Idag är jag förbannad därför att...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Idag har jag inte heller bytt bakdäck. Däremot har jag behov av en ny slang till bakhjulet. Det hade jag inte i morse.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bedrägeriförsök
Fick SMS
Byggmax SE
Din order är bekräftad REF NUMMER 6B3Y. Vi ser fram mot leverera din valda produkt. Vid ändringar når du oss på 08-502 802 87. Välkommen åter. Mvh Byggmax

Jag valde söka på hitta .se efter 0850280287 och det hade ju inget med Byggmax att göra Surprise Surprise
1705505340121.png
1705505604732.png

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bedrägeriförsök
Fick SMS
Byggmax SE
Din order är bekräftad REF NUMMER 6B3Y. Vi ser fram mot leverera din valda produkt. Vid ändringar når du oss på 08-502 802 87. Välkommen åter. Mvh Byggmax

Jag valde söka på hitta .se efter 0850280287 och det hade ju inget med Byggmax att göra Surprise Surprise
View attachment 494288
View attachment 494289
Någonting går inte ihop, bolag registrerat 2001, men 208 personer har rapporterat det som bedrägeri? :va

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Någonting går inte ihop, bolag registrerat 2001, men 208 personer har rapporterat det som bedrägeri? :va
Inget konstigt. Bolaget har bytt ägare tex. Eller börjat med ny verksamhet. Det har i varje fall inget med Byggmax att göra .....
Jag har ingen order hos Byggmax, har aldrig haft heller.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Min ISP valde att avsluta min tjänst två veckor innan överenskommet datum och innan jag kom fram till kundtjänst hade alla tekniker gått hem för dagen.
Det positiva är väl att jag fått ett kvitto på att jag gjort rätt som avslutat alla tjänster hos dem.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Antispinn.
5 försök tog det att komma hemifrån imorse. Jäkla skit.

Ja-ja, det går att stänga av, problemet med antispinn är att någon ingenjörsjävel fått för sig att det ersätter att faktiskt bygga bilen ordentligt.
Det kanske hjälper muppar att inte gasa sig till skogs på lite våra löv eller något, men att lägga bromsen på ett hjul när det redan börjat spinna, och lätta på gasen är inget fungerande sätt att ta sig upp för en hal backe.....
Vad som faktiskt fungerar är en jävla diffbroms som faktiskt driver på två hjul innan man tappar fästet...

Igen, Volvo bygger bilar för inomhusbruk....

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Antispinn.
5 försök tog det att komma hemifrån imorse. Jäkla skit.

Ja-ja, det går att stänga av, problemet med antispinn är att någon ingenjörsjävel fått för sig att det ersätter att faktiskt bygga bilen ordentligt.
Det kanske hjälper muppar att inte gasa sig till skogs på lite våra löv eller något, men att lägga bromsen på ett hjul när det redan börjat spinna, och lätta på gasen är inget fungerande sätt att ta sig upp för en hal backe.....
Vad som faktiskt fungerar är en jävla diffbroms som faktiskt driver på två hjul innan man tappar fästet...

Igen, Volvo bygger bilar för inomhusbruk....
Jag hade lite av samma erfarenhet igår när jag skulle hem med min Mini. Den backade av på effekt tills den stod still istället för att göra precis tvärtom. Det gick att lösa med en justering av ingångshastigheten i kurvan efter grannens maskinhall.
Hur sjutton kan man komma på nåt så dumt som att ha drivning på styrande hjul när vikten är mitt i bilen?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Jag hade lite av samma erfarenhet igår när jag skulle hem med min Mini. Den backade av på effekt tills den stod still istället för att göra precis tvärtom. Det gick att lösa med en justering av ingångshastigheten i kurvan efter grannens maskinhall.
Hur sjutton kan man komma på nåt så dumt som att ha drivning på styrande hjul när vikten är mitt i bilen?
Ja, men även om man sätter drivning i fel ända så kunde man ju ha en jävla torsendiff.
Sen så skulle man låsa convertern i automatlådan, när man väljer manualläge, så att man inte tappar driv när varvtalet sjunker.

Herrigud vad det ska vara svårt.....

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Giulia 2019, förra året hade ledningsnätet till en av absgivarna skavt sönder. Misstänker såklart detsamma nu.

I övrigt älskar jag bilen men dyr har den vart.
Vilken motor? Är den heldöd eller?

Min MiTo hade en kass MAP-givare. Gav en massa felmeddelanden. Givetvis var det en bosch-givare, made in Germany.

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Vilken motor? Är den heldöd eller?

Min MiTo hade en kass MAP-givare. Gav en massa felmeddelanden. Givetvis var det en bosch-givare, made in Germany.
200 hk, bensin. chippad till 315 hk. Långt ifrån heldöd, ser ut som ett flipperspel i bilen och alla system såsom abs, antispinn är ur funktion. Full körbar mao men lite vingklippt så att säga.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
200 hk, bensin. chippad till 315 hk. Långt ifrån heldöd, ser ut som ett flipperspel i bilen och alla system såsom abs, antispinn är ur funktion. Full körbar mao men lite vingklippt så att säga.
Har du möjlighet att koppla upp den och felsöka? Låter som en sensor sim havererat och bilen gått in i limp mode.

Giulian är så fin. Fast jag vill inte vara utan min MiTo. MiTo har du väl haft, om jag inte missminner mig.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år