Den som ändå led av ett simpelt elfel.
I ditt fall hade jag också varit jäääkligt glad om det bara var så enkelt
Den som ändå led av ett simpelt elfel.
Han har erbjudit att op och du tackar nej va tycker du han/hon kan göra då än att rycka på axlarna och ge dig smärtstillande etc:
En anmälan till op om den är prioriterad tar inte lång tid, troligen op på dagskirurgen och du går hem samma dag.
Patienter, jag blir så trött
Det är ju inte riktigt så det ligger till. Att få veta innan man svarar brukar funka bra?
Jag har inte tackat nej. Han har erbjudit en operation, som det är minst 6 månaders väntetid på. Jag finns INTE på nån priolista, och får alltså vänta dessa 6 månader, vilket är lika bra eftersom jag omöjligt kan avbryta yrkesförarutbildningen. Men det är ju inte axeln som jag gick till denne läkare för i lördags, utan en helt annan grej i överarmen. Och det var ju den grejen han struntade i, trots att jag påpekade flera ggr att axeln inte var något problem som jag inte fått veta hur jag skulle åtgärda. Han ignorerade ju vad jag sa till honom och tjatade på om axeln, och han sa INGET jag inte redan visste.
Välkommen till den underbara verkligheten inom svensk sjukvård. Tack vare en vårdstrejk som inte gav mycket har jag väntat på att få göra en MR sedan april. (Trots dessa köer till MR anser Uppsala Akademiska sjukhus att det finns lediga tider till att röntga gamla mumier.)
Jag har väntat på att få komma till smärtkliniken, remissen gick iväg i april. Vårdgaranti som någon skrev om låter ju fint men fungerar bara på pappret inte i praktiken. Köerna är ju lika långa i hela landet efter denna vårdstrejk som inte ledde till mycket mer än långa vårdköer och onödigt lidande för många patienter.
Förbannad över att jag valde att åka hem från ett 35-40 grader varmt Turkiet för att komma hem till ett regnblött och kallt Sverige. Hatar höst och regn. Blä.
Då har du ju inte ens väntat ett halvår, kom igen efter 1,5års väntan eller längre och se om du fortfarande orkar vara förbannad då..Kia skrev:Jag har väntat på att få komma till smärtkliniken, remissen gick iväg i april...
Idioter som vill ta ut en xtra avgift när man betalar med kort!
Betalar du med Visa så har dom inte rätt till det har jag för mig.
Izah skrev:De har de inte så jag har ringt min bank, får tillbaka kortavgiften samt att banken skickar en anmälan till företaget!
Kan inte jag få lite av ditt "jävlar-anamma"..?
Nä, det kanske dom inte har, MEN dom gör det ändåBetalar du med Visa så har dom inte rätt till det har jag för mig.
Nä, det kanske dom inte har, MEN dom gör det ändå
Nä, det kanske dom inte har, MEN dom gör det ändå
Och sen är vi så fega att vi inte vågar säga ifrån när vi betalar..
Jo, jag har sagt ifrån 1 ggn. igår hade jag inte tid att tjafsaOch sen är vi så fega att vi inte vågar säga ifrån när vi betalar..
För att min axel gick ur led för 15e gången på jävligt kort tid i morse.
Hände nåt mysko med armen som gör svinont och inte går att röra. Uppsökte läkare och han ryckte mest på axlarna och sa att det gick inte att göra något åt det, skrev ut några hyffsat starka tabletter och skickade sen ut mig igen.
Jorå, idag var det en xtra dålig dag. jefla revisorer som inte vet hur man beter sig ett kontor så jag var xtra uppretad idag.
Men tjejen jag skickar över två kartonger håll tillgodo!!
Nu tycker jag att det blev lite otydligt här.
VEMS axlar ryckte han på?
Men man betalar ju en hel del pengar till banken för kortköpen under året som företagare. Jag tycker gott man kunde införa så att man FÅR ta ut en avgift för kortköp! Detta är ju utgifter utöver att man köper maskinhelvetet (och alla problem som fanskapen medför).
:företagare
(övertala mig gärna till din sida av saken..tycker personligen att det är ganska dåligt som det är nu dvs att företagarna betalar priset!)
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|