Där har du fel! P3 hip-hopar. De spelar ingen annan "musik" (har fortfarande svårt att kalla dyngan för musik). Nu blev jag förbannad på det oxå!
Ööhhh... P3 Hipp-Hoppar? Va? Om de spelat hipp-hopp mer än en timme måste du ha råkat ställa in en reklamradiokanal. Så blandad musik, allt från rock, hårdrock, punk till elektronika och tung klubb-musik, det hittar du inte i någon reklamradiokanal. Möjligtvis ifall du hoppar mellan en massa olika kanaler, men inte i en och samma. Självklart spelar de hipp-hopp och R'n'B också, men åtminstone inte hela dagen.
Valen skrev:Du har helt rätt. Jag tycker också om de där svartvita, ungerska filmerna som handlar om någon som drivs från gården och tvingas sälja torkade blommor på något skitigt torg är jetebra. Sånna filmer kan bara svt hitta.
Fast reklamtv suger lika mycket som svt! De få gånger jag tittar kör jag timeslip.
Nej, dokusåpor där de låser in några i ett hus ett par månader är ju så mycket mer spännande än den där svartvita ungerska filmen. För övrigt är det väl bra med mångfald, där även de smala filmerna får en chans att nå ut till dem som tycker de är bra? De som inte tycker om det har ju sina reklam-TV-kanaler. Själv stänger jag av TV:n och gör något annat. Kör en tur på hojen till exempel.
Tittar på TV i snitt två timmar i veckan och när jag väl tittar är det oftast på SVT, förutom de få gånger de visar någon bra film på en reklamkanal (som för övrigt avbryts ständigt och jämt, för just det, kass reklam ).