrumentpanelen i Skövde som p lapp.
Men jag blev sjukt iriterad på ett automat kräk som inte tar kort. Inte kreditkort.
Va vadå?
Helvettes, då var den såld.Drömhojen hittad. Inte ens så långt bort.
Och pengarna finns på kontot.
Borde dock lägga dem på något annat...
lyckades inte riktigt klura ut hurvida den tog kort eller inte, och hurvida du är så 1956 att du på riktigt inte har något. Men jag är trött i huvudet, det kan vara det.Va vadå?
Automaten tog bara det som kallas blipp som jag inte har eller vet hur det funkar..lyckades inte riktigt klura ut hurvida den tog kort eller inte, och hurvida du är så 1956 att du på riktigt inte har något. Men jag är trött i huvudet, det kan vara det.
"Blipp" är kontantlös betalning genom NFC, det har väl ändå alla debetkort de senaste 5 åren åtminstone, knappast bara kreditkort.Automaten tog bara det som kallas blipp som jag inte har eller vet hur det funkar..
1966 10 år fel annars var det året ett väldigt bra år sägs det?
Gammal ??"Blipp" är kontantlös betalning genom NFC, det har väl ändå alla debetkort de senaste 5 åren åtminstone, knappast bara kreditkort.
Sedan att diverse löst ofta kallar alla bankkort för "kreditkort" i folkmun är väl en annan sak.
Siddu, samma årsmodell som min gamle far.
F-n, du får bli medlem i samma förening som jag - GGG - trots att du är bara barnetGammal ??
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|