Idag är jag förbannad därför att...

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Grattis :tummenupp Jag råkade ut för exakt samma sak för snart 10 år sedan. När jag insåg att de bara skulle köra med lokalbedövning så hoppade jag över den operationen, båda sidorna skulle bort dessutom *ej samtidigt dock*.
Jag har dem fortfarande kvar, såga av en bit av käkbenet lät inte lockande utan narkos...
Det är ingen fara, det knakar mest bara otäckt, känns inte så farligt. Räkna bara inte med att jobba direkt efteråt, jag blev iaf rätt mosig i huvudet av "operationen" och starka värktabletter. Så långt ränkte inte jag. :rolleyes:

Men tandläkarbesök är en dyr hobby ibland. :mad:
 

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Ort
Mellan Klagstorp och Äspö
Hoj
Kawasaki ZZR600
Var hos tandläkaren idag och fick veta att jag har en visdomstand som växer åt fel håll. Den är "liggande" och rör sig framåt med kronan mot nästa tand.

Tandläkaren redogjorde ingående hur det hela skulle lösas genom uppskärning av tandkött och hackande i käkben:gnissla

Dyrt skulle det bli också:huvet

Grattis :tummenupp Jag råkade ut för exakt samma sak för snart 10 år sedan. När jag insåg att de bara skulle köra med lokalbedövning så hoppade jag över den operationen, båda sidorna skulle bort dessutom *ej samtidigt dock*.
Jag har dem fortfarande kvar, såga av en bit av käkbenet lät inte lockande utan narkos...


Har gjort exakt den o.p men inte sågade dom av käkbenet. Utan de skär upp en stor flik i tandköttet och sen drar dom ut tanden. Kände inte ett dugg. Det enda som hörs är lite knakande men det gör inte ont. Jag tog bort min tand förra året och det kostade 2500:- och då blev jag skickad till en speciallist. Men dom har fast taxa på just det här eftersom det är så vanligt :)
 

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Ort
Peppes Bodega
Hoj
Dnepr
Var hos tandläkaren idag och fick veta att jag har en visdomstand som växer åt fel håll. Den är "liggande" och rör sig framåt med kronan mot nästa tand.

Tandläkaren redogjorde ingående hur det hela skulle lösas genom uppskärning av tandkött och hackande i käkben:gnissla

Dyrt skulle det bli också:huvet

Den där skiten har jag åxå upplevt.... fan e de nåt som går..:D

Fyra eller fem duttar med bedövning runt om, sen säger läkar'n: -DE e så att vi har utbildning här, å stundenter som ska lära sig. Tillåter du att dom närvarar under op?
-Ja, svarar jag. Å vips har jag 20 ögon gloende ner i min mun.

Proceduren då: Ett pretty stort borr ner i sidan på tanden (det som var upp rent geografiskt), kläm med en tång tills den gick i bitar, plocka ut bit för bit, till sist slipa tandfästet slätt.
Mindre än en timma tog det. En karta ibumetin fick jag för besväret men dom använde jag inte.... det var freda' så det blev en grogg istället.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Har gjort exakt den o.p men inte sågade dom av käkbenet. Utan de skär upp en stor flik i tandköttet och sen drar dom ut tanden. Kände inte ett dugg. Det enda som hörs är lite knakande men det gör inte ont. Jag tog bort min tand förra året och det kostade 2500:- och då blev jag skickad till en speciallist. Men dom har fast taxa på just det här eftersom det är så vanligt :)

När jag var där så förklarade de att de var tvungna att såga bort en bit av käkbenet på båda sidor, har för mig att det hade växt fel eller dylikt. Det lät inte så trevligt iaf, hade det bara varit plocka bort två tänder så hade det varit en annan femma.

machinegun-joe, säg till när du har gjort OP och berätta hur illa det var. Man kanske skulle ta och göra den ändå...
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Satt på pendeltåget från Alingsås till Floda (en sträcka som tar 15 minuter med tåg) brevid två kvinnor i 40-50 års åldern som gnällde på de "gröna" biljettautomaterna, priser, att hon inte fick ta med sina barn som jag uppfattade vara på 12 och 14 år på "sommarbiljetter" som inte var gilitga med mera med mera.

"Sträckan Norsesund-Västra bodarna är den dyraste i världen".
Vaaa..:va Hur lång är sträckan då frågade jag.
-3 km.

Varför åker man ens tåget då, 3 km cyklar man ju utan problem.:huvet


:huvet :mad: Curlingföräldrar. Inte konstigt att ungarna har dåligt självförtroende när de aldrig får göra något, ta eget ansvar eller utforska världen på egen hand och lära sig av sina egna misstag.

Oss "ungar" lät dem åka skridskor på vättern utan isdubbar och dylikt...idag hade det väl ansetts som barnmisshandel att låta ungarna få vara ute i kylan en hel dag för att sedan få cykla hem samt att vi fick orientera utan kompass, var kanske dock inte så smart...fick gå skallgång efter tjejpolarna men hem kom de till slut..de satt och fikade i en trädgård.:D
 
Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Satt på pendeltåget från Alingsås till Floda (en sträcka som tar 15 minuter med tåg) brevid två kvinnor i 40-50 års åldern som gnällde på de "gröna" biljettautomaterna, priser, att hon inte fick ta med sina barn som jag uppfattade vara på 12 och 14 år på "sommarbiljetter" som inte var gilitga med mera med mera.

"Sträckan Norsesund-Västra bodarna är den dyraste i världen".
Vaaa..:va Hur lång är sträckan då frågade jag.
-3 km.

Varför åker man ens tåget då, 3 km cyklar man ju utan problem.:huvet


:huvet :mad: Curlingföräldrar. Inte konstigt att ungarna har dåligt självförtroende när de aldrig får göra något, ta eget ansvar eller utforska världen på egen hand och lära sig av sina egna misstag.

Oss "ungar" lät dem åka skridskor på vättern utan isdubbar och dylikt...idag hade det väl ansetts som barnmisshandel att låta ungarna få vara ute i kylan en hel dag för att sedan få cykla hem samt att vi fick orientera utan kompass, var kanske dock inte så smart...fick gå skallgång efter tjejpolarna men hem kom de till slut..de satt och fikade i en trädgård.:D


Lättstörd?:va
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Kollade skattekontot och enligt det har jag tydligen 45.000 att vänta mig i restskatt :mad:

Ajfan, men med den restskatten så har du ju tjänat en del flis dock, och kunde du inte räkna ut det med arslet så är det ju synd om dig :D Fast du kände antagligen redan till det, man får ju vara arg ändå :( :pannkyss
Själv har jag glömt bort hur mycket jag får tillbaka nu till jul, kanske blir en trevlig julklapp :)
 

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ajfan, men med den restskatten så har du ju tjänat en del flis dock, och kunde du inte räkna ut det med arslet så är det ju synd om dig :D Fast du kände antagligen redan till det, man får ju vara arg ändå :( :pannkyss
Själv har jag glömt bort hur mycket jag får tillbaka nu till jul, kanske blir en trevlig julklapp :)

Snarare ett arsle till revisor som inte sett till att jag betalat tillräckligt. Behöver jag säga att han inte används längre?


Edit: Har lite avdrag men långt från att det täcker 45k
 
Last edited:

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Jag tankade 95 oktan i min Volvo D5 och kom 1 km innan den stannade.:mad:
Tur i alla fall att den stannade på Allé Service i Sumpan och fick hjälp att tömma tanken.

1400 bagis och en tank soppa åt helvete.

Så går det när man är trött och har bilar med olika drivmedel...
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag tankade 95 oktan i min Volvo D5 och kom 1 km innan den stannade.:mad:
Tur i alla fall att den stannade på Allé Service i Sumpan och fick hjälp att tömma tanken.

1400 bagis och en tank soppa åt helvete.

Så går det när man är trött och har bilar med olika drivmedel...


Men shit!! Jag var sur hela dan igår efter att ha köpt 5 rostfria M8 insexskruvar och sen visade det sig att jag skulle ha M10. Hade jag slagit en tank diesel i bilen så hade jag nog hängt mig i bogserlinan. Sumpa pengar pga av klantighet/slarv är det värsta som finns.
 

Snoopy

Tutlurad..
Gick med
9 Aug 2008
Ort
Uppsala-ish
Hoj
1989 Yamaha FZR1000, 1998 Ducati 916 BP
Men shit!! Jag var sur hela dan igår efter att ha köpt 5 rostfria M8 insexskruvar och sen visade det sig att jag skulle ha M10. Hade jag slagit en tank diesel i bilen så hade jag nog hängt mig i bogserlinan. Sumpa pengar pga av klantighet/slarv är det värsta som finns.


Typ parkeringsböter, fortkörningsböter eller när jag backade sönder bakrutan (!) i en utstickande järnbalk. Satan!

...dock inte idag som tur är :D
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Jag e förkyld och när jag e förkyld så blöder jag näsblod väldans lätt. Skittråkigt e det.
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag e förkyld och när jag e förkyld så blöder jag näsblod väldans lätt. Skittråkigt e det.

Jag har haft samma problem i en av borrarna, jag brände mitt hos doktorn :tummenupp


Ett tips är att ta en tuss bomull som du dränker i (vafaan vad det nu då :va ) nån olja av någe slag mjukgörande och sen trycker upp i snoken :tummenupp


Jag postar igen om jag kommer på vad den heter.

Pilla inte in papper i näsan när det börjar blöda utan ta ett rejält grepp om snoken med tumme och pekfinger och klämm åt ordentligt någon minut :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top