Idag är jag förbannad därför att...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Mm på tal om snICA kommer jag ihåg när det var som mest tjabbel om plastkassarna och dom förmodligen inte fått fram alt. tillräckligt fort. Då hade dom helt sonika gått ner o hämtat matreturpåsar som står här o där för att sedan lägga dom hos sina dyra grönsaker..

:rofl

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Min jävla snöslunga envisas med att bara packa ihop snön och slira internt istället för att kasta snön åt helvete.
Att använda den som är avsedd för typ fyra kvadratmeter till 150 meter infart lär ge träningsvärk. 20231210_113621.jpg

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Mm på tal om snICA kommer jag ihåg när det var som mest tjabbel om plastkassarna och dom förmodligen inte fått fram alt. tillräckligt fort. Då hade dom helt sonika gått ner o hämtat matreturpåsar som står här o där för att sedan lägga dom hos sina dyra grönsaker..

:rofl
Du är medveten om att det är helt valfritt var man väljer att göra sina inköp och att du dessutom är fri att bli helt självförsörjande om det nu är så att du lider av att någon annan får betalt?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ser en tråd om mc-mässan. Sen en tråd om fest.
Blir glad.
Kollar kalendern för att spika eventen.
Blir förbannad, ska till en käkkirurg den dagen.

Jävla skit också.

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
"Lite" som i allt framför torpedväggen... :gnissla :hihi Ja, jag får ta och kika och se hur lätt det är att komma åt där med allt på plats. Man ser ju spåren efter kåpan som avlägsnats som själva fläktmotorn sitter innanför, och den är jag osäker på om man kan ta bort med innerskärm etc på plats...
Hur gick det med numret?

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Blir förbannad, ska till en käkkirurg den dagen.

Jävla skit också.
Jag gjorde den resan för några år sedan.
Levde på bantningssoppa någon vecka efter ingreppet.
Men det gick att dricka öl till :cool:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hur gick det med numret?
Jag har inte provat att besikta om ännu, men jag hittade detta på MHRFs hemsida:
Skärmbild 2023-12-14 165527.png
Det borde innebära att den tvåa jag fick är felaktig, eftersom dessa bilar inte hade ett lättåtkomligt stansat nummer i chassit från fabrik utan istället en skylt samt ett nummer i instrumentbrädan. Jag ska hänvisa till detta när jag försöker besikta till våren så får vi se vad de säger.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har inte provat att besikta om ännu, men jag hittade detta på MHRFs hemsida:
View attachment 493209
Det borde innebära att den tvåa jag fick är felaktig, eftersom dessa bilar inte hade ett lättåtkomligt stansat nummer i chassit från fabrik utan istället en skylt samt ett nummer i instrumentbrädan. Jag ska hänvisa till detta när jag försöker besikta till våren så får vi se vad de säger.

Tidiga SAAB'ar hade nummret på en popnitad plåt i motorrummet, det skulle finnas instansat under baksätet också, men på några av bilarna jag hade saknades det från fabrik,

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tidiga SAAB'ar hade nummret på en popnitad plåt i motorrummet, det skulle finnas instansat under baksätet också, men på några av bilarna jag hade saknades det från fabrik,
Ja, vad jag förstått så är detta inte direkt ett ovanligt problem... När jag sökte så hittade jag många olika trådar från irriterade bilägare som fått tvåor trots att bilen är så som den levererades från fabrik och klarat besiktningen genom alla år... Besiktningsorganen vet tydligen inte vad de sysslar med, de skulle nog behöva en lite mer gedigen utbildning för sina besiktningspersoner.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år