Jävlahelvetesskit-dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Förmiddag:
Blir stoppad av snuten för att blåsa och visa körkortet. Poliskvinnan får för sig att göra en flygande besiktning och skriver upp allt från att jag inte har bytt till sommardäck till att jag inte har dubb kvar till för dåligt mönsterdjup. Mitt motargument att jag väntat på (beställda) bromsbelägg innan jag velat byta däck (göra två flugor på smällen...) resulterar i att jag får böter för trafikfarliga bromsar (som fungerar utmärkt men gnisslar lite sedan någon vecka. Moment 22 i kubik leder till ledsen Micke.
Eftermiddag:
Grannen börjar spontant projekt trädfällning av de (tokhöga) björkar som står nära el-ledningarna på hans tomt. Jag sådde gräsmatta i lugn och ro men det slutade med att jag erbjöd mina tjänster och joinade, man har väl fällt trän förr. Resultat: Första trädet gick som en dans. Träd nummer 2 var murket på ena sidan (inuti) vilket ledde till att trädet gjorde en mollbergare över alla fyra el-ledningarna som blixtrade och fräste ur sig en dödshostning. Personal från Vattenfall dyker upp tillsammans med grannskapets ölpåverkade klientel alt seniora del, vattenfallarna ser lite trötta ut och drar igång. Meningen ".-Men det är ju en bra show i alla fall!" yttras varannan sekund och folk springer i vägen för vattenfalls personal som, med myndig stämma, informerar mig om att det är storhelgs-Ob idag. -Det här lär inte stanna vid 30 lök inte. -Ni skulle ha ringt oss istället för att jobba på egen hand. Jag påpekar att jag har ringt fem gånger de senaste 3 åren och fått ut en kille en gång som inte gjorde ett skvatt mer än att titta på träden.
Slutar med grillning hos en granne som förbarmar sig över mig och familjen och stoppar oss fulla med god mat och glass.
Jag är arg som helvete på Murphy!!!!!!!!!! Gå å dö din jävel....