Idag är jag förbannad därför att...

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Fyfan vad bitter jag blir på människor som är sämre än mig! Och är dom dessutom sämre än genomsnittet blir jag arg!

Rydstedt1989

Guest
för att jag sitter och skriver Lb-teori i skolan och har migrän!:huvet :mad:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Idag är jag förbannad för att min bror promenerar på mina nerver. Jag är alltså inte förbannad på honom, utan på mig själv för att jag bryr mig. :huvet

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag är FÖRBANNAD på kärringen som körde en knallgul VW Beetle och tyckte att det var någon annans ansvar att ta hand om den vackra katten hon mejade ner utan att ens bromsa. Jag har sett den katten nästan varje morgon på mina promenader..jättevacker!

En stor cirkel med folk stog och tittade på katten (vilket är jätteeffektivt:va ). Jag var på min morgonpromenad och kom dit och tog pulsen på katten som levde men var illa tilltygad. Han blödde inte utanpå men det var tydligt att han blödde inuti och ryggraden var helt förstörd :gråta.

Folk stog som cp'n och vred sina händer och såg bedrövliga ut..hur svårt är det att ta den till en veterinär..de finns ju i varje område. Ingen gjorde ett uns för katten så jag tog den i en handduk som någon lämpligt hade fipplat fram..tvingade en av de handfallna tanterna att köra mig en bit för katten vägde nog fem sex kilo.

Fast katten dog i mina armar påvägen dit :(
Han var fortfarande varm när jag kom till veterinären men det konstaterades att han var död. Veterinären kunde inte urskilja hans märkning utan sade att att jag skulle köra honom till Ulltuna för kremering! Så det gjorde jag. Kändes jättesorgligt att lämna in honom men personalen var jättefin där.

Så nu sitter jag med ett halsband och undrar hur jag skall kunna berätta för ägarna som jag inte har en aning om var dom är eller vilka dom är, att deras katt är död. Hur gör man?

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
...

Så nu sitter jag med ett halsband och undrar hur jag skall kunna berätta för ägarna som jag inte har en aning om var dom är eller vilka dom är, att deras katt är död. Hur gör man?

Men fan vad trist.
Bra att du inte är så jäkla handfallen i allafall.

Om du inte får tag på ägaruppgifter enligt ID-märkning finns väl inte så mycket att göra än att sätta upp lappar med info i området...

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.

Du kanske kan konatkta lokaltidningen och dom skriver ett repotage.
Tur att det finns människor som dej och ägarna kommer vara dej evigt tacksam att deras katt blev omhändertagen och inte dog ensam.

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
javisst,o rosa är den....
Är förbannad på mig själv ...varför lär jag mig aldrig....godtrogen idiot, som alltid ställer upp för folk med "problem" :mad:

Lyssnar tills öronen trillar av..försöker hjälpa,försöker stötta...finns alltid där för dem.
Vad får man för det då....tja,en kniv i ryggen är tydligen lämpligt :näsblod

Måste lära mig säga NEJ :rolleyes: ...vilket är ungefär lika troligt,som 2 Torsdagar i samma vecka :huvet

//Lillan

samhainie

Guest
Jag är FÖRBANNAD på kärringen som körde en knallgul VW Beetle och tyckte att det var någon annans ansvar att ta hand om den vackra katten hon mejade ner utan att ens bromsa. Jag har sett den katten nästan varje morgon på mina promenader..jättevacker!

En stor cirkel med folk stog och tittade på katten (vilket är jätteeffektivt:va ). Jag var på min morgonpromenad och kom dit och tog pulsen på katten som levde men var illa tilltygad. Han blödde inte utanpå men det var tydligt att han blödde inuti och ryggraden var helt förstörd :gråta.

Folk stog som cp'n och vred sina händer och såg bedrövliga ut..hur svårt är det att ta den till en veterinär..de finns ju i varje område. Ingen gjorde ett uns för katten så jag tog den i en handduk som någon lämpligt hade fipplat fram..tvingade en av de handfallna tanterna att köra mig en bit för katten vägde nog fem sex kilo.

Han var fortfarande varm när jag kom till veterinären men det konstaterades att han var död. Veterinären kunde inte urskilja hans märkning utan sade att att jag skulle köra honom till Ulltuna för kremering! Så det gjorde jag. Kändes jättesorgligt att lämna in honom men personalen var jättefin där.

MEEEEEEN FY fan vad risigt!! jag var inte arg innan jag läste detta, nu är jag både arg och LEDSEN. Jag som hade tänkt skriva in på tråden att jag aldrig blir förbannad. Du skulle tagit kärringen reg nr, jag hade personligen gärna haft ett samtal med henne!

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Tråkigt när sånt händer, men superbra gjort av dig. Hoppas att du hittar ägarna, hade det varit min kisse hade jag velat veta vad som hänt. Ovissheten när de bara försvinner utan ett spår är hemsk, man får lätt för sig att de ligger och plågas någonstans.

Om det var en kastrerad katt så har den inte så stort revir, så testa att fråga någon boende i närheten av där du brukade se den. De kan veta var den hör hemma.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag skall sätta upp lappar ikväll och beskriva katten samt halsbandet. Veterinär kliniken har mina uppgifter..kan lägga till på lappen att ägarn akna höra av sig dit. Riktigt sorgligt var det!!
Kanske slänger in en insändare i UNT..får se. Dom kanske inte gör sånt!

Blev bara så ledsen att se att folk så ogärna tar ansvar..inte bara tanten som körde iväg utan alla som samlades runt..ingen rörde katten och tanten som jag tvingade att köra mig o katten till veterinären kom fram och frågade mig ca 3 ggr om hon fick åka iväg (som om jag bestämde något?..hon var ju först på plats)..då blev hon mitt offer för att skjutsa oss..tyckte det var så töntigt av en vuxen människa att fråga en sådan sak så jag tyckte att hon fick bli chaffis..så lätt kommer dom inte undan :p

Och jag blev illamående av allas äckligt lättade miner då jag tog hand om katten! Riktigt: "åh vad skönt jag slipper engagera mig..någon annan tar det" annars hade dom väl stått o glott på katten forfarande.

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
Jag skall sätta upp lappar ikväll och beskriva katten samt halsbandet. Veterinär kliniken har mina uppgifter..kan lägga till på lappen att ägarn akna höra av sig dit. Riktigt sorgligt var det!!

Blev bara så ledsen att se att folk så ogärna tar ansvar..inte bara tanten som körde iväg utan alla som samlades runt..ingen rörde katten och tanten som jag tvingade att köra mig o katten till veterinären kom fram och frågade mig ca 3 ggr om hon fick åka iväg (som om jag bestämde något?..hon var ju först på plats)..då blev hon mitt offer för att skjutsa oss..tyckte det var så töntigt av en vuxen människa att fråga en sådan sak så jag tyckte att hon fick bli chaffis..så lätt kommer dom inte undan :p

Och jag blev illamående av allas äckligt lättade miner då jag tog hand om katten! Riktigt: "åh vad skönt jag slipper engagera mig..någon annan tar det" annars hade dom väl stått o glott på katten forfarande.
Tyvärr så speglar det nog lite av hur samhället är just nu mer och mer empatifritt.. Det är inte min katt.. Det är inte mina ungar...skyll dej självattityden ..osv..Ring UNT och be o få prata med en reporter och tala om detta. Vem vet någon kanske tänker till nästa gång en sådan här händelse inträffar.

Kia

Guest

Sååååå typiskt svensk.... :huvet

Sånt här bäddar vi för själva. Folk lär inte sina barn vad empati och medkänsla är. Dessutom är det många vuxna som helt saknar dessa förmågor också. Kanske gå en kurs eller nåt?? :huvet :huvet

En stor eloge till Dig Nursey som tog hand om katten.

Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
3207212 Sååååå typiskt svensk.... :huvet

Sånt här bäddar vi för själva. Folk lär inte sina barn vad empati och medkänsla är. Dessutom är det många vuxna som helt saknar dessa förmågor också. Kanske gå en kurs eller nåt?? :huvet :huvet

För det första flytta till Ungern eftersom Sverige är skit.

För det andra män har inte empati och sådant i generna, det ligger på eran sida.

edit::huvet :huvet

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Sååååå typiskt svensk.... :huvet

Du gör mig förbannad.
Dra åt helvete !

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
...folk som kör för sakta, och det speciellt in i rondeller där dom flesta verkar tro att stoppplikten gäller! :mad: och så gott som stannar, fast det är helt grönt... garanterat...

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
3206727 Jag är FÖRBANNAD på kärringen som körde en knallgul VW Beetle och tyckte att det var någon annans ansvar att ta hand om den vackra katten hon mejade ner utan att ens bromsa. Jag har sett den katten nästan varje morgon på mina promenader..jättevacker!

Jaha, och alla korvar du äter.. Inte fan sitter du utanför Scan´s slakteri och lipar..

Att en katt blir påkörd är olyckligt, men inte värre än när du köper en grillad kyckling..

Selektivt medlidande är fanimej det mest patetiska som finns! :mad:

Last edited:

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
3207212 Sååååå typiskt svensk.... :huvet

Och att ingen slängt en "bajsbomb" på din veranda är ofattbart.. Är du en tecknad figur?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA