Idag är jag förbannad därför att...

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Idioter i min BRF, allra helst styrelsen som "sköter" det hela genom att hinka vin och sedan komma till beslut utan att någon har fått rösta eller blivit informerad.

Dessutom kan de hålla inne med sina rasistiska kommentarer!!
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Idioter i min BRF, allra helst styrelsen som "sköter" det hela genom att hinka vin och sedan komma till beslut utan att någon har fått rösta eller blivit informerad.

Dessutom kan de hålla inne med sina rasistiska kommentarer!!

Rösta får du iofs bara göra vid årsstämman så det är ju inte så konstigt..
Annars skulle styrelsen inte göra något annat än ha omröstningar :schweiz..
Och gå med i styrelsen och styr upp skräpet om du inte är nöjd..
Det gjorde jag... Det är ju inte särskilt betungande om man t.ex. är
suppe.. Men man har lika mycket att säga till om på mötena...
Vinet kanske styrelsen ska lägga ner dock..
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Rösta får du iofs bara göra vid årsstämman så det är ju inte så konstigt..
Annars skulle styrelsen inte göra något annat än ha omröstningar :schweiz..
Och gå med i styrelsen och styr upp skräpet om du inte är nöjd..
Det gjorde jag... Det är ju inte särskilt betungande om man t.ex. är
suppe.. Men man har lika mycket att säga till om på mötena...
Vinet kanske styrelsen ska lägga ner dock..

Eftersom jag inte vet om jag blir kvar här efter midsommar så är det dumt att nästla sig in där!

Sedan anser jag att det är helt fel samt strider mot allt när styrelsen helt plötslig bestämmer saker som kostar runt 200K utan att visa upp olika offerter samt bäst lämpad utan bara tar in sina polare för att göra jobb....Inte undra på att ekonomin är som den är, finns inga planer eller något alls....

Men förhoppningsvis så slipper jag detta och mycket mer, snart, snart,
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Eftersom jag inte vet om jag blir kvar här efter midsommar så är det dumt att nästla sig in där!

Sedan anser jag att det är helt fel samt strider mot allt när styrelsen helt plötslig bestämmer saker som kostar runt 200K utan att visa upp olika offerter samt bäst lämpad utan bara tar in sina polare för att göra jobb....Inte undra på att ekonomin är som den är, finns inga planer eller något alls....

Men förhoppningsvis så slipper jag detta och mycket mer, snart, snart,

Visa upp offerter behöver dom inte heller göra, däremot så kan det ju vara en god idé att ta in bud från 3 st olika entreprenörer..
200k är inte heller så stora pengar såvida du inte bor i en pisseliten förening..
Det har vi lagt ut på att laga balkonger och en trappa...
Vi la ut 850k på bara målning förra året och vi är bara 56 lägenheter..
Men skulle det vara så att du ska bo kvar så skulle jag definitivt gå med i styrelsen, du har ju dessutom rätt jobb för det.. :tummenupp
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Visa upp offerter behöver dom inte heller göra, däremot så kan det ju vara en god idé att ta in bud från 3 st olika entreprenörer..
200k är inte heller så stora pengar såvida du inte bor i en pisseliten förening..
Det har vi lagt ut på att laga balkonger och en trappa...
Vi la ut 850k på bara målning förra året och vi är bara 56 lägenheter..
Men skulle det vara så att du ska bo kvar så skulle jag definitivt gå med i styrelsen, du har ju dessutom rätt jobb för det.. :tummenupp

Det är 10 lägenheter i föreningen så 200K är mycket pengar, man kan inte hålla på att pumpa ut pengar för att sedan höja hyrorna varje år och tycka att man har en bra linje i ekonomin...
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Izah: Då skulle du sett renoverings och underhållskostnaderna i föreningen jag satt i styrelsen för förut... 487st lägenheter i två hus byggda 1929 på Kungsholmen. Roligare blir det när man också måste ta i beaktning en viss k-märkning.

PippiT: Du skall vara glad om du får öva lite i regn och när det är halvdant ute också så att du inte är så rädd för det senare. Finns ju vissa som inte ens vågar köra när det duggar... själv hade jag lektioner i spöregn några ggr och det absolut värsta vädret jag kört i var när jag körde upp. Så när det nu regnar lite så är ju inte det en orsak att inte köra om man säger så.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Det är 10 lägenheter i föreningen så 200K är mycket pengar, man kan inte hålla på att pumpa ut pengar för att sedan höja hyrorna varje år och tycka att man har en bra linje i ekonomin...

ååååkay... Ja är det bara 10 lägenheter så kan jag ju hålla med om
att man rätt enkelt kan ha majoritetsbeslut åtminstone..
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Motorrenovering på hojen ett måste mitt i början av säsongen :/
 

Gabor

Guest
Dessa mongolida och felknullade idioter som orkar släpa full aflaskor ut i skogen, sen när de är tomma så kastar man dessa mot en sten....sen ska djur trampa i detta.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Får jag tag på den snedögda jävel som har konstruerat bromsljuskontakten på äldre Suzuki så kommer han bittert att ångra varenda Yen han har pensionssparat, han kommer inte att ha någon nytta av dom!
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Min morgon: Försov mig, ont i ryggen, tandvärk, ont i knät, stopp i avloppet, ovassa rakblad, slut mjölk, kattspya mitt på hallgolvet, MC-kläderna fortfarande fuktiga sen regnet igår. Skulle aldrig ha fyllt 30, det är fankenimej sant att det bara går utför efter det.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Det är värst i början, sen blir det bara värre och värre :hihi



Själv har jag aldrig förstått det där med åldersnoja. Livet blir ju bara bättre och bättre hela tiden.

Däremot är jag förbannad idag för att min bil är smutsig...orka tvätta. :död

//Pippi
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
För att solen försvann när jag skulle sätta mig på balkongen och fika, njuta av solen och våren. Det blev juh fan halvstorm!!! :mad: :mad: :mad:

// Lena
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Inget motorcykelåkande idag så jag är pissed. :huvet:mad:

Ännu mera pissed för att jag misstänker att det inte blir något imorgon heller. HATA!!! :mad::huvet
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top