Idag är jag förbannad därför att...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Här är hela länken till aftonblaskan.
Men orkar som sagt inte läsa om sån genuin ondska.
Samma med den stackars flickan och ättika. :(

Får verkligen hoppas på lagens strängaste straff och inte att dom går fria för att flickan inte kan stava till ättika eller något liknande idiotiskt (jmf snippa-fallet).
Det var ättikafallet jag åsyftade. Ättikan är förfärlig, med livsvariga men. Tyvärr är det lager på lager av ofattbar grymhet i det fallet och det kommer mer hela tiden.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Klarade bara av att se några minuter av ett program på tv som hade filmat hur illa hästar behandlas på ett ställe här i Sverige.
En ryttare drog så hårt i grimman eller vad det heter så hästen svängde med huvudet åt höger och vänster hela tiden plus att den backade för att undkomma smärtan.

En annan häst fick smaka sporrarna som om ryttaren uppfattade hästen som en fotboll.

Innan kanalbytet så fick jag även se rejäla piskrapp på en av de stackars hästarna.

Fantastiska djur hästar men helvete vad där finns att peka på i en rad olika sammanhang där hästar är inblandade.

Minns du vilket stall det handlade om? Såna kräk ska aldrig få ha med djur att göra igen.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Och så sägs det sånt värdegrundstrams som att alla människor är lika mycket värda.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Mitt i allt fick chrome för sig att börja stänga ner sig helt sonika på mobilen. Några sekunder utan att röra skärmen så stängs allt, hopplöst att läsa något. :mad:

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Inte för att jag brukar handla på snICA och kanske allra minst en present men.. Varför försöka sabba en tradition?
Polish-20231209-154730671.jpg

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Inte för att jag brukar handla på snICA och kanske allra minst en present men.. Varför försöka sabba en tradition?
Skyll på idioterna som har missbrukat servicen under ett antal år istället för på beslutsfattarna.
Spara årets papper till nästa jul eftersom det säkert är ännu dyrare då.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hur fan missbrukar man paketinslagning och tror du verkligen i c a har någon historia av den tjänsten värt namnet?
Nej.

Folk snor 10m meter papper och tar med sig det hem för att slå in alla paket med.

Jag har sett det själv, och nej, folk skäms inte ens när man säger åt dom....

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Jo smuts finns alltid men hur mycket tror vi något tjog av dessa rubbar snICA's ekonomi kontra miljoner som har användning av tjänsten? Då menar jag ändå inte enbart folk som har sina ägodelar i en kundvagn utan, även, de som ska få livspusslet att gå ihop eller sista minuten precis som jag som alltid kör kantboll till valfritt kalas.

Ja jag har slagit in paket i folie, nej ingen hatt.

Gillart inte, dåligt försök till ny trend.. hoppas dom går back på maskin.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jo smuts finns alltid men hur mycket tror vi något tjog av dessa rubbar snICA's ekonomi kontra miljoner som har användning av tjänsten? Då menar jag ändå inte enbart folk som har sina ägodelar i en kundvagn utan, även, de som ska få livspusslet att gå ihop eller sista minuten precis som jag som alltid kör kantboll till valfritt kalas.

Ja jag har slagit in paket i folie, nej ingen hatt.

Gillart inte, dåligt försök till ny trend.. hoppas dom går back på maskin.

Dom där maskinerna har funnit i olika utsträckning sedan 80 talet på affärerna här, så jag tror inte att dom går speciellt mycket back på dom.
Det finns nog mer smuts än du tror ute i våra butiker.

Som affärsägare skulle jag absolut vara beredd att gå back på maskinen bara för att se snåljävlar bli utan papper.

Samma affärer brukar sälja papper på rulle till dom som vill gå hem och slå in sina paket, så det alterntivet finns alltid, om man betalar för papperet.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kostnaden för att ha en mupp städa och fylla på när folk grisar vida överstiger den för pappret.
Och eftersom att man alltid, alltid kör på minimumbemanning (eller just under) inom handeln så betyder det att någonting viktigare inte blir gjort.

Sen brukar automation av sånt där bråka mer än det fungerar, så jag kan tänka mig att det är en backaffär oberoende.
Men jag förstår att man provar...

Sen tycker väl jag att det rimliga är att man köper en jävla rulle och slår in hemma om man behöver, om man handlar i dagligvaruhandeln....

Men det är ju klart, svenska kunder är ju normalt en binge snöflingor som minsann förtjänar premiumservice för att de behagar sänka sig till nivån att köpa en Toblerone för 8kr av just DIG.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Blompappret brukar vara gratis.
Tänk ekonomiskt och ingen bryr sig om pappret ändå. Slår du in det så baksidan är utåt ser det ut som brunpapper och det tycker alla är "pittoresque". Sen kan du vaxa och binda på färglada band hemma.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år