...
Så nu sitter jag med ett halsband och undrar hur jag skall kunna berätta för ägarna som jag inte har en aning om var dom är eller vilka dom är, att deras katt är död. Hur gör man?
Du kanske kan konatkta lokaltidningen och dom skriver ett repotage.
Så nu sitter jag med ett halsband och undrar hur jag skall kunna berätta för ägarna som jag inte har en aning om var dom är eller vilka dom är, att deras katt är död. Hur gör man?
Jag är FÖRBANNAD på kärringen som körde en knallgul VW Beetle och tyckte att det var någon annans ansvar att ta hand om den vackra katten hon mejade ner utan att ens bromsa. Jag har sett den katten nästan varje morgon på mina promenader..jättevacker!
En stor cirkel med folk stog och tittade på katten (vilket är jätteeffektivt ). Jag var på min morgonpromenad och kom dit och tog pulsen på katten som levde men var illa tilltygad. Han blödde inte utanpå men det var tydligt att han blödde inuti och ryggraden var helt förstörd .
Folk stog som cp'n och vred sina händer och såg bedrövliga ut..hur svårt är det att ta den till en veterinär..de finns ju i varje område. Ingen gjorde ett uns för katten så jag tog den i en handduk som någon lämpligt hade fipplat fram..tvingade en av de handfallna tanterna att köra mig en bit för katten vägde nog fem sex kilo.
Fast katten dog i mina armar påvägen dit
Han var fortfarande varm när jag kom till veterinären men det konstaterades att han var död. Veterinären kunde inte urskilja hans märkning utan sade att att jag skulle köra honom till Ulltuna för kremering! Så det gjorde jag. Kändes jättesorgligt att lämna in honom men personalen var jättefin där.
Tråkigt när sånt händer, men superbra gjort av dig. Hoppas att du hittar ägarna, hade det varit min kisse hade jag velat veta vad som hänt. Ovissheten när de bara försvinner utan ett spår är hemsk, man får lätt för sig att de ligger och plågas någonstans.Så nu sitter jag med ett halsband och undrar hur jag skall kunna berätta för ägarna som jag inte har en aning om var dom är eller vilka dom är, att deras katt är död. Hur gör man?
Tyvärr så speglar det nog lite av hur samhället är just nu mer och mer empatifritt.. Det är inte min katt.. Det är inte mina ungar...skyll dej självattityden ..osv..Ring UNT och be o få prata med en reporter och tala om detta. Vem vet någon kanske tänker till nästa gång en sådan här händelse inträffar.Jag skall sätta upp lappar ikväll och beskriva katten samt halsbandet. Veterinär kliniken har mina uppgifter..kan lägga till på lappen att ägarn akna höra av sig dit. Riktigt sorgligt var det!!
Kanske slänger in en insändare i UNT..får se. Dom kanske inte gör sånt!
Blev bara så ledsen att se att folk så ogärna tar ansvar..inte bara tanten som körde iväg utan alla som samlades runt..ingen rörde katten och tanten som jag tvingade att köra mig o katten till veterinären kom fram och frågade mig ca 3 ggr om hon fick åka iväg (som om jag bestämde något?..hon var ju först på plats)..då blev hon mitt offer för att skjutsa oss..tyckte det var så töntigt av en vuxen människa att fråga en sådan sak så jag tyckte att hon fick bli chaffis..så lätt kommer dom inte undan
Och jag blev illamående av allas äckligt lättade miner då jag tog hand om katten! Riktigt: "åh vad skönt jag slipper engagera mig..någon annan tar det" annars hade dom väl stått o glott på katten forfarande.
Jag skall sätta upp lappar ikväll och beskriva katten samt halsbandet. Veterinär kliniken har mina uppgifter..kan lägga till på lappen att ägarn akna höra av sig dit. Riktigt sorgligt var det!!
Kanske slänger in en insändare i UNT..får se. Dom kanske inte gör sånt!
Blev bara så ledsen att se att folk så ogärna tar ansvar..inte bara tanten som körde iväg utan alla som samlades runt..ingen rörde katten och tanten som jag tvingade att köra mig o katten till veterinären kom fram och frågade mig ca 3 ggr om hon fick åka iväg (som om jag bestämde något?..hon var ju först på plats)..då blev hon mitt offer för att skjutsa oss..tyckte det var så töntigt av en vuxen människa att fråga en sådan sak så jag tyckte att hon fick bli chaffis..så lätt kommer dom inte undan
Och jag blev illamående av allas äckligt lättade miner då jag tog hand om katten! Riktigt: "åh vad skönt jag slipper engagera mig..någon annan tar det" annars hade dom väl stått o glott på katten forfarande.
3207212Sååååå typiskt svensk....
Sånt här bäddar vi för själva. Folk lär inte sina barn vad empati och medkänsla är. Dessutom är det många vuxna som helt saknar dessa förmågor också. Kanske gå en kurs eller nåt??
Sååååå typiskt svensk....
Sånt här bäddar vi för själva. Folk lär inte sina barn vad empati och medkänsla är. Dessutom är det många vuxna som helt saknar dessa förmågor också. Kanske gå en kurs eller nåt??
En stor eloge till Dig Nursey som tog hand om katten.
För det första flytta till Ungern eftersom Sverige är skit.
För det andra män har inte empati och sådant i generna, det ligger på eran sida.
edit:
Du gör mig förbannad.
Dra åt helvete !
Du gör mig förbannad.
Dra åt helvete !
Jaha, och alla korvar du äter.. Inte fan sitter du utanför Scan´s slakteri och lipar..3206727Jag är FÖRBANNAD på kärringen som körde en knallgul VW Beetle och tyckte att det var någon annans ansvar att ta hand om den vackra katten hon mejade ner utan att ens bromsa. Jag har sett den katten nästan varje morgon på mina promenader..jättevacker!
En stor cirkel med folk stog och tittade på katten (vilket är jätteeffektivt ). Jag var på min morgonpromenad och kom dit och tog pulsen på katten som levde men var illa tilltygad. Han blödde inte utanpå men det var tydligt att han blödde inuti och ryggraden var helt förstörd .
Folk stog som cp'n och vred sina händer och såg bedrövliga ut..hur svårt är det att ta den till en veterinär..de finns ju i varje område. Ingen gjorde ett uns för katten så jag tog den i en handduk som någon lämpligt hade fipplat fram..tvingade en av de handfallna tanterna att köra mig en bit för katten vägde nog fem sex kilo.
Fast katten dog i mina armar påvägen dit
Han var fortfarande varm när jag kom till veterinären men det konstaterades att han var död. Veterinären kunde inte urskilja hans märkning utan sade att att jag skulle köra honom till Ulltuna för kremering! Så det gjorde jag. Kändes jättesorgligt att lämna in honom men personalen var jättefin där.
Eller nu garvar jag i fel tråd, skitsamma
Och att ingen slängt en "bajsbomb" på din veranda är ofattbart.. Är du en tecknad figur?3207212Sååååå typiskt svensk....
En stor eloge till Dig Nursey som tog hand om katten.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|