Idag är jag förbannad därför att...

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
För att dom däringa Parkförvaltningsmupparna tycker att det e lämpligt att brassa runt med deras jävla lövblåsare kl 05:30 på en Söndagsmorgon. Nu blir det ett syrt mejl till ansvarig mupp.

XR-Jan

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Ducati ST4 -00
jag inte fick provköra nya Tenere idag ute hos Yamaha i Haninge.
Fick till svar "Det går inte"
Lite undrande frågar jag varför, samtidigt som jag tittar åt det håll hojen står i hallen. Svaret blev "Yamahas provkörningshoj är ute på en Roadshow som tunerar landet runt.
Blev att gå därifrån..
Har Yamaha endast ETT exemplar för provning för potentiella kunder ??
Vilka jävla muppar!
Här råder tydligen ingen lågkonjunktur i alla fall, man har råd att skita i kunderna...

Får se om jag kan hitta en bättre handlare.
Kanske BMW, deras 800GS är jag väldigt nyfiken på.

///J

ps, kom just ihåg samma sak hände för 15 år sedan, då med den tidigare modellen av 660 Tenere fast hos MC-varuhuset. Den gången slutade det med en ny Suzuki istället.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
jag inte fick provköra nya Tenere idag ute hos Yamaha i Haninge.
Fick till svar "Det går inte"
Lite undrande frågar jag varför, samtidigt som jag tittar åt det håll hojen står i hallen. Svaret blev "Yamahas provkörningshoj är ute på en Roadshow som tunerar landet runt.
Blev att gå därifrån..
Har Yamaha endast ETT exemplar för provning för potentiella kunder ??
Vilka jävla muppar!
Här råder tydligen ingen lågkonjunktur i alla fall, man har råd att skita i kunderna...

Får se om jag kan hitta en bättre handlare.
Kanske BMW, deras 800GS är jag väldigt nyfiken på.

///J

ps, kom just ihåg samma sak hände för 15 år sedan, då med den tidigare modellen av 660 Tenere fast hos MC-varuhuset. Den gången slutade det med en ny Suzuki istället.

Du tycker alltså att det är märkligt att handlaren inte rullar ut hoj efter hoj som är sprillans nya för att folk ska testa, och sen inte köpa?
Är väl rätt vanligt att man har demoex, och ifall de nu inte hade tillgång till sitt demoex så hade du säkert kunna få ett datum när hojen är tillbaka så du kan prova :tummenupp

XR-Jan

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Ducati ST4 -00
Du tycker alltså att det är märkligt att handlaren inte rullar ut hoj efter hoj som är sprillans nya för att folk ska testa, och sen inte köpa?
Är väl rätt vanligt att man har demoex, och ifall de nu inte hade tillgång till sitt demoex så hade du säkert kunna få ett datum när hojen är tillbaka så du kan prova :tummenupp

Självklart så skall man kunna provköra en modell innan köp. Allt annat är trams.

Tycker att Yamaha är så stora så att Demohojar borde det finnas, även om man kör en roadshow.

Blev erbjuden att prova nån månad framåt i tiden, en vardag, Ett datum var hojen tillgänglig.
P.g.a. mitt arbete fungerar inte det.

Då, för 15 år sedan när samma sak hände, åkte jag till en Suzuki handlare. Dom hade ingen demohoj heller. Men man plockade raskt ut en ur hallen, fyllde upp bensin, skruvade på en reg.plåt. Så gör man om man bryr sig om sina kunder.
Och man får sälja.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
För att jag spenderat nån timme med att koppla om belysningen på hojen för att styras med reläer istället för via vanliga knappen efter xenon installation... Tänkte vara duktig eftersom det iaf är närmare 10 amp i början..
Nåja.. Börjar slita och dra kablar i gummirör, sliter loss instrument och en massa delar.. Börjar koppla in alla sladdar och reläer.. När jag börjar bli klar inser jag att jag kommer att sakna ca 5cm kablage och 2 kabelskor... :mad:
Iväg till OK och köpa nytt.. Kommer hem fortsätter, blir klar..
Buntar upp allting snyggt och prydligt och prövar..
Reläerna klickar rätt, sladdarna är rätt dragna. Prövar med ström..
Halvljuset går på så fint så slår om till hel och då blir det svart... :mad:
VA FAAAAAEEEEEEN!!
Sliter isär allting, mäter satan och alla sladdar ÄR rättkopplade...
Sätter ihop allting igen, stendött..
Reläerna klickar...Det är allt..
Fortsätter att klia mig i huvet och efter en sådär 255 cigg så slår det mig..
Vad faen har jag för säkring på den där??
Johodå.. 5 amp.. *suck* :huvet
IDIOT!
Sensmoral:
Kolla alltid det enklaste FÖRST!

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
För att jag spenderat nån timme med att koppla om belysningen på hojen för att styras med reläer istället för via vanliga knappen efter xenon installation... Tänkte vara duktig eftersom det iaf är närmare 10 amp i början..
Nåja.. Börjar slita och dra kablar i gummirör, sliter loss instrument och en massa delar.. Börjar koppla in alla sladdar och reläer.. När jag börjar bli klar inser jag att jag kommer att sakna ca 5cm kablage och 2 kabelskor... :mad:
Iväg till OK och köpa nytt.. Kommer hem fortsätter, blir klar..
Buntar upp allting snyggt och prydligt och prövar..
Reläerna klickar rätt, sladdarna är rätt dragna. Prövar med ström..
Halvljuset går på så fint så slår om till hel och då blir det svart... :mad:
VA FAAAAAEEEEEEN!!
Sliter isär allting, mäter satan och alla sladdar ÄR rättkopplade...
Sätter ihop allting igen, stendött..
Reläerna klickar...Det är allt..
Fortsätter att klia mig i huvet och efter en sådär 255 cigg så slår det mig..
Vad faen har jag för säkring på den där??
Johodå.. 5 amp.. *suck* :huvet
IDIOT!
Sensmoral:
Kolla alltid det enklaste FÖRST!

Nu ska jag skriva i "vad gjorde dig glad" tråden !:D

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
:mad: bet av en halv jävla hörntand nyss när vi käkade,hann iallafall ta ett par tuggor,
hatar tandläkarjäveln också så morgondagen blir nog lika bra:gnissla

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Så hade man då fått för sig (igen) att åka till IKEA.
Tanken var att bara köpa lite blommor för att göra balkongen vårfin och piffig och kanskeeventuellt handla några krukor till en billig peng.
Kalaset slutade med 1837 kr. :gnissla

Men innan jag tappade förståndet och lyckades övertala mig igen att de där sakerna måste/behöver jag så gick jag och köpte en korv.
Man måste ju ha lite färdkost ju. :)

Men där i kön stod det en sjuk irriterande människa framför mig i kön.
En medelålders man med sina två småkids som såg till att skapa en kö genom att först försöka vara rolig och charmig (= pinsam och smörig) och stod och försökte flörta(!) med tjejen i kassan som var hälften av hans ålder och sen på det försökte människan (på fullt allvar alltså) att pruta på det han hade köpt. Vad finns det att pruta på på en korv för 5 kr?!! Sjukt irriterande.
Nåja, till slut så var han klar.

Så står jag där och äter min korv medan jag ser denna fjant igen nu vid dryckerna med sitt lilla barn. Pappan som försökte göra två saker samtidigt (vilket antagligen var alldeles för påfrestande för hans lilla hjärna)
tappade han nu sin pizzaslice samtidigt som han skulle fylla på lite cola!
Jag står 2 meter framför och ler lite inombords nu. :cdevil

Just då börjar denne fjant till pappa skrika, skälla och vråla på sin lille son som bara står där och äter sin glass och nu är pappan riktigt förbannad och den lille söte sonen står där bara knäpptyst och helt livrädd medan han får sig en jävla utskällning. Nu går pappan fram till sonen drar honom i armen och släpar honom tillbaka till kassan där han lägger på sitt falska smile och ber om en ny pizzaslice då SONEN RÅKAT TAPPA DEN.
Wtf?!?
Vad är det för människa som inte ens har stake nog att erkänna att han var klant och tappade den där pizzabiten?

Ville bara springa fram till den lille sonen och ge honom en kram.
Stackars barn.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Tanken var att bara köpa lite blommor för att göra balkongen vårfin och piffig och kanskeeventuellt handla några krukor till en billig peng.

Men innan jag tappade förståndet och lyckades övertala mig igen att de där sakerna måste/behöver jag så gick jag och köpte en korv.

En medelålders man med sina två småkids som såg till att skapa en kö genom att först försöka vara rolig och charmig (= pinsam och smörig) och stod och försökte flörta(!) med tjejen i kassan som var hälften av hans ålder och sen på det försökte människan (på fullt allvar alltså) att pruta på det han hade köpt. Vad finns det att pruta på på en korv för 5 kr?!! Sjukt irriterande.

Så står jag där och äter min korv medan jag ser denna fjant igen nu vid dryckerna med sitt lilla barn. Pappan som försökte göra två saker samtidigt (vilket antagligen var alldeles för påfrestande för hans lilla hjärna)

Just då börjar denne fjant till pappa skrika, skälla och vråla på sin lille son som bara står där och äter sin glass och nu är pappan riktigt förbannad och den lille söte sonen står där bara knäpptyst och helt livrädd medan han får sig en jävla utskällning. Nu går pappan fram till sonen drar honom i armen och släpar honom tillbaka till kassan där han lägger på sitt falska smile och ber om en ny pizzaslice då SONEN RÅKAT TAPPA DEN.
Wtf?!?
Vad är det för människa som inte ens har stake nog att erkänna att han var klant och tappade den där pizzabiten?

Stackars barn.

Såna där jävla idioter borde ha ett kok stryk...skitgubbe som inte kan stå för det han gjort. *morr*

Dominator-Rocks

Guest

Wtf?!?

Stackars barn.

Du kunde väll sprungit fram till gubjeveln istället och sagt honom ett sanningens ord eller gett honom ett rejält ont öga!

Det gjorde jag med en mor som halvt om halvt gapade ihjäl både sig själv och sin lille grabb på ca 4-5 år för att han cyklade för sakta. Jag var ute och gick.. stannade upp och spände ögonen i häxan och fortsatte sedan gå, det såg ut som hon ville döda mig men hon tystnade iaf.

Jag brukar iofs skylla på min son när jag drar iväg en boll som hamnar på grannens ruta :hihi som i den där reklamen.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
:mad: bet av en halv jävla hörntand nyss när vi käkade,hann iallafall ta ett par tuggor,
hatar tandläkarjäveln också så morgondagen blir nog lika bra:gnissla
Måste man gå till tandfetichisten även om man inte har ont? Bet av en halv hörntand för 2-3 månader sen, känns lite skumt men gör inte direkt ont.

Dominator-Rocks

Guest
:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:
Det är typ 3 jävla grader ute och nyss kom det lite hagel och några snöflingor!

Man blir jävligt förbannad :fakta :mad:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Du kunde väll sprungit fram till gubjeveln istället och sagt honom ett sanningens ord eller gett honom ett rejält ont öga!

Jo, jag vet. :rodnar
Men jag är en konflikträdd mes som ler snällt och väluppfostrat och aldrig skulle våga gå fram och konfrontera någon live, däremot kan jag gå och tjura om det i flera dagar. :rolleyes:

Dessutom var denna mannen så förbannad och svor så pass mycket medan han tog upp pizzaslicen och demonstrativt kastade den riktigt hårt i soptunnan framför den lille sonen för att verkligen markera och visa hur jävla arg han var.
Då kändes det inte läge att gå fram att mucka gräl, han var läbbig ju... :eek:
Jag och en gammal gubbe såg detta och stod bara helt i chock förundrade över det hela och den gamla gubben slänge en oförstående blick mot mig inför vad som hade hänt samtidigt som han skakade på huvudet över det hela.
Skulle inte bli förvånad om det där psykot slog sina barn också. Usch. :(

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...