Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Förbannad på alla idioter som säljer beg grejer till nypris.

Har letat efter en beg sadel till ktmen i flera månader nu men ja köper en ny ist, folk har ju ingen reson alls!

-Jag kan ge en 500ing för sadeln
-Ja skall ha 1000 kr för den inte mindre
-Men en ny sadel kostar ju 1000 kr och din är beg+trasig så 500 är ett bra bud

Varenda en är detsamma, hur kan folk tro att beg hojprylar ökar i värde när man har använt dom :va

Det är väl ungefär samma system som när folk säljer en hoj som dom har crashat och sedan satt moppelyse och crosstyre på och hängt på eftermarknadsljuddämpare som är billigare än orginalet.

"Nja asså jag har ju stajlat om den till fighter åsså"
"Plus att den är bänkad"

Bänkad innebär i nio fall av tio att dom har ställt den på en snurrande rulle och fått ut ett papper med hittepåsiffror, inte att den är injusterad i bänken.
Ofta visar dom upp bara en bänkkurva "slutresultatet"
Ibland har dom en kurva på hur den gick innan dom bytte till bröl-rör och komiskt sportluftfilter.

Sen tror dom att dom ska få mer än för en fin orginalhoj... :va

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
har ca 8 dagar nu haft en växande halsmandel som gör så svinit ont så nu kan jag nog inte äta längre, har inte sovit riktigt på ett antal dagar och frossar o svettas bara på natten, o då har man lagt ut mycke pengar på nyårsfirandet då 20 polare skulle dra till fjällen bo i en stuga och man var en av dom som skrev upp sig för ett halvårsen och har inte längtat så mycket till nått på länge, är den som inte kan vara med allt för ofta när de festar så detta skulle bli mitt tillfälle att ha roligt ett tag, de enda man får höra av dem nu är hur roligt dom har och alla smsar hela tiden... missade även samma tillställning förra året.

Sedan hade man planerat att ligga i hårdträning runt jul för att ha möjlighet att få kontrakt så man kan sattsa 100% på simningen få bostad och allt betalt i usa 4 år sista januari men då är väll de kört också så nu vet jag inte vad jag ska planera att göra närmaste åren...

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
har ca 8 dagar nu haft en växande halsmandel som gör så svinit ont så nu kan jag nog inte äta längre, har inte sovit riktigt på ett antal dagar och frossar o svettas bara på natten....

Känner igen det. Hade samma problem för ett par veckor sedan, åkte in och kollade upp det och det visade sig att jag har dragit på mig körtelfeber. Ingen höjdare.
En nykter jul och nyår blir det och även ev. födelsedagskalas. Nu blev jag arg!! :mad:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Även jag är sjuk :mad: Förvisso bara lite halsont och snuva men febern kommer och går fortfarande :( Vill ju bli frisk till imorgon, så idag har jag redan hunnit käka 8st esberitox till frukost, varvat med 3cl cocillana för rethostan. Ska käka lite riktig frukost snart och mår jag inte bättre framåt eftermiddagen så åker stora whiskeyflaskan fram.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Låg ute och skruvade bil hela kvällen igår, vaknar med jordens migrän och nackmusklerna vill inte alls vara med :huvet

Last edited:

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Att man avslutar 2008 med vinterkräksjuka. Det här suger hårt!

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
KTM 950 SM
Iphone

Hur kan denna skitpryl sälja över huvud taget?

Minstingen hemma tjatade så han blev blå i ansiktet för att jultomten skulle titta förbi med en iphone. Försökte hålla emot (Apple producerar mest skit, gammalt djungelordspråk) men när han och hans mor gjorde gemensam sak fick man ge sig. Efter lite efterforskning bestämdes att det att abonnemanget skulle kompletteras med en flat rate för datatrafik för att undvika kostsamma överraskningar, och så kunde han ju koppla ihop den med sin bärbara dator så att jag slapp konkurrera om internätet med honom (av någon anledning måste senaste skitmusiken/filmen/whatever laddas ner samtidigt som jag vill kolla på ditt eller datt).

Problemen börjar direkt efter att telefonen plockas ur paketet, det går inte att starta den för att provringa, efter en liten stunds letande i manualen... som man är tvungen att hämta från nätet, konstaterades att man "givetvis" var tvungen att ladda ner ett program till datorn och koppla ihop dator och iphone för att på något sätt få det hela att fungera. Resultat: ytterligare två program som skall använda minne och cpu i bakgrunden, samt förmodligen samlar information om mitt internetanvändande och fan och hans moster, skitlösning.

Jaja ungen verkade glad i alla fall.

Idag tänkte jag hjälpa honom att koppla upp hans dator till nätet m.h.a iphonen som modem, skulle funka utmärkt enligt den välkammade satans försäljaren på Telia, fanns ingen anledning att misstro honom då just denna funktion funkat på alla telefoner jag någonsin ägt, inte rocket sience för varken Ericsson eller Nokia, men tydligen för Apple ( som förmodligen består av en hoper smarta marknadsförare). Pluggade glatt in telefonaset i usb:n och förväntade mig att hitta den under modem, eller möjligtvis nätverkskort, avsaknaden av detta var iögonfallande. Nåja kolla manualen kan ju inte skada så vi tittar där, inte ett ljud om att använda telefonen som modem, hmm, konstigt men kan ju vara en miss. Lite googlande efter info avslöjar att det inte verkar finnas en funktion för modem i Iphone och ett snabbt samtal till Telia support (kom fram snabbt och klart besked, eloge till dem) ger ett bestämt besked om att så inte är fallet.

Konklusion:
Teliaförsäljarna vet inte vad de säljer.
Apple producerar undermålig skit.
Apple är bra på marknadsföring.
Telia support svarar förvånansvärt fort.
Den där bärbara applen som jag gått och sneglat på kommer aldrig att inhandlas. Kan de inte göra telefoner, kan de inte göra datorer...

Äpplet är ruttet

Grötboll

Full gas, motorras.
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
CBR600
Äpplet är ruttet

Varför skulle någon annars låta bli att ta mer än en tugga av det?

Själv är jag mest förbannad för att ingen överhuvudtaget verkar vilja göra något med mig på nyår, aja, man vet iaf vilka som är ens vänner när det blir såhär. :mad:

Dominator-Rocks

Guest
Varför skulle någon annars låta bli att ta mer än en tugga av det?

Själv är jag mest förbannad för att ingen överhuvudtaget verkar vilja göra något med mig på nyår, aja, man vet iaf vilka som är ens vänner när det blir såhär. :mad:

Du har inga ?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Febern vill inte ge med sig och nu har även killen blivit sjuk så nu ligger vi nerbäddade och däckade båda två :( Hade planerat att göra toast skagern, wallenbergare och creame brule till efterrätt. Vi är nu glada om att vi får i oss lite sockerdricka. Gott nytt år från oss till er alla och krya på er som är i samma situation.

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
Så som det ser ut nu, ja. Själv ställer man upp i vått och torrt för sina vänner men åt andra hållet är det tydligen inte lika intressant att vara vän... Man blir FÖRBANNAD... :mad:

Skit! Byt ut dina "vänner" !

Man blir förbannad :mad: :fakta

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
..korkade människor på eBay ska fan buda o trissa upp priset som idioter, 3år innan auktionen är slut, på en grejj man vill ha :mad:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Gillar du inte mångkultur? :mad:
Rasist!

Skaruha ett American Express Blue?

Amexfjantarna på terminal 5 skulle jag vilja kasta ner för rulltrappan. Fatta att Amex är dyrt, dåligt, oanvändbart och att det är 80-tal med Amex. Fråga nästa gång vad det är för kredittid, när idioten mumlar säger du bara "OJ VAD DÅLIGT". Hur kan man ha ett kort med 15 dagar kredit? Fjantar. :mad:

Last edited:

Dr.Bike

Guest
Amexfjantarna på terminal 5 skulle jag vilja kasta ner för rulltrappan. Fatta att Amex är dyrt, dåligt, oanvändbart och att det är 80-tal med Amex. Fråga nästa gång vad det är för kredittid, när idioten mumlar säger du bara "OJ VAD DÅLIGT". Hur kan man ha ett kort med 15 dagar kredit? Fjantar. :mad:

Ska jag göra!
Men saken är den att vi har 1,5 månader kredittid på våra företagskort från AMEX.
Ja de som har sina kvar. JAg har klippt mitt i två delar, efter alla desas hotbrev om inkasso.

Deras datorer fattar nämligen inte det här, utan automatutskickar bet.påminnelse efter ORDINARIE kredittid!
Jävla puckon!

En kvinna ringde upp mig efter ett något av mig mustigt formulerat brev...(där jag förkalrade att: nu har jag handlat för en kvarts mille av er senaste halvåret, aldrig bommat en betalning...och ÄNDÅ kommer ALLTID dessa hotbrev.... med efterföljande brevväxling som ALLTID slutar med att NI ber om ursäkt och gör franska hovnigningar baklänges ut ur rummet...osv)

Så hon frågade: Men kan du inte tänka dig att prova iaf EN gång till?

NEJ! sa jag, jag är trött på era dunkelt formulerade inkassobrev, taskigt utformade fakturor där man vare sig vet om man är skyldig eller har plus på saldot, NU klipper jag itu ert kort!

Sagt och gjort.

Mastercard var sedan mer än happy att få mig åter som kund, och kunde tänka sig att även fortsättnigsvis låta bli att skicka ut årsavgift, trots att detta kort numera var privat sedan AMEX-lössen tog över vårt företag...

Jaja, det är service det, och den förlängda kredittiden fick jag såklart oxå behålla.

"Never more ett AMEX" :yoparty

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
För att jag skulle köpa nytt bilbatteri idag men jag kom inte iväg eftersom bilen inte startade för att... ja, batteriet var urladdat :mad:

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati