Det gäller att prioritera.I Finland över julen.
Visserligen säljs starköl i kvartersbutikerna, men fan vilka priser...
Hur har dom råd att vara alkisar hela bunten?
Det var en lite dryg jak du börjat raka.Ibland är krafterna emot en
Det började med att delar av huset var strömlösa igår, över natten bara. Det visade sig att en säkring hade gått och självklart hade vi slut på 10A-säkringar, så iväg och handla säkringar, iväg med hela familjen för att träffa en polare och hennes knodd, och sen hem och byta säkring. Den nya small när jag satte i den, så jag började dra ur några misstänka och satte i en ny säkring, så, inga problem. Satte i sladden till datorn, inga problem, men efter en minut så började det stinka bränd elektronik och säkringen small. Ledsen nätdel, check.
Ledsen nätdel orsakar ofta även döda moderkort, och det var ändå +5 år, så läge att uppgradera. Jag gör en snabbkoll, och drar iväg och handlar ny nätdel, nytt moderkort, ny propp och nytt minne. När jag ska ansluta alla diskar inser jag att det är lite klent med SATA-portar, och inser då att jag har köpt fel kort Det är nästan samma som jag skulle ha, bara med lite mindre portar här och var, men samma chipset osv. Hur fan kan man ha dom på samma hylla?! Nåja, det går att lösa.
Men, då visar det sig ju att Windows blir upprört för att det är ny hårdvara, och då måste jag aktivera om det, och då visar det sig att min licens inte är giltig längre. Den är för W7, och det gick uppmärkt att uppgradera till W10, men uppenbarligen inte för att byta moderkort.
Det här kommer sluta med att jag måste byta skärm, tangentbord, skrivbord, skrivbordsstol, kontor, hus och kommun innan det är färdigt Dyster? Japp. Bitter? Ja, som fan
Men, då visar det sig ju att Windows blir upprört för att det är ny hårdvara, och då måste jag aktivera om det, och då visar det sig att min licens inte är giltig längre. Den är för W7, och det gick uppmärkt att uppgradera till W10, men uppenbarligen inte för att byta moderkort.
Det här kommer sluta med att jag måste byta skärm, tangentbord, skrivbord, skrivbordsstol, kontor, hus och kommun innan det är färdigt Dyster? Japp. Bitter? Ja, som fan
Linux och sen köra vmware (eller liknande) och ha win7 i virtuell pc.Det där kommer att bli ett problem för mig, den sista Windows-versionen som är kompatibel med mig är 7 (egentligen XP, men 7 går att leva med)
Med 3 ungar och fru har tyvärr konceptet att gråta sig till sömns i fosterställning tappat lite av nyhetens behag...@ Hoztic. Skit i allt....bryt ihop....fosterställning....gråt....blir iofs inte ett skit bättre av att göra så- men vetskapen av du varit nere o vänt i det bottenlösa träsket lite kan vara en tröst....lägg ut bilder på din förtvivlan o spannar med tårar.....bejaka din egen obetydligt inför tingens vara.....
Dom handlar ölen i Estland ?I Finland över julen.
Visserligen säljs starköl i kvartersbutikerna, men fan vilka priser...
Hur har dom råd att vara alkisar hela bunten?
GOD FORTSÄTTNING BRA JOBBAT Hoztic !Ibland är krafterna emot en
Det började med att delar av huset var strömlösa igår, över natten bara. Det visade sig att en säkring hade gått och självklart hade vi slut på 10A-säkringar, så iväg och handla säkringar, iväg med hela familjen för att träffa en polare och hennes knodd, och sen hem och byta säkring. Den nya small när jag satte i den, så jag började dra ur några misstänka och satte i en ny säkring, så, inga problem. Satte i sladden till datorn, inga problem, men efter en minut så började det stinka bränd elektronik och säkringen small. Ledsen nätdel, check.
Ledsen nätdel orsakar ofta även döda moderkort, och det var ändå +5 år, så läge att uppgradera. Jag gör en snabbkoll, och drar iväg och handlar ny nätdel, nytt moderkort, ny propp och nytt minne. När jag ska ansluta alla diskar inser jag att det är lite klent med SATA-portar, och inser då att jag har köpt fel kort Det är nästan samma som jag skulle ha, bara med lite mindre portar här och var, men samma chipset osv. Hur fan kan man ha dom på samma hylla?! Nåja, det går att lösa.
Det var coolare förr!När jag var barn (vilket enligt många här måste ha varit strax efter Flintstones) skulle vi hälsa på min faster i norrbotten över nyår, det var köldrekord och riktigt jäkla smällkallt.
Men SJ rullade norrut på angiven tid, och kom fram strax innan angiven tid, så vi fick sitta kvar ombord tills bilen kom och hämtade oss.
Nuförtiden är det första som stannar av järnvägen, nu har dom ställt all trafik norr om Umeå för att det är -30, vilket inte ens är extremkallt
Men SJ är statligt och det har du väl läst i andra trådar är FEL, FEL, FEL som Brasse sa på den statliga tiden. Det ska vara privatiserat och vinst kan bara mätas i pengar.När jag var barn (vilket enligt många här måste ha varit strax efter Flintstones) skulle vi hälsa på min faster i norrbotten över nyår, det var köldrekord och riktigt jäkla smällkallt.
Men SJ rullade norrut på angiven tid, och kom fram strax innan angiven tid, så vi fick sitta kvar ombord tills bilen kom och hämtade oss.
Nuförtiden är det första som stannar av järnvägen, nu har dom ställt all trafik norr om Umeå för att det är -30, vilket inte ens är extremkallt
Inte bara ölen som var dyrare upptäckte jag. Typ allt var dyrare på andra sidan pölen. Det fanns inte ens prisvärd Taxfree på båten.Dom handlar ölen i Estland ?
Tjänar bättre än svenskar ?
Eller så är dom inte alkisar hela bunten !
Tja, på -70 talet när familjen skulle åka från Boden till Sthlm avgick det i tid men var 6 timmar försenat vid ankomst. Så de kunde redan då de där SJ.När jag var barn (vilket enligt många här måste ha varit strax efter Flintstones) skulle vi hälsa på min faster i norrbotten över nyår, det var köldrekord och riktigt jäkla smällkallt.
När jag var barn (vilket enligt många här måste ha varit strax efter Flintstones) skulle vi hälsa på min faster i norrbotten över nyår, det var köldrekord och riktigt jäkla smällkallt.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|