Idioter som vill ta ut en xtra avgift när man betalar med kort!
Det jämnar ut sig, jag är dagligen förbannad på idioter som vill betala struntsummor med kort.
Det går alldelens utmärkt att betala med kontanter än i dag, och tar hälften så lång tid.
Idioter som vill ta ut en xtra avgift när man betalar med kort!
Det jämnar ut sig, jag är dagligen förbannad på idioter som vill betala struntsummor med kort.
Det går alldelens utmärkt att betala med kontanter än i dag, och tar hälften så lång tid.
jag är dagligen förbannad på idioter som vill betala struntsummor med kort.
Är man en Idiot för att man år 2008 betalar med sitt Visa?
Du skojar!
Vad är en struntsumma för dig?
Ibland kanske man inte har kontnter på sig... sedan tar det ju inte alls lång tid att betala med kort... har du inte långt kvar, eller?
Näe, är man villig att betala extra till Visa för att slippa ha kontanter med sig så varsågod, men varför ska den du handlar av betala extra vid varje köp för att du inte orkar ha kontanter med dig?
Den du handlar av ska dessutom betala för att tillhandahålla möjligheten att betala med kort (avtal med bank/kortläsarföretag).
Brevid mitt jobb fanns en kiosk, ägaren vägrade i sten att skaffa kortautomat, på ett normalt kioskinköp av ett paket cigg och en dagstidning finns inte speciellt mycket marginal, ska han då skänka tre spänn av sin marginal till ett kortföretag?
Allt under en hundring är en struntsumma, så en sådär femhundra pix kan man ju ha i kontanter.
Näe, ibland har inte jag heller kontanter, men då skulle inte jag gnälla över att betala extra för att jag inte har kontanter med mig.
Och nej, det tar inte DIG lång tid extra att betala med kort, men det tar dubbelt så lång tid som att betala med kontanter, och står det 20 pers före i kön på ICA så är det en betydande skillnad, både för kassörskan och för personen som står sist i kön.
Varför gnäller ingen på kortföretagen som förutom att dom tar betalt för kortet av användaren, tar betalt för kortautomaten av handlaren, och dessutom har lagt på en köpavgift på ~3:- på varje överföring?
I hur många led ska man betala för att slippa det oerhörda besväret med kontanter?
Varför gnäller ingen på kortföretagen som förutom att dom tar betalt för kortet av användaren, tar betalt för kortautomaten av handlaren, och dessutom har lagt på en köpavgift på ~3:- på varje överföring?
I hur många led ska man betala för att slippa det oerhörda besväret med kontanter?
Hur svårt kan det vara för en handlare att räkna ut hur stor procentandel av den budgeterade omsättningen som kortavgifterna utgör, och sedan öka alla priser med motsvarande?
Izah; Summan står ju aldrig på kvittot utan bara på slippen. Personligen bojkottar jag dessa ställen men tyvärr inte idag....[/QUOTE skrev:Begär ett skriftligt,moms-specat kvitto på kortavgiften,det gör jag.
Brukar bli ett jävla hallå..
Begär ett skriftligt,moms-specat kvitto på kortavgiften,det gör jag.
Brukar bli ett jävla hallå..
Hur svårt kan det vara för en handlare att räkna ut hur stor procentandel av den budgeterade omsättningen som kortavgifterna utgör, och sedan öka alla priser med motsvarande?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|