Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jaha, och alla korvar du äter.. Inte fan sitter du utanför Scan´s slakteri och lipar..

Att en katt blir påkörd är olyckligt, men inte värre än när du köper en grillad kyckling..

Selektivt medlidande är fanimej det mest patetiska som finns! :mad:

Nu får du ju fan skärpa dig!

En katt är ändå ett älskat husdjur som kommer att saknas av någon/några, en bilolycka med inre blödningar och en långsam död är illa oavsett om det är en fiskmås eller en katt, en snabb död på ett kycklingslakteri är någotsånär human. (näe, dom klubbar inte kycklingen med gummiklubba och låter dom dö av inre blödning på slakteriet, det ger nämligen dåligt kött, dom tar ihjäl maten så snabbt som möjligt för att slippa adrenalinutsöndring i köttet)

Att jämföra dom båda tyder på bristande empati och stadsbofasoner.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
En applåd till Nursey som fick tummarna loss och gjorde något! :yoparty

Vad som däremot gör mig fundersam är varför så många människor går en stor omväg förbi en människa som kanske får ett sjukdomsanfall (epelepsi, hjärtattack, blodpropp), utan att ägna en tanke åt honom/henne som säckar ihop framför näsan på dem, eller vänder huvudet bort när en människa bråkar och slår en annan människa. Samma sak med mobbning, där alla stoppar huvudet i sanden.

Hade någon istället slått en hund, eller plågat ett annat djur, då hade alla ringt Polisen och försökt att stoppa djurplågaren. Väldigt många hade också stannat till vid ett skadat djur och gjort ingenting, för att de antagligen helt enkelt inte vet vad de ska göra, men stannat till hade de.

Det gör mig förbannad! Eller kanske mest fundersam...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nu får du ju fan skärpa dig!

En katt är ändå ett älskat husdjur som kommer att saknas av någon/några, en bilolycka med inre blödningar och en långsam död är illa oavsett om det är en fiskmås eller en katt, en snabb död på ett kycklingslakteri är någotsånär human. (näe, dom klubbar inte kycklingen med gummiklubba och låter dom dö av inre blödning på slakteriet, det ger nämligen dåligt kött, dom tar ihjäl maten så snabbt som möjligt för att slippa adrenalinutsöndring i köttet)

Att jämföra dom båda tyder på bristande empati och stadsbofasoner.

Kan bara hålla med.
Antagligen hade jag stampat ihjäl katten om den varit så skadad som det verkar på Nurseys inlägg.
Skulle antagligen resultera i polisanmälan.
Folk är allt för rädda för döden.

Och: Ja, jag menar allvar.

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Jaha, och alla korvar du äter.. Inte fan sitter du utanför Scan´s slakteri och lipar..

Att en katt blir påkörd är olyckligt, men inte värre än när du köper en grillad kyckling..

Oj. Du har verkligen tänkt över det här. :tummenupp

Så!
Som en hyllning till djuren som dör bedövade på slakteri skall jag inte hjälpa ett enda djur över till andra sidan. Smärtfylld självdöd is the shit!

Som en hyllning till alla djur (inkl. människa) som blir sjuka och dör i naturen skall jag heller inte ta mina djur till veterinär eller mina barn till läkare. Selektivt medlidande är det mest patetiska som finns!

Är du vegan/PETA eller??

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Tyvärr så speglar det nog lite av hur samhället är just nu mer och mer empatifritt.. Det är inte min katt.. Det är inte mina ungar...skyll dej självattityden ..osv..Ring UNT och be o få prata med en reporter och tala om detta. Vem vet någon kanske tänker till nästa gång en sådan här händelse inträffar.

I beg to disagree...

Jag tror inte alls att det har med empatilöshet att göra! Då hade väl inte folk stått handfallna runt katten och undrat vad i all värden de skulle ta sig till?? Hade det varit empatilöshet hade de inte stått där alls...

Människor vet vem man ringer och vart man åker med skadade människor. Sedan är det "bara att lämna över".
Få har någon vidare koll på djur överlag, än mindre vem man ringer och var man åker. På egen hand! SOS har inte djuren på sitt bord såvida det inte är en större olycka involverade både människor och djur alternativt om vill bli kopplad till giftinfo.
Nursey har ett visst försprång jämfört med "en vanlig människa" eftersom hon är sjukvårdsutbildad. Hjärnan kopplar snabbare och blir inte uppehållen av chockerade detaljer på samma sätt.
Människor reagerar mycket olika i en chocksituation bla beroende på tidigare träning och "läggning".

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona

Pratar du med mig? Jag skulle helst se att du inte gjorde det :avsmak
Du vet ta mig faan inte ett dugg om mig eller hur jag lever. Din jävla teori om "selektivt medlidande" kan du köra så jävla långt upp i din håriga röv som det kan komma. Det borde komma tillbaka rakt ur din mun då eftersom dom verkar vara direkt ihopkopplade! (jo jag vet att dom är det anatomiskt..men dina verkar sitta direkt bredvid varandra)

Last edited by a moderator:

Matulda

Tänker Själv
Gick med
28 Dec 2005
Hoj
En Pippigul 600.
I beg to disagree...
Jag tänkte mera på det Nursey skrev om att behöva tvinga ngn att skjutsa och damen då som ville åka iväg.

Jag såg en man som låg ner i en port propert klädd osv..jag gick och kollade han hade fått ett epilepsianfall och det var bara larma ambulans. Det kom fram några stycken människor efteråt och berättar hur dom hade stått och tittat en längre stund men dom trodde det kunde vara en missbrukare.
Mannen ifråga hade sitt epilepsimärke på sig.

Detta skrämmer mej då jag kan vara den som behöver hjälp nästa gång.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Sååååå typiskt svensk.... :huvet

Sånt här bäddar vi för själva. Folk lär inte sina barn vad empati och medkänsla är. Dessutom är det många vuxna som helt saknar dessa förmågor också. Kanske gå en kurs eller nåt?? :huvet :huvet

En stor eloge till Dig Nursey som tog hand om katten.

:va Nu är du väl ändå ute och cyklar, lite dra alla över en kamkänslavarning.

:mad: då jag har blivit förskyld, :mad: hatar kyla

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Det borde komma tillbaka rakt ur din mun då eftersom dom verkar vara direkt ihopkopplade! (jo jag vet att dom är det anatomiskt..men dina verkar sitta direkt bredvid varandra)

Men fan...nu sitter jag ju här och skrattar i förbannadtråden. :D

Fast däremot vart jag förbannad igår morse....när jag glad i hågen gick upp 05:10 för att sladda ner till simhallen och där upptäcka att dom hade stängt p.g.a tekniska problem. :mad:

Nåja...jag löste det genom att åka hem och byta om till löparkläder istället. Och det arga försvann.

/M. Ad.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Jag har aldrig fått detta intryck av dig tidigare men nu vet jag att du är en STOR idiot. Du gjorde mig inte speciellt arg iofs, men jag kände för att skriva här ändå.
Kia framstod som en nobelpristagare jämfört med dig.

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
3208359 Pratar du med mig? Jag skulle helst se att du inte gjorde det :avsmak
Du vet ta mig faan inte ett dugg om mig eller hur jag lever. Din jävla teori om "selektivt medlidande" kan du köra så jävla långt upp i din håriga röv som det kan komma. Det borde komma tillbaka rakt ur din mun då eftersom dom verkar vara direkt ihopkopplade! (jo jag vet att dom är det anatomiskt..men dina verkar sitta direkt bredvid varandra)
Ajaj.. Vilket språk, du vet bättre än att sjunka så lågt!

Beträffande min teori om "selektivt medlidande", så är den i högsta grad gällande.. Människan kliver gärna "över lik", så länge det är på bekvämt avstånd!

Hyggligt att du åkte till vetrinären med katten, men hade du gjort samma sak med en groda? Liv som liv, eller..

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Ajaj.. Vilket språk, du vet bättre än att sjunka så lågt!

Beträffande min teori om "selektivt medlidande", så är den i högsta grad gällande.. Människan kliver gärna "över lik", så länge det är på bekvämt avstånd!

Hyggligt att du åkte till vetrinären med katten, men hade du gjort samma sak med en groda? Liv som liv, eller..

Hade jag sett en groda som led hade jag avlivat den. Kände inte för att stampa in huvudet på en katt som vägde 5 kg. Alltså tog jag den till veterinären..dock hann jag ju inte.
Språket..jo jag erkänner att det inte var välvalt..men du har samma effekt på mig som min lillebror..jag ser rött!!

wannagofast

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2005
Hoj
Tillfälligt avbrott
3208290 Oj. Du har verkligen tänkt över det här. :tummenupp

Så!
Som en hyllning till djuren som dör bedövade på slakteri skall jag inte hjälpa ett enda djur över till andra sidan. Smärtfylld självdöd is the shit!

Som en hyllning till alla djur (inkl. människa) som blir sjuka och dör i naturen skall jag heller inte ta mina djur till veterinär eller mina barn till läkare. Selektivt medlidande är det mest patetiska som finns!

Är du vegan/PETA eller??

Hur kan ett rådjur som fastnar i ett staket, engagera en hel by.. När man sedan samma eftermiddag går ut i skogen och skjuter ett annat..

Man räddar grisar ur en brinnande gård, för att sedan fira med "grillat" på kvällen..

Jag äter kött som de flesta och "bryr mig" således inte, precis som du..

3208549 Jag har aldrig fått detta intryck av dig tidigare men nu vet jag att du är en STOR idiot. Du gjorde mig inte speciellt arg iofs, men jag kände för att skriva här ändå.
Kia framstod som en nobelpristagare jämfört med dig.
Hey.. Bättre ett negativt intryck, än inget alls..

3208729 Hade jag sett en groda som led hade jag avlivat den. Kände inte för att stampa in huvudet på en katt som vägde 5 kg. Alltså tog jag den till veterinären..dock hann jag ju inte.
Språket..jo jag erkänner att det inte var välvalt..men du har samma effekt på mig som min lillebror..jag ser rött!!
Well, det är väl meningen att man ska vara/bli förbannad i tråden.. Tycker jag lyckas rätt bra! ;)

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Inte arg men snarare :confused: över alla dessa "modeord", först var det utbränd, sedan utmattningsdepression, det senaste är "tokstressad" vilket innebär att man blir stressad över situationer/människor man inte kan påverka, arg på bilister i köer te x. (inget jag läst utan en vän som var på reab berättade detta)

Last edited:

samhainie

Guest
inte förbannad.. för jag blir mycket sällan det.. men rätt trött på att vi har "finbesök" på jobbet och måste låssasfjäska med dresscode endast idag..

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Jag blir så förbannad på den dära jävla tidningen som alltid ska skriva ihop sån skit över nyheter!
"Prinsessan Madelenes STUDIEBLUFF"
PORRCHOCK! (Nån som moonade...)
DÖDSLEKEN! (Nån som hoppade bungiejump...)
SKANDALRESAN! (Nån blev full...)
Osv osv osv osv osv osv osv. Dom överdriver så inni helvete så man blir ju knäpp!

Jag blir så jävla förbannad, ändå måste jag kolla på deras sida för jag har tyvärr vant mig vid deras layout. Försöker få mig att kolla DN men det är nog långt kvar ännu.

Oj vad upprörd jag blev...

Föresten, jag är fortfarande arg på vissa personer för deras kassa beteende.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Hur kan ett rådjur som fastnar i ett staket, engagera en hel by.. När man sedan samma eftermiddag går ut i skogen och skjuter ett annat..

Man räddar grisar ur en brinnande gård, för att sedan fira med "grillat" på kvällen..
Jag ser inget konstigt i att man i ena stunden hjälper ett djur som plågas för att sedan skjuta ett annat. Det är två helt olika saker.

Kia

Guest
Och att ingen slängt en "bajsbomb" på din veranda är ofattbart.. Är du en tecknad figur?

Kan ju inte säga att Ni gör särskilt bra reklam för "de kanonfina" svenska killarna heller.... :huvet :huvet

Sandlåde-mentalitet gör mig alltid lika förbannad.... :yoparty

Kan inte du ta allt om är så typiskt svenskt och köra upp i röven så vi slipper se dig klaga över det hela tiden?

Kan inte du gå någon vuxenkurs av nåt slag så vi slipper dina löjliga påhopp.... :tummenupp

:va Nu är du väl ändå ute och cyklar, lite dra alla över en kamkänslavarning.

:mad: då jag har blivit förskyld, :mad: hatar kyla

Drar inte alla över samma kam. Absolut inte. De som känner sig träffade är välkomna att ta åt sig. Man står sig själv närmast och bara man själv vet ju hur man reagerar och agerar när man hamnar i en sån här situation. Så det var inte riktat till alla utan till de iskalla människor som tar åt sig.... å det är ju inte speciellt se vilka som tog åt sig i det här forumet.... :D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...