Idag är jag förbannad därför att...

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag skulle ringa transportstyrelsen och förklara läget och säga att du vill få ägarbytet genomfört med den info och de kvitton du har.
- Ja det kan vara en väg att gå. Inväntar just nu bara ett svar på ett SMS jag skickade till polisen för en stund sedan. Fick ett direktnummer till henne igår.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Tråkig och jobbigt när det blir strul.
Själv skulle jag varken sälja något utan att ha alla papper hemma när säljer den eller köpa något där man inte kan se att dokumentet finns.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Tråkig och jobbigt när det blir strul.
Själv skulle jag varken sälja något utan att ha alla papper hemma när säljer den eller köpa något där man inte kan se att dokumentet finns.
- Ja förstår det, men för min del är det inget strul i nuläget.
Jag har fått mina pengar, har informerat polis från start till mål, och det jag egentligen vill nu är att se om jag kan ta vara på hojen hellre än att den står o plundras på en åker.

Den som får se lever : )

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
- Som jag sagt några gånger tidigare så kan jag inte göra något ägarbyte förrän han hör av sig med sina uppgifter. Inte har jag någon brådska med det heller. Jag avvaktar några dagar och hör med polisen ang. vad lagen säger.
Ja, och nu har du väl lärt dig att göra det på en gång som jag sade i posten du citerade? För nu kan du inte göra det och att ha någon annan fara land och rike runt med ett fordon du är registrerad på kan ge besvär för dig. Var glad att han for ut i spenaten istället för att du började få p-böter och smitningar från tankning och annat drygt skit.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Ja, och nu har du väl lärt dig att göra det på en gång som jag sade i posten du citerade? För nu kan du inte göra det och att ha någon annan fara land och rike runt med ett fordon du är registrerad på kan ge besvär för dig. Var glad att han for ut i spenaten istället för att du började få p-böter och smitningar från tankning och annat drygt skit.
- Han har fortfarande nummerplåten, så om han vill försöka busa så är inte spenaten något hinder.

geva

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
S1000R M
Du har inte någon övervakningskamera som fångat honom?
Uppfattade du honom som korrekt vid försäljningen? Jag menar, man brukar få en känsla vid möten lite beroende på utseende och uppförande…

Hur som, han verkade lita dig som betalade utan att ägarbytet genomfördes.
Du har inget foto på den där den ligger? 🤔
Spännande att följa!

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
Du har inte någon övervakningskamera som fångat honom?
Uppfattade du honom som korrekt vid försäljningen? Jag menar, man brukar få en känsla vid möten lite beroende på utseende och uppförande…

Hur som, han verkade lita dig som betalade utan att ägarbytet genomfördes.
Du har inget foto på den där den ligger? 🤔
Spännande att följa!
- Nej ingen kamera. Han verkade reko och även hans kompis som var med. Men som sagt - det kan vara så enkelt som att han kört av vägen och inte vill att polisen ska få reda på att han inte har vare sig körkort eller försäkring på en avställd hoj han inte är ägare till.
Ja jag undrar VERKLIGEN vad som händer och vad som gäller om ingen hämtar hojen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
- Nej ingen kamera. Han verkade reko och även hans kompis som var med. Men som sagt - det kan vara så enkelt som att han kört av vägen och inte vill att polisen ska få reda på att han inte har vare sig körkort eller försäkring på en avställd hoj han inte är ägare till.
Ja jag undrar VERKLIGEN vad som händer och vad som gäller om ingen hämtar hojen.
Markägaren tröttnar på att ha skrot på sin mark och ber kommun/polis/kronofogden flytta på den, och kan skicka krav till registrerad ägare för kostnader i samband med städningen om jag inte minns fel.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Markägaren tröttnar på att ha skrot på sin mark och ber kommun/polis/kronofogden flytta på den, och kan skicka krav till registrerad ägare för kostnader i samband med städningen om jag inte minns fel.
Hoppas inte markägaen läser här.
Det kan vara svårt att bli av med ett fordon som någon lämnat på ens mark.
Du får inte själv flytta det och om ägaren inte gör det så blir det stående.
Men, om det "råkar" läcka olja, kylarvätska eller annat miljöovänligt så tar kommunen bort den genast, och ägaren får en räkning. Så jag hoppas du får ordning på detta innan det blir dyrt eller att du måste dra det till tinget.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Hoppas inte markägaen läser här.
Det kan vara svårt att bli av med ett fordon som någon lämnat på ens mark.
Du får inte själv flytta det och om ägaren inte gör det så blir det stående.
Men, om det "råkar" läcka olja, kylarvätska eller annat miljöovänligt så tar kommunen bort den genast, och ägaren får en räkning. Så jag hoppas du får ordning på detta innan det blir dyrt eller att du måste dra det till tinget.
Man kan be kronofogden om handräckning med, de kan flytta fordonet utan att det är miljöfarligt. Men det går nog fortare att bara pytsa ut en liten skvätt olja under hojen och ringa miljökontoret på kommunen. Det är ju ett vanligt knep bland bönder som får något lik parkerat på sin mark.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...