Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja, vad jag förstått så är detta inte direkt ett ovanligt problem... När jag sökte så hittade jag många olika trådar från irriterade bilägare som fått tvåor trots att bilen är så som den levererades från fabrik och klarat besiktningen genom alla år... Besiktningsorganen vet tydligen inte vad de sysslar med, de skulle nog behöva en lite mer gedigen utbildning för sina besiktningspersoner.
Nej,
De borde läggas ner.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Näe, skattemyndigheten & fpa är ena hopplösa jävla byråkrater som kostar jävulen och levererar dåligt. Kort sagt.
En klen tröst att Sverige är sju resor värre - med miljarder i utlandsbistånd och bidrag inom landet som man inte har koll på, samt slösar på en massa skit. Sossepack hela bunten.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Äntligen har jag något att vara förbannad över.

Jag bor ju strax söder om nordpolen (temperaturmässigt), så när jag är ute och går med hunden byter jag låt på telefonen med en sån där penna med en mobildutt på.
Häromdagen tappade jag den när jag var ute ock gick, men det är ju lugnt, företag formligen gödslade ju med reklampennor med mobildutt på förut.

För ungefär en månad sedan fastnade min skräplåda hemma när jag skulle dra ut den, så jag rensade den, bland annat på kartongen med sparade reklampennor....

Nu har jag inte en enda reklampenna med dutt på, så idag när jag ändå besökte mammons tempel (den lokala gallerian) så tänkte jag köpa en ny.
Akademibokhandeln hade tusentals pennor men ingen med mobildutt, när jag frågade så fick jag svaret att det nog fanns i elektronikhandeln för runt 200:-

Vadfan, finns det inget mellanting mellan 25öres reklampennor och 200:-?
Det är ju liksom inte en precisions-stylus jag ska ha, utan en som motsvarar ett finger på skärmen, och hittils har 25öres varianten fungerat utmärkt.

När jag kommer hem sätter jag mig och googlar, Kjell&Co har en som dom har satt ner från 79:- till 29:-, vilket jag fortfarande tycker är ohemult för 25öres varianten (den har inte ens penna, det är bara en pekdutt)
Jag hade köpt en direkt om dom hade halat fram den när jag frågade på bokhandeln, men jag åker fan inte tillbaka och betalar 29 spänn för sämre funktion än i en 25öres reklampenna.

Så nu i jul kommer jag att raida föräldrarnas pennlådor och sno alla med dutt på.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
De flesta andra av oss använder ett finger...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
De flesta andra av oss använder ett finger...
De flesta av oss andra bor inte där ingen människa borde kunna överleva.

Gissar att det fanns en poäng med att GuW berättade att han bor i ”lapphelvetet” (som min far kallar allt norr om Västerås) och jag drog slutsatsen att han använder en duttpenna för att det är för kallt för att ta av sig vantarna.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
De flesta av oss andra bor inte där ingen människa borde kunna överleva.

Gissar att det fanns en poäng med att GuW berättade att han bor i ”lapphelvetet” (som min far kallar allt norr om Västerås) och jag drog slutsatsen att han använder en duttpenna för att det är för kallt för att ta av sig vantarna.

Precis, jag använder bara duttpenna när jag måste ha handskar, och jag har inte handskar i onödan.

Och för alla er som ligger sömnlösa över det här, det är inget jätteproblem för mig, jag löser det...

Jag var mest lite arg för att jag kastat en låda där det säkert fanns ett dussin reklampennor med dutt, och nuförtiden är det ingen jävel som delar ut dom längre...

Sedan reflekterade jag över varför det går trender i värdelösa reklamprylar.
Ett tag delade alla jävlar ut USB minnen med sitt reklammaterial (och eventuella virus) på, men dom var ju så klart snåla, så det var minsta USB minnet som gick att köpa i Kina, och gick inte att använda till något vettigt sedan man hade tömt dom, jag hade en låda full.

Sedan var det dom där jävla flimsiga nyckelbanden som ingen jävel använde.

Jag har haft ett halvdussin Buffar i något glansigt syntetmaterial från olika företag. totalt värdelösa, varken varma eller vindtäta

Powerbanks med mindre batteri än jag har i telefonen som kanske räcker till en 25% laddning...

Vattenflaskor.....

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Jag bor ju strax söder om nordpolen (temperaturmässigt), så när jag är ute och går med hunden byter jag låt på telefonen med en sån där penna med en mobildutt på.
Häromdagen tappade jag den när jag var ute ock gick, men det är ju lugnt, företag formligen gödslade ju med reklampennor med mobildutt på förut.

För ungefär en månad sedan fastnade min skräplåda hemma när jag skulle dra ut den, så jag rensade den, bland annat på kartongen med sparade reklampennor....

Nu har jag inte en enda reklampenna med dutt på, så idag när jag ändå besökte mammons tempel (den lokala gallerian) så tänkte jag köpa en ny.
Akademibokhandeln hade tusentals pennor men ingen med mobildutt, när jag frågade så fick jag svaret att det nog fanns i elektronikhandeln för runt 200:-

Det är ju liksom inte en precisions-stylus jag ska ha, utan en som motsvarar ett finger på skärmen, och hittils har 25öres varianten fungerat utmärkt.

När jag kommer hem sätter jag mig och googlar, Kjell&Co har en som dom har satt ner från 79:- till 29:-, vilket jag fortfarande tycker är ohemult för 25öres varianten (den har inte ens penna, det är bara en pekdutt)
Jag hade köpt en direkt om dom hade halat fram den när jag frågade på bokhandeln, men jag åker fan inte tillbaka och betalar 29 spänn för sämre funktion än i en 25öres reklampenna.

Så nu i jul kommer jag att raida föräldrarnas pennlådor och sno alla med dutt på.
Farbror får lära sig klicka hem billiga skitprodukter på internet:

8,90 stycket inklusive frakt hem till dörren. Visst, fortfarande inga 25 öre som de kanske borde kosta men du slipper bekosta bränslet för att åka och köpa dem själv så det jämnar nog ut sig.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Ge mig din adress så skickar jag en penna åt dig.
Med dutt, linjal, vattenpass och inbyggd skruvmejsel.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Farbror får lära sig klicka hem billiga skitprodukter på internet:

Jag har svart bälte i att klicka hem billigt skit från Internet, jag hittade en 10-pack för 69:- med frakt...
Ge mig din adress så skickar jag en penna åt dig.
Med dutt, linjal, vattenpass och inbyggd skruvmejsel.

Ja, såna var ju vanliga förr, man fick dom överallt när man hade handlat.
Finns det handskar för vuxna med rätt material på pekfingret?

Det brukar inte vara vinterhandskar, och jag har redan bra vinterhandskar.

Men det har löst sig, jag pratade just med sonen, dom hade haft sådana reklam pennor på jobbet och han trodde att han hade några hemma som hans ungar inte hade bitit loss dutten på...
Annars tipsade han om Malaco-Godis-Fiskar, dom funkar tydligen också :lol

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Är förbannad på lappmöglet som är så tungt att min lilla slunga bara slänger det 2 meter.
Får kasta samma snö 10 gånger.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Det kanske är dags att ge lite återkoppling på vad som hände med vårt tak.

Vi tog in en oberoende besiktningsman, vi var kanske inte imponerade av honom heller, men vi fick en lista på åtgärder, och rekommendationen att skicka in den, och dra av värdet på arbetet när vi betalade fakturan. Sagt och gjort, vi betalade en del, och det kom faktiskt ut några killar och gjorde en del, även om jag fick skruva fast takstegen och några takplåtar. Efter mycket bråk blev vi ju också av med byggavfallet.

Men, det är fortfarande inte helt färdigt. Vår takhuv, som gick att lyfta av från början, som har anslutningar för ventilation, och som vi uttryckligen krävde skulle gå att lyfta, är numer fastfalsad. Månaderna går, och inget händer, men vi har fortfarande inte betalat hela summan och vi har kvar deras stege som ligger och skräpar.

Eller, rättare sagt händer det saker, men fel saker, Swe*alas franchisetagare har avslutat verksamheten och gått under jorden, ingen får tag i honom. Men eftersom franchisetagaren har avslutat verksamheten så har dom heller inte betalat sina underleverantörers fakturor, och Swe*ala själva skiter totalt i det här, så nu börjar leverantörerna kräva pengarna av oss istället :mad: Leverantörerna har ju ett avtal med en liten fjuttfirma, som visserligen agerar i Swe*alas namn, men det finns inget juridiskt avtal mellan huvudbolaget och leverantörerna, så dom är blåsta. Enda vinnaren här är Swe*ala, som får våra pengar, potentiellt slipper föra över en del till franchisetagaren och slipper betala några som helst kostnader till underkonsulterna.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
...Annars tipsade han om Malaco-Godis-Fiskar, dom funkar tydligen också

Handlar det bara om att göra en enkel swipning på skärmen, exempelvis för att svara eller byta låt som i ditt fall funkar nästippen bra.
Men, byta låt? Kan du inte göra det från hörlurarna?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Handlar det bara om att göra en enkel swipning på skärmen, exempelvis för att svara eller byta låt som i ditt fall funkar nästippen bra.
Men, byta låt? Kan du inte göra det från hörlurarna?

Jag kan givetvis byta låt från hörlurarna också, om jag tar av mig handskarna.

Att swipa med nästippen funkar hjälpligt, men inte om man vill se vad man gör samtidigt

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka