Idag är jag förbannad därför att...

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
R6 -08
är lite smått förbannad för att jag är så lat... har inte orkat flytta hojen från kallgaraget till varmgaraget 2,5 mil bort än och det kan komma snö när som helst här i nässjö....... :huvet

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
För att det var den årliga "höststäda din tomt" dagen i dag.

Jag ska fan sätta in en månadslön på "Föreningen Förbjud Lövträd"s konto!
Kontakta Alfa-Romeoklubben.
Var en diskussion där för några år sedan om hur man undviker att få in löv i fläkten på Alfa 75orna.
Disskussionen tog slut när en av entusiasterna replikerade att "Det är inte bilen det är fel på - Det är träden."
"Gör vi oss av med dom, så är problemet borta."

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Var en diskussion där för några år sedan om hur man undviker att få in löv i fläkten på Alfa 75orna.
Disskussionen tog slut när en av entusiasterna replikerade att "Det är inte bilen det är fel på - Det är träden."

Ungefär som jag brukar tänka: Bort med alla fordon på fyra hjul från vägarna, så blir det mycket säkrare för oss på två hjul. :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag hade problem med att det droppade björksav på min bil på parkeringen, dessutom stod samma björk dumt till när jag skulle in i garaget.
Jag använde kulan på min Land Rover till att hacka stora stycken ur stammen, men en gammal björk ger inte upp så lätt.

Så ett år passade jag på att prata med killen som snöröjde parkeringen, och sa åt honom att det var trångt som satan att ta sig in och ut ur garaget, så om han ville vara snäll att snöröja så nära björken som möjligt.
Svaret var "Du kommer inte att sakna den om den försvinner va?"

Nästa vår savade björken ihjäl sig och dog, han hade ringbarkat den en dm djupt med skopan under vintern.

I björkarnas stad kan man kratta sig lycklig!

Gabor

Guest
Jag hade problem med att det droppade björksav på min bil på parkeringen, dessutom stod samma björk dumt till när jag skulle in i garaget.
Jag använde kulan på min Land Rover till att hacka stora stycken ur stammen, men en gammal björk ger inte upp så lätt.

Så ett år passade jag på att prata med killen som snöröjde parkeringen, och sa åt honom att det var trångt som satan att ta sig in och ut ur garaget, så om han ville vara snäll att snöröja så nära björken som möjligt.
Svaret var "Du kommer inte att sakna den om den försvinner va?"

Nästa vår savade björken ihjäl sig och dog, han hade ringbarkat den en dm djupt med skopan under vintern.

I björkarnas stad kan man kratta sig lycklig!

Den är klart bra...:tummenupp

Man kan även göra som en" icke svensk " ledare i södra uppsala gjorde. Satte ut annons på sitt hus, sjöutsikt...

problemet var, ingen sjöutsikt, mycket träd vid strandkant som skymde sikten..

En vecka senare var det sjöutsikt, han hade lejt några " gästarbetare" , så utan att det hördes så låg 16 stora ekar nere en morgon.

Så, nu var det sjöutsikt....

FY FAN va förbannad man blir på sådant.

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Jag är så jävla sur för det står bilar så dumt på min parkering där nere!!
Jävla biatch till granne har sin pojkvän hemma jämt, han bor 500 meter härifrån men hans jävla bil ska jämt stå här å blocka utvägen så man får tränga sig! Kan han inte gå hit istället?? Förlamande jävla idiot!!!! ååh...

Jag har fantiserat i flera veckor om att ta trucken på jobbet (som finns ca 1000 meter härifrån) åka hit och lyfta upp hans bil en bit från parkingen, på trotoaren å sen välta den på taket....
FAAN va det hade kännts bra.

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Det snart är måndag, kanske inte förbannad men lite halv-pissed off. Sen är det matteprov på trosdag :(

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Sitter hemma i min oskyldighet...

Ja jävlar, jag hade strypt ungen, men nu vet du ju vem som kan göra alla skitjobben åt dig ett tag som tack för covern....

Mina ungar vet tack och lov att det inte ens är lönt att försöka, jag kan alla knepen, några av dom uppfann jag....

ÅAS misstänker jag att jag har lite lösare tyglar än vad hennes morsa hade.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
För att AMS inte är sugna på att sponsra mig med CE-kort vilket jag väntat på nu i en månad.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Ja, det är klart som korvspad att det är trädhelvetena det är fel på. Bort med skiten!

:mad:

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
För att det är tisdag, fast känns som måndag:huvet och jag inte orkade ta mej för något förrens typ nu..:gnissla

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Den är klart bra...:tummenupp

problemet var, ingen sjöutsikt, mycket träd vid strandkant som skymde sikten..

En vecka senare var det sjöutsikt, han hade lejt några " gästarbetare" , så utan att det hördes så låg 16 stora ekar nere en morgon.

Så, nu var det sjöutsikt....

FY FAN va förbannad man blir på sådant.

På samma sätt löste en nyinflyttad herre i min hemby problemet med alla kulturminnesmärkta träd som stod i vägen för hans havsutsikt. Fick betala några hundra tusen i böter men var nog glad ändå.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jag är förbannad för att det är fel på mitt schema, och detta gjorde att jag kan till jobbet tre timmar för tidigt idag.
Jag är ännu mer förbannad för att jag missade gårdagens brandutbildning och därför drabbas av "olovlig frånvaro". Vilket resulterar i fem timmars timavdrag.
Men mest förbannad är jag för att det bor så många sossar, miljökommunister och vänsterkommunister i Sverige.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Något som man faktiskt påminns om varje dag när (om) man slår på (s)(v)t. Och man blir lika förbannad varje gång. :huvet

SVT rockar! :yoparty

P3 rockar ännu mer! :yoparty

Blir däremot förbannad på reklamradio och TV, som bara spelar/visar ren skit dagarna i ända, förutom någon enstaka bra film typ tre gånger om året. :huvet

Och om nu moderater och kvasiliberaler föredrar reklamfinansierad dum-TV, då är jag hellre med det andra laget. :tummenupp

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
SVT rockar! :yoparty

P3 rockar ännu mer! :yoparty

Där har du fel! P3 hip-hopar. De spelar ingen annan "musik" (har fortfarande svårt att kalla dyngan för musik). Nu blev jag förbannad på det oxå! :mad:

Blir däremot förbannad på reklamradio och TV, som bara spelar/visar ren skit dagarna i ända, förutom någon enstaka bra film typ tre gånger om året. :huvet

Och om nu moderater och kvasiliberaler föredrar reklamfinansierad dum-TV, då är jag hellre med det andra laget. :tummenupp

Du har helt rätt. Jag tycker också om de där svartvita, ungerska filmerna som handlar om någon som drivs från gården och tvingas sälja torkade blommor på något skitigt torg är jetebra. Sånna filmer kan bara svt hitta.
Fast reklamtv suger lika mycket som svt! De få gånger jag tittar kör jag timeslip.

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!